Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

انواع چراغ دیواری؛ معرفی، کاربرد و نصب آنها

انواع چراغ دیواری؛ معرفی، کاربرد و نصب آنها

امروزه زیبایی و طراحی دکوراسیون داخلی حرف اول را در محیط های مختلف همچون اداری، مسکونی، باغی، حیاطی و ... می زند.

امروزه زیبایی و طراحی دکوراسیون داخلی حرف اول را در محیط های مختلف همچون اداری، مسکونی، باغی، حیاطی و ... می زند. یکی از مواردی که می تواند دکوراسیون داخلی را با آن زیباتر و شکیل تر کرد، استفاده از سیستم روشنایی منحصر به فرد و در نتیجه کاربرد انواع مختلف چراغ دیواری می باشد.

چراغ های دیواری در نمونه طرح های متنوع مانند چراغ سقفی علاوه بر اینکه می توانند محیط را جذاب تر کنند، بدین صورت می توانند به دلیل طراحی بهینه در ساختار تولیدشان، در مصرف کمتر برق به شما کمک کنند.

اگر شما در صدد خرید انواع چراغ های دیواری هستید، می توانید از مشاورین ما کمک بگیرید. در فروشگاه لوازم روشنایی آتیلالایت چراغ های دیواری در بهترین برندها و مدل ها به شما مشتریان عزیز و در سریع ترین زمان ممکن ارسال می گردد.

خوب است بدانید که با خرید از فروشگاه لوازم روشنایی آتیلالایت میتوانید هم از مشاوره رایگان آنها در خرید استفاده کنید و هم اینکه با خرید 2 میلیون تومان از ارسال رایگان بهره‌مند شوید. تنها کافیست از سایت ما دیدن کنید تا تنوع محصولات و قیمتهای مناسب ما را ببینید

ضرورت کاربرد چراغ دیواری چیست؟

چراغ دیواری در محیط هایی همچون راهروها، ورودی های ساختمان، حمام، اتاق های بزرگ و ... نصب می شود. نصب این چرغ ها دارای ضرورت خاصی است که در اینجا به آن اشاره می کنیم:

   * برای تامین روشنایی یک راه حل مفید است و به هر فضایی عمق و جلوه ای ویژه می دهد.

   * نصب چراغ دیواری درکنار چراغ های دیگر موجب بالا رفتن روشنایی محیط می شود.

   * این چراغ ها با روشنایی چشمگیری که دارند، موجب می شوند که معماری داخلی و یا خارجی محیط برجسته تر شود.

لازم است بدانید که چراغ های دیواری از نظر نوردهی به نمونه های چهارسو، نور بالا و پایین، نور پایین و نور بالا تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این نوردهی ها دارای ویژگی هایی منحصر به فردی هستند و باید بر حسب محیط استفاده گردند. به طور مثال چراغ دیواری با نور بالا برای محیط های کوچک جهت بزرگ تر نشان دادن آن استفاده می شود.

آشنایی با انواع چراغ دیواری های مهم در بازار

چراغ دیواری حیاطی و یا باغی

چراغ دیواری حیاطی و یا در اصطلاح چراغ حیاطی به وسایل روشنایی اطلاق می شود که در خارج از ساختمان و در فضاهای باز مانند باغ، حیاط و پارک قابل استفاده می باشد. استفاده از این چراغ ها موجب می شود که امنیت برای افراد در خارج از ساختمان بالا رود. در ساخت چراغ های حیاطی از موادی همچون آلومینیوم، آهن ضد زنگ، و استیل مقاوم استفاده می شود تا در برابر آب و هوا آسیب نبینند.

چراغ دیواری مدرن

این نوع چراغ دیواری برای محیط هایی مناسب است که لوکس می باشد. این چراغ می تواند در سالن های پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی با نورپردازی مطلوب و شگفت انگیز، محیط را برای افراد چشم نوازتر کند. از ویژگی های چراغ های دیواری مدرن مانند چراغ آویز می توان به مواردی همچون کیفیت بالا، افزایش جذابیت بصری و نوردهی قوی اشاره کرد.

چراغ دیواری دکوراتیو

چراغ های دیواری از نوع دکوراتیو، نسل جدید از سیستم های روشنایی هستند که می توان آنها را با فضای داخلی و دیگر وسایل به راحتی ست کرد. در ساخت این وسیله روشنایی از چراغ ال ای دی استفاده شده است و به همین دلیل مقرون به صرفه و ارزان قیمت است. چراغ های دیواری دکوراتیو در رنگ ها و مدل های متنوع مانند اشکال هندسی و با لامپ های آفتابی، مهتابی و یا ترکیب این دو در بازار وجود دارند. این نوع چراغ در نورپردازی داخل و خارج ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

 چراغ دیواری کلاسیک

چراغ های دیواری کلاسیک از آن دسته چراغ هایی است که به محیط قابلیت های منحصر به فردی می دهد. این چراغ ها اغلب در فضاهایی مانند سالن پذیرایی، اتاق‌ خواب، راهرو‌ها و فضاهای کلاسیک مانند رستوران های سنتی مورد استفاده قرار می گیرند و حالت زینتی دارند. از انواع چراغ های دیواری کلاسیک می توان به لوسترها با طراحی خاص و قدیمی اشاره کرد.

نکات لازم برای نصب چراغ دیواری

برای نصب چراغ های دیواری باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

   *به طور معمول ارتفاع نصب چراغ‌ دیواری از زمین باید در حدود 1.70 متر باشد. اگر این چراغ قرار است در فضای خارجی و کنار درب ورودی نصب گردد، باید ارتفاعش یک‌ چهارم ارتفاع درب باشد.

   * برآمدگی چراغ دیوارکوب در منازل نباید بیشتر از 10 سانتی ‌متر باشد.

   * فاصله بین دو چراغ دیوارکوب باید 2.4 تا 3 متر باشد تا از تداخل نورها جلوگیری شود.

   * در اتاق خواب چراغ دیواری باید چیزی حدود ۷۵ تا ۹۰ سانتی متری بالای میز و یا کنار تخت باشد.

 

 

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • تاریخ: دوشنبه 27 تیر 1401 - 07:38
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 2741

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2689
  • بازدید دیروز: 2554
  • بازدید کل: 23020255