Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چگونه دمای محیط را با استفاده از گیاهان پایین بیاوریم

چگونه دمای محیط را با استفاده از گیاهان پایین بیاوریم

چگونه دمای محیط را با استفاده از گیاهان پایین بیاوریم سال‌هاست که اخبار زیادی در مورد گرم‌شدن زمین می‌شنویم و تأثیر آن را نیز به‌مراتب در محیط پیرامون خود مشاهده می‌کنیم.

سال‌هاست که اخبار زیادی در مورد گرم‌شدن زمین می‌شنویم و تأثیر آن را نیز به‌مراتب در محیط پیرامون خود مشاهده می‌کنیم. اتفاقی که می‌افتد این است که به‌زودی بارش باران کم تر شده و این موجب می‌شود که تابستان‌های سخت‌تری داشته باشیم. کنترل دما از دست بشر خارج می‌شود و قطعاً این شرایط موجب می‌شود که بسیاری از گونه‌های جانداری نیز از بین بروند. در شهرهای بزرگ کشورمان ما هرساله با مشکل گرمای شدید روبرو هستیم. افرادی را می‌بینیم که قید زندگی شهری را می‌زنند و مدت‌زمان نسبتاً طولانی به مسافرت و نقاط سردسیرتر می‌روند.

بافت کشور ما عموماً گرم و خشک است و از طرفی بسیاری از ما نمی‌توانیم زندگی را رها کنیم و به سفر برویم. آوردن دنیای بیرون و گیاهان به داخل خانه و محل کار ایده اصلی است. دیوار سبز یا گرین وال در این مواقع می‌تواند به داد افراد برسد. خوب گرین وال چیست؟ دیوار سبز در واقع یک دیزاین جذاب و چندمنظوره برای بهبود شرایط محیطی و کنترل دمایی است. روی دیوار گیاهانی به شکل شبکه‌های سیمی، سیستم نمد پلیمری، سیستم کابلی و دیوار سبز مدولار قرار می‌گیرند.

خوب شما می‌توانید از گیاهانی چون: پاپیتال، دراسینا، پارتی تایم، اسکینانتوس، اسفناج، مریم‌گلی، عروس چمن، پوتوس طلایی و سرخس شمشیری برای دادن یک جلوه زیبا و مثبت به گرین وال خود استفاده کنید. البته علاوه بر سلیقه شما شرایط آب‌وهوایی، دمایی و محیطی محل موردنظر نیز روی انتخاب گیاه دیوار سبز تأثیرگذار خواهد بود.

هرکدام از این روش‌ها را می‌توان در یک محیط خاص و موردنیاز شما اجرا کرد. به‌طورکلی استفاده از دیوار سبز آبگون ديزاين مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها کنترل دمای محیط می‌باشد. در ادامه بیشتر در این مورد توضیح می‌دهیم.

سالم‌سازی محیط با استفاده از گیاهان

گازهای گلخانه‌ای هر روز بیشتر از قبل در حال انتشار هستند. در فصل تابستان ساعت‌های زیادی خبری از برق و سیستم‌های خنک‌کننده نیست. یا این که در برخی شرایط شما قادر به استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده نیستید و یا این که پاسخگوی نیاز شما نیستند. می‌توانید از دیوار سبز استفاده کنید. گیاهان مورداستفاده در ساخت دیوار سبز عملیات تبخیر آب انجام می‌دهند و همین‌طور در مقابل آن اکسیژن تولید می‌کنند. تولید اکسیژن تازه سبب کنترل دمای محیط و خنک شدن حداکثری هوا می‌گردد.

تفاوتی ندارد که در یک محیط گرم و خشک یا مرطوب و شرجی هستید. گیاهان نقش مهمی در بهبود شرایط دمایی یک محل ایفا می‌کنند. حال شما می‌توانید دیوار سبز را در خانه، محل کار، رستوران، لابی هتل و ساختمان‌ها، کافی‌شاپ، رستوران، کافه، دفتر کار و... اجرا کنید.

خوب افزایش دما و حضور افراد مختلفی در زیر یک سقف و محیطی بسته سبب انتشار باکتری و گازهای سمی نیز می‌شود. گیاهان در چنین شرایطی یک عمل فیلتراسیون از خود بروز می‌دهند. ضمن این که برخی از ساختمان‌ها عموماً نورگیر هستند و همین تابش مستقیم موجب افزایش شدت گرما می‌شود. گیاهان قابل‌استفاده روی گرین وال خیلی خوب و زود رشد می‌کنند و این مسئله باعث جلوگیری از تابش آفتاب می‌شود.

مزایای استفاده از دیوار زنده یا گرین وال

دیوار سبز یا گرین وال با عناوین دیگری چون دیوار زنده، باغ های عمودی ، دیوار های زیستی و یا با نام علمی دیوارهای پیچیده گیاهی عمودی (VCWV)  نیز شناخته می شود.

دیوار سبز علاوه بر این که جلوه معنوی زیبایی به محل می‌دهد به‌عنوان عایق حرارت نیز عمل می‌کند. خوب در فصل تابستان از کولرهای گازی و آبی استفاده می‌شود. قطعاً جلوگیری از هدررفت سرمای تولید شده توسط این دستگاه‌ها از مصرف انرژی می‌کاهد. از طرفی فضا خنک‌تر خواهد بود. نوسان و تغییرات دمایی در ساختمان‌ها روی بافت و مصالح ساختمانی تأثیرات منفی خواهند داشت. در نتیجه این عایق‌ها علاوه بر کنترل برودت جهت حفظ مصالح نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند و عمر ساختمان را تا 40 درصد افزایش می‌دهند. دیوار سبز در واقع سبب کاهش حرارت در اطراف دریچه‌های ورودی هوا خواهند شد. ازاین‌رو به سیستم‌های خنک‌کننده کمک می‌کنند تا آن‌ها انرژی کمتری مصرف کنند.

تامین اکسیژن محیط خانه و محل کار با دیوار سبز

اگر قصد راه‌اندازی گرین وال یا دیوار سبز در محیط خانه و محل کار خود را دارید. باید بدانید که گیاه و نحوه اجرای آن و تیم مجری طرح باید با وسواس انتخاب شود. لازم است که گیاهان رشد داشته باشند. همیشه سالم بمانند و دچار آفت‌زدگی نشوند. تغییرات دمایی محیطی روی آن‌ها تأثیرات منفی کمتری داشته و از طرفی دیگر علاوه بر مزایای مادی، جلوه و زیبایی خوبی نیز در محیط داشته باشند.

يكي از شركت هاي ايراني كه در اين زمينه بسيار مي تواند به شما كمك كند شركت طراحي و معماري آبگون ديزاين مي باشد.

لازم است بدانید که ایده هوشمندانه گرین وال‌ها در اروپا باعث شده است که در بسیاری از محیط‌های اداری سازمان‌های بزرگ مانند مایکروسافت، آمازون، علی‌بابا و... مورداستفاده قرار بگیرد و در واقع دیوار سبز برای تولید اکسیژن تازه در ساختمان‌های اداری و پر رفت‌وآمد یک انتخاب عالی است. این دیوار بر اساس علم بیولوژیک خلق شده است و پایه‌ریزی آن در یکی از بیمارستان‌های تحقیقاتی کشور کانادا انجام گردید. گیاهان در محیط‌زیست مانند موتورهای تصفیه هوا عمل می‌کنند و با مکش آلودگی، بیماری و گردوغبار می‌توانند موجب ارتقاء سطح بهره وردی فردی در محیط‌های اداری شوند.

حذف سموم و ترکیبات شیمایی آلی در محیط خانه و محل کار

لازم است بدانید که سیستم‌های دیوار سبز هیدروپونیک، سیستم کابلی، انواع دیوارهای نمد پلیمری معمولاً خیلی راحت نصب می‌شوند و هیچ مزاحمتی برای کار و زندگی شما ایجاد نمی‌کنند. از طرفی نیاز به تعمیر و بازسازی‌های مداوم ندارند. اما شما با استفاده از گیاهان هرچند زینتی می‌توانید سم ها، ترکیبات شیمایی و مضر آلی در شهرهای صنعتی را حذف کنید. بنزین، گاز CNG، آلاینده کارخانه‌ها و ... در درازمدت می‌توانند خطرساز باشند. مونوکسید کربن هر روز در حال بیشتر شدن است و خطرات زیادی افرادی که درگیر بیماری‌های ریوی هستند را تهدید می‌کند.

بسیاری از افراد در حین کار در ادارات و یا در آپارتمان خود از مشکلاتی نظیر خشکی چشم، سوزش گلو، گرفتگی تنفسی و غلظت هوا گلایه می‌کنند. در واقع دلیل 99 درصد این مشکلات و اختلالات زیست‌محیطی کمبود اکسیژن و بالارفتن دمای هوا و کاهش رطوبت می‌باشد. به‌طورکلی دیوار سبز نیز به همین منظور خلق شد و یک راهکار ساده و قابل‌استفاده حتی در خانه‌هایی با بافت فرسوده و قدیمی است.

بخصوص در دوره بیماری کووید 19 که خطرات بیشتری متوجه افراد خواهد شد و نقطه هدف این بیماری ریه انسان‌هاست. قطعاً بهبود شرایط محیطی و اکسیژن با استفاده از دیوار سبز یک سرمایه‌گذاری مهم و طولانی‌مدت خواهد بود. وقتی بخار آب گیاهان آزاد می‌شود. محیط دیگر خشک نبوده و شما خیلی راحت می‌توانید تغییرات محیطی و آسان شدن تنفس را احساس کنید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • تاریخ: چهارشنبه 3 آذر 1400 - 09:46
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 2586

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2331
  • بازدید دیروز: 2554
  • بازدید کل: 23019897