Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چطور تلویزیون را در زمان خرید تست کنیم؟

چطور تلویزیون را در زمان خرید تست کنیم؟

در این مطلب، قصد داریم تا نحوه تست تلویزیون هنگام خرید را به شما بیاموزیم.

شرکت‌های زیادی هستند که در زمینه تولید تلویزیون فعالند، مانند جی پلاس، ایکس ویژن، ال.جی، پاناسونیک، سونی، سامسونگ، توشیبا و غیره. این شرکت‌ها، تلویزیون‌های خود را در سایزها و اندازه‌های مختلف مثلا 40 اینچ، 50 اینچ، 60 اینج و غیره و در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌کنند. شاید این مساله برای شما نیز پیش آمده باشد که گاهی پس از خرید تلویزیون متوجه معیوب بودن آن می‌شویم. در این مطلب، قصد داریم تا نحوه تست تلویزیون هنگام خرید را به شما بیاموزیم تا هیچ‌گاه شما یا اطرافیانتان با این مشکل روبه‌رو نشوید.

هنگام خرید تلویزیون به این موارد به دقت توجه کنید:

سالم بودن بسته‌بندی تلویزیون

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید تلویزیون، سالم بودن بسته‌بندی آن است. تلویزیون جزء دستگاه‌هایی است که در برابر ضربه بسیار آسیب‌پذیر است، بنابراین سالم بودن بسته‌بندی آن بسیار مهم و حیاتی است. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم قبل از تحویل گرفتن تلویزیون جی پلاس یا هر تلویزیون دیگری، به بسته‌بندی آن توجه کافی کنید.

حمل و نقل

دومین نکته مهم هنگام خرید تلویزیون، حمل و نقل آن است. در هر شرایطی که هستید، باید با آرامش کامل و البته به آهستگی آن را حمل کنید. هرگونه ضربه یا افتادن تلویزیون در هنگام حمل و نقل، می‌تواند آسیب جدی به تلویزیون خریداری شده وارد بکند.

خارج کردن تلویزیون از کارتون

سومین نکته مهم، شیوه خارج کردن تلویزیون ایکس ویژن یا هر تلویزیون دیگر از کارتن است. معمولا شرکت‌ها برای محافظت بیشتر، بسته‌بندی‌های تلویزیون را طوری طراحی می‌کنند که به جای خارج کردن تلویزیون از کارتن، با باز کردن بندها یا قلاب‌هایی که در کنار تلویزیون تعبیه شده، کارتن را به سادگی از تلویزیون جدا کنید.

به همین دلیل توصیه می‎کنیم که قبل از انجام هرکاری، دفترچه راهنمای داخل کارتن را با دقت مطالعه کنید.

نصب پایه تلویزیون

یکی از موارد مهم که هنگام خرید تلویزیون باید در نظر گرفت تا تلویزیونتان آسیب نبیند، نصب صحیح پایه آن است. رعایت تمامی نکات ایمنی هنگام نصب پایه به صورت صحیح، بسیار مهم است. برای دانستن بایدها و نبایدها در این حوزه، به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

هرگونه اشتباهی ممکن است برای تلویزیونتان مشکل بیافریند.

روشن کردن تلویزیون

پس از خارج کردن تلویزیون از کارتن و نصب پایه‌های آن، نوبت به روشن کردن تلویزیون و وصل کردن آن به پریز برق است. بسیاری از کابل‌های تلویزیون‌ها برای استفاده نیاز به تبدیل دارند. بنابراین، اگر تلویزیون خریداری شده، دارای کابل ارث است، نیاز دارید تا برایش یک تبدیل جداگانه خریداری کنید. پس از وصل کردن کابل به پریز، کنترل را در دستتان بگیرید و تلویزیون را روشن کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید و نحوه کارکرد آن را یاد بگیرید.

تلویزیون جی پلاس یا تلویزیون ایکس ویژن هر دو مطابق با آخرین استانداردهای جهانی ساخته شده‌اند و کار با آن‌ها بسیار شبیه به آخرین تلویزیون‌های روز جهان است.

 

 

مواردی که قبل از خرید تلویزیون باید به آن‌ها توجه کنید:

به یاد داشته باشید قبل از خرید، به این موارد با دقت توجه کنید:

      *   ورودی‌ها و اتصالات

      *   تست صدا

      *   تست تصویر

      *   تست گیرنده دیجیتال

در کارتن تلویزیون خریداری شده باید حتما وسایل زیر وجود داشته باشند:

      *   کابل HDMI

      *   دستگاه پخش کننده که ورودی HDMI است.

در زیر قصد داریم تا هریک از موارد گفته شده در بالا را برایتان توضیح بدهیم.

تست وروردی و اتصالات

تست ورودی USB

برای تست ورودی‌های USB، کافی است که فلش مموری خود را بر روی همه ورودی‌های USB وارد کنید. بعد از اتصال به هریک از ورودی‌ها، دستگاه تلویزیون باید به اعلام کند که حافظه به تلویزیون متصل شده است. در این صورت، شما می‌توانید از سلامت ورودی USB تلویزیون خود، مطمئن شوید.

تست ورودی HDMI

برای تست ورودی HDMI، نیاز به کابل HDMI و دستگاه پخش‌ کننده‌ای دارید که ورودی این پورت را داشته باشد. با اتصال همزمان کابل HDMI و دستگاه پخش کننده به تلویزیون و فشار دکمه تعیین سرویس، ورودی مربوطه را انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید مطمئن شوید که این پورت کاملا سالم است.

تست صدا و تصویر

تست پیکسل سوخته

قبل از خرید تلویزیون، از فروشنده بخواهید تا تست پیکسل سوخته را برایتان انجام دهد. پیکسل سوخته به پیکسل‌هایی اطلاق می‌شود که به رنگ سیاه در آمده‌اند. این پیکسل‌های خاموش شده ممکن است در هر سه ساب پیکسل دچار مشکل باشند. این مشکل می‌تواند به دلیل اجزای پشتیبانی کننده‌ الکتریکی یا نوری آن‌ها اتفاق بیافتد.

دلیل مشکل هر چه باشد، همیشه روی صفحه نمایش پیکسل‌های سیاه رنگی می‌بینید. متاسفانه هیچ تعمیری برای پیکسل‌های سوخته به غیر از تعویض پنل مانتیور تلویزیون نخواهید داشت.

تست کیفیت تصویر

ماهیت تمامی تست کیفیت تصویر یکی نیست. یکی از مهم‌ترین تست‌های کیفیت تصویر تست یکنواختی رنگ سیاه یا Black uniformity local dimming است. هر چه عمق رنگ مشکی در یک تلویزیونی بیشتر باشد، به  معنای بالا بودن کنتراست صفحه نمایشگر و غنای رنگی بالای آن است. یکنواختی رنگ مشکی یا مشکلات مرتبط با آن (مانند درز نور یا نور فلش) تنها در زمان‌ نمایش صحنه‌های تاریک در یک اتاق تاریک قابل توجه است.

 

 

توجه به وضوح تصویر

به یاد داشته باشید هرچه رزولوشن تلویزیون بالاتر باشد، کیفیت تصاویر آن بهتر است. توصیه ما این است قبل از خرید، این نکته را شدیدا مورد نظر قرار دهید.

تلویزیونهای SD: این تلویزیونها کمترین میزان رزولوشن، 480p را دارد و بسیاری از جزئیات در آن به درستی قابل مشاهده نیست.

تلویزیونهای HD: رزولوشن این تلویزیون‌ها، 720p است.

تلویزیونهای full HD: دارای رزولوشن 1080*1920 پیکسل هستند.

تلویزیونهای 4k: کیفیت تصاویر آن‌ها با رزولوشن 2160*3840 پیکسل است (تقریبا دو برابر تلویزیون‌های full-HD).

تلویزیونهای 8k: کیفیت تصاویر در این تلویزیون‌ها 7680*4320 (دو برابر تلویزیون‌های 4k) است.

تست صدای تلویزیون

برای تست صدا، چند آهنگ در یک فلش مموری ریخته و هنگام تست تلویزیون اجرا کنید و به کیفیت صدای پخش آهنگ توجه کنید. بیشتر تلویزیون‌ها مانند تلویزیون جی پلاس یا تلویزیون ایکس ویژن دارای دو بلندگو هستند که در کناره‌های راست و چپ تلویزیون قرار دارند. بررسی کنید که هر دو بلندگوها سالم باشند.

تست گیرنده دیجیتالی

آخرین تست هنگام خرید تلویزیون، تست گیرنده دیجیتالی است. با نصب آنتن هوایی، می‌توانید از طریق منو مربوطه اقدام به کانال‌یابی کنید. در صورتی که هنگام کانال‌یابی به مشکل برخوردید، به احتمال زیاد کشور سرویس دهنده یا کشور پخش کننده در تنظیمات اشتباه هستند. در صورت مواجهه با این مشکل، با شرکتی که تلویزیون خود را از آن خریداری کردید، برای راهنمای بیشتر تماس بگیرید.

 

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • تاریخ: دوشنبه 15 شهریور 1400 - 15:28
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 3220

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 231
  • بازدید دیروز: 6030
  • بازدید کل: 23026883