Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

5 عملی که صرفه جوهای موفق انجام می دهند

5 عملی که صرفه جوهای موفق انجام می دهند

مطابق آمار شمار زیادی از مردم ذخیره یا پس اندازی برای مواقع اضطراری ندارند.

این افراد بیشتر درآمد ماهانه خود را خرج می کنند و برخی در زمان بازنشستگی هیچ بیمه یا پس اندازی ندارند. آشکار است که این مساله می تواند به بحرانی سخت برای دوران کهنسالی تبدیل شود. اما ناامید نباشید. این امکان وجود دارد که با آموختن نکاتی مهم از افراد صرفه جوی موفق، وضعیت مالی خود را بهتر کنید. اگر از آنها پیروی کنید، شما نیز می توانید مقدار زیادی پول در حساب خود ذخیره نمایید.

  1. تا حد امکان ساده زندگی کنید

ساده زندگی کردن گاهی معنای متفاوتی برای افراد مختلف دارد و برخی تصور می کنند که سادگی به معنای صرفنظر کردن از بسیاری خواسته ها و نیازها است. در حالی که با زندگی ساه تر و ارزان تر همچنان می توانید چیزهایی را که دوست دارید بخرید و امور مهم تر را در زمینه های دیگر زندگی حفظ نمایید.

برای مثال، ممکن است علاقه زیادی به غذاهای لذیذ داشته باشید، اما اهمیت چندانی به پوشاک ندهید. می توانید با صرفه جویی در زمینه پوشاک، پول بیشتری برای غذا خرج کنید. البته این امکان به معنای ولخرجی برای غذا نیست و شما همچنان باید در خرید غذا و زمینه های دیگر صرفه جویی کنید. افراد زیادی با صرفه جویی در مواردی که برای آنها با اهمیت نیست مقدار زیادی پول پس انداز کرده اند. اگر به دقت زندگی خود را بررسی کنید، مقدار پولی که برای چیزهای بی اهمیت خرج می کنید شما را شگفت زده خواهد کرد.

  1. به یاد داشته باشید که هر مقدار کوچک نیز نیز با اهمیت است.

اگر در هفته تنها چند دلار می توانید ذخیره کنید، آسان تر به نظر می رسد که آن را برای چیزهای کوچک خرج کنید.

افرادی که مقدار زیادی پول صرفه جویی کرده اند، دریافتند که هر مقدار کوچک پول نیز مهم است. آنها ممکن است وسایل بی مصرف خود را در اینترنت بفروشند، از دست فروش ها خرید کنند، در بانک هایی با سود بالاتر حساب باز کنند و ... اما هرگز از پس انداز دست نمی کشند، چون می دانند که پس انداز چگونه چندبرابر می شود.

  1. پول های رایگان را از دست ندهید

اکثر کارفرمایان کارمندان خود را برای دوران بازنشستگی بیمه می کنند و برخی از آنها گزینه هایی مانند سهام و مشوق های سرمایه گذاری را پیشنهاد می دهند. اساسا این پول ها پول های رایگانی هستند که به عنوان مشوق به شما پیشنهاد می شود. آنها شما را مجبور می کنند تا بخشی از حقوق ماهیانه خود را به این سرمایه گذاری ها اختصاص دهید. اگر فکر می کنید که در حال حاضر نیز به اندازه کافی پول ندارید، کم شدن حقوق برای شما سخت تر نیز خواهد بود. اما افرادی که مقدار زیادی پس انداز دارند، همیشه از این پیشنهادات استقبال کرده اند. آنها می دانند که پول رایگان همیشه در دسترس نیست و به پولی فکر می کنند که در طولانی مدت به دست خواهند آورد. این افراد ترجیح می دهند تا پول بیشتری در آینده در اختیارشان باشد، حتی اگر مجبور باشند برای رسیدن به آن ساده تر زندگی کنند.

  1. برای مخارج و پس اندازهای خود برنامه ریزی کنید

اگر کلمه بودجه باعث هراس شما می شود، بدانید که در این مساله تنها نیستید. اغلب ما فکر می کنیم که بودجه محدود کننده است و سرگرمی ها ما را از بین می برد. اما اگر به آن توجه کنید، متوجه می شوید که دقیقا چه اندازه می توانید خرج کنید و همچنان به اهداف بلند مدت خود برای پس انداز دست یابید.

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 8 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 8
  • تاریخ: یکشنبه 28 آبان 1396 - 06:54
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 2736

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1653
  • بازدید دیروز: 3625
  • بازدید کل: 23044713