Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

اگر چنین شرایطی دارید کارآفرینی را کنار بگذارید

اگر چنین شرایطی دارید کارآفرینی را کنار بگذارید

آخرین کاری که یک کارآفرین مشتاق و جوان به انجام آن تمایل دارد، این است که پروژه شخصی خود را رها کند و به جستجوی کار بپردازد.

چنین موقعیت هایی باعث ناامیدی شدید این افراد می شود و چشم انداز موفقیت را تیره و تار می سازد. چرا که واقعیات گریزناپذیر جهان گاهی خشن تر و سخت از چیزی است که پیشتر تصور می کردیم و به همین دلیل، کارآفرین بی تجربه و جوان خود را در موقعیتی شکست خورده می یابد. به علاوه، شرایط موجود در کسب و کار جدید و نتایج به دست آمده به عدم آمادگی قبلی و مهیا نبودن نیازها نیز مرتبط است.

اما آنچه اهمیت دارد، کنترل وضعیت، حفظ آرامش و تلاش برای بهبود شرایط است. اگر کارآفرینی شما با مشکل جدی مواجه است، شاید بهتر باشد این تصمیم سخت را گرفته و مدتی را به عنوان کارمند به کار بپردازید. با این اقدام می توانید وضعیت را تحت کنترل درآورده و در زمان مناسب، با قدرت بیشتر به پروژه رویایی خود بازگردید.

به شما توصیه می کنیم اگر یکی از نشانه های زیر در فرآیند کارآفرینی و زندگی شغلی و مالی شما ظاهر شد، هر چه سریع تر به فکر راه حل باشید و از نابودی کامل تلاش های خود جلوگیری کنید.

  1. حساب بدهی های شما وضعیت نامطلوبی دارد

اگر مدت طولانی در پرداخت بدهی های خود ناکام بوده اید و حجم زیادی قرض در تراز شما وجود دارد، بهتر است هر چه سریع تر به فکر چاره باشید. ادامه این روند می تواند تمام تلاش های شما را نابود کند و به نقطه نامطلوب و غیرقابل بازگشت برسید. کسب و کارهای کوچک به شدت نسبت به فشار بدهی حساس هستند و در مدتی اندک زیر این گونه شرایط می شکنند. این مسأله به ویژه زمانی تشدید می شود که شما برخی از بدهی ها را از دوره پیش از شروع کسب و کار تازه همراه آورده باشید و وام های جدید را به این بدهی ها بیفرایید. اگر چنین وضعیتی به وجود آمده است، تردید نکنید و به سرعت تصمیم بگیرید. بهتر است به کار کردن در مجموعه ای تجاری یا صنعتی بپردازید. پس از بازگرداندن بدهی ها می توانید با قدرت بیشتری بازگردید و با سرعت بیشتری پیش بروید.

  1. مهارت های مالی شما ضعیف است

راه اندازی کسب و کاری جدید نیازمند سطوح بالایی از مهارت در زمینه های مختلف است. شما به طور طبیعی باید بازار مورد نظر، جنبه های منفی و اجرایی کار خود را بشناسید. اما در کنار این مهارت های اصلی و مرتبط با عرصه کارآفرینی، آموخته های پولی و مالی شما نیز تأثیر بسیاری در موفقیت تان دارد. بدون این مهارت ها امکان سر و سامان دادن به گردش حساب ها، بدهی ها، درآمدها و هزینه های جاری وجود ندارد. ممکن است در موقعیتی بیش از اندازه پول خرج کنید و در لحظه بعدی، ذخیره خود را برای تأمین نیازها از بین ببرید.

اگر امکان تقویت اطلاعات و مهارت مالی را دارید به سرعت دست به کار شوید. اما اگر شرایط دشوار شده و امکان آموزش جدید وجود ندارد، بهتر است به فکر راه حل های جدی تری باشید.

  1. هدف شما از کسب و کار تازه صرفاً کسب درآمد است

کارآفرینی نیازمند تلاش، پشتکار، صبر و تحمل بسیار زیادی است. این میزان دشواری باعث از دست رفتن انرژی ذهنی و روانی می شود و به همین دلیل، وجود انگیزه ای قوی تر از پول و درآمد ضروری است. اگر برای کسب درآمد و پول به راه اندازی کسب و کار جدید روی آورده باشید، ممکن است زیر فشارها تسلیم شوید و ارزش کارآفرینی برای تان کمرنگ شوید. البته این بدان معنا نیست که کسب و کار جهت گیری پولی داشته باشد. بلکه هدف از این تأکید آن است که به اهمیت بالای انگیزه قوی در کارآفرینی اشاره شود . به شما توصیه می کنیم پیش از راه اندازی کار به خوبی انگیزه های درونی را بررسی کنید. اگر به جز پول چیزی شما را در این فرآیند برنمی انگیزد، بهتر است مسیر امن تری را برای ادامه زندگی برگزینید.

  1. به لحاظ روانی و مالی آماده نیستید

در این مسیر آمادگی روانی و مالی اهمیت زیادی دارد. بهتر است کارآفرینی را در زمانی آغاز کنید که وضعیت روانی شما آرام و باثبات است. تلاش برای تحقق رویایی بلند در شرایطی که از لحاظ خانوادگی تحت فشار قرار دارید و یا زندگی تان به هر دلیل متلاطم است، فکر چندان خوبی نیست. در کنار این نوع از آمادگی، برخورداری از پس انداز کافی و باثبات مالی نیز اهمیت بسیاری دارد. شما باید قادر باشید ماه ها و حتی سال ها بدون کسب درآمد جدید از کارآفرینی خود ادامه دهید. به همین دلیل، وجود منابع پولی کافی برای موفقیت ضروری است. در غیر این صورت، در میانه کار ناچار خواهید شد کار تازه را رها کنید و تمام تلاش های پیشین خود را نفی کنید.

  1. طرح تجاری دقیق و کاملی را تهیه نکرده اید

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 19 و 20 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 19 و 20
  • تاریخ: یکشنبه 30 مهر 1396 - 13:39
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 2831

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 3626
  • بازدید دیروز: 2589
  • بازدید کل: 23052417