Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

کاهش هزینه های نگهداری خودرو.

کاهش هزینه های نگهداری خودرو.

برای اینکه هزینه‌های نگهداری و تعمیر خودروی خود را کاهش دهید، لازم نیست حتما متخصص خودرو باشید، تنها دانستن قیمت‌ و زمان مناسب برای تعمیر می‌تواند صدها هزار تومن از هزینه‌های خودرو بکاهد.

 دفترچه راهنمای خودرو را بخوانید.

اگر نمی‌خواهید همه‌ی آن را مطالعه کنید، حتما قسمت "راهنمای تعمیر و نگهداری" را کامل بخوانید. سازنده‌ی خودرو در این قسمت تمام دوره‌های زمانی لازم برای بازبینی و تعمیر خودرو را شرح داده است. اگر خودرو را در زمان مناسب برای بازبینی ببرید، هم از بروز عیب جلوگیری کرده و هم خودروی شما در شرایط بهینه کار می‌کند.

یک مکانیکی مورد اعتماد پیدا کنید.

از خانواده، همکاران و دوستان بپرسید، ممکن است آنها قبل از شما یک مکانیک قابل اعتماد پیدا کرده باشند. دنبال مکانیکی‌هایی بگردید که تخصص‌شان با نوع خودروی شما هماهنگی دارد (سواری، ون، کامیون و ...). بد نیست از خود مکانیک هم در مورد توانایی‌‌هایش بپرسید، ممکن است بعضی از آنها مدرک یا تخصص خاصی در مورد سیستم‌های اصلی خودرو (ترمز، هدایت، انتقال قدرت، تعلیق، موتور و ...) داشته باشند.

با نگاه کردن به مغازه هم می‌توانید نحوه‌ی کار یک مکانیک را بسنجید. به مغازه‌ای که پارچه‌های کثیف، ظروف خالی و کف پر از آت و آشغال دارد اعتماد نکنید. اگر مکانیک به محیط کارش اهمیت نمی‌دهد، چطور ممکن است خودروی شما برایش مهم باشد؟

پیشگیری کنید.

اگر می‌خواهید مغازه‌ی مکانیکی‌ای که انتخاب کرده‌اید را امتحان کنید، وقتی که برای تعویض روغن و فیلتر روغن می‌روید بهترین زمان است. این یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از بروز عیب است و به شما فرصت می‌دهد سوالاتی که بعد از خواندن دفترچه راهنمای خودرو پیش آمده را از مکانیک متخصص بپرسید.

مکانیک احتمالا به شما لیستی از تعمیرات و بازبینی‌های مورد نیاز را ارائه خواهد کرد، مطمئن شوید که این لیست با خودروی شما و میزان کیلومتری که با آن رانندگی کرده‌اید هماهنگی دارد. می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها از مکانیک بخواهید موارد مهم‌تر را برای شما مشخص کند. بهتر است برای بقیه‌ی موارد هم پول کنار گذاشته و برنامه‌ریزی کنید. قبل از اینکه دوباره به مکانیکی بگردید نظر دوستان و آشنایانی که زیاد رانندگی می‌کنند را در مورد هزینه‌ها و تعمیرات مشخص‌شده بپرسید.

 

تعمیر خودرو در مکانیکی

ارزان‌ترین خدمات بهترین نیستند!

کاهش حداکثری هزینه‌ها همیشه بهترین راه نیست. مراقب باشید که از برندهای شناخته شده و مطمئن استفاده کنید، در غیر این صورت دیر یا زود دچار مشکل خواهید شد و ممکن است به خودروی شما آسیب برسد. بهتر است میانگین هزینه‌های که برای خودروی شما لازم است را تخمین زده و هزینه‌ای بین "کمترین قیمت" و "بیشترین قیمت" را انتخاب کنید. بستگی به خودتان دارد.

از دوباره‌کاری جلوگیری کنید.

گاهی اوقات برای دسترسی به قطعه‌ای که نیاز به تعمیر دارد، مکانیک باید خیلی از قطعات دیگر را بیرون بیاورد. شاید بد نباشد که تعمیرهای مورد نیاز این قطعه‌ها را هم همان موقع انجام دهید. برای مثال برای درست کردن تسمه‌ی موتور، ممکن است نیاز به باز کردن شلنگ‌های بالا و پایین رادیاتور، پمپ آب و ترموستات باشد.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1104
  • بازدید دیروز: 4142
  • بازدید کل: 23007632