Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

ورزش های زمستانی بر روی ساختمان هایی با معماری عجیب !

ورزش های زمستانی بر روی ساختمان هایی با معماری عجیب !

ساختمان هایی که می توانید روی آنها ورزش های زمستانی انجام دهید در حقیقت سازه های عظیمی بوده که برخی از آنها حتی مسکونی نیز هستند!!!

ساختمان هایی که می توانید روی آنها ورزش های زمستانی انجام دهید در حقیقت سازه های عظیمی بوده که برخی از آنها حتی مسکونی نیز هستند . همانطور که می دانید در فضاهای شهری مکانی برای انجام ورزش های زمستانی وجود ندارد به همین دلیل معماران مجرب دست به کار شده و سازه هایی در محیط های شهری طراحی کرده اند که امکان انجام بسیاری از ورزش های زمستانی در آنها وجود دارد . ورزش های زمستانی از اسنوبورد و اسکی گرفته تا سورتمه سواری یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ورزش ها در سراسر جهان محسوب می شوند . اما واضح است که هرکسی  نمی تواند این ورزش ها را در محل زندگی خود انجام دهد . در این مطلب قصد داریم شش ساختمان عظیم که برای انجام چنین ورزش هایی در فضای شهری ساخته شده اند را به شما معرفی کنیم .

ساختمان Holmenkollen Airbnb Penthouseاین مورد احتمالا یکی از دیوانه‌ وارترین پروژه‌هایی است که شرکت Airbnb تاکنون به دست گرفته است. یک سراشیبی اسکی با ارتفاع ۶۰ متری و پنت‌هاوسی با دیوارهای شیشه‌ای در نوک آن، شهر Oslo نروژ را صاحب یکی از زیباترین سازه‌های جهان با هدف انجام ورزش های زمستانی کرده است. البته این پنت‌هاوس که دارای اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است، برای هر کسی در دسترس نیست و فقط افرادی ویژه می‌توانند در آن اقامت داشته باشند.

ساختمان هایی که می توانید روی آنها ورزش های زمستانی انجام دهید

هتل North Slope Ski  : طرحی مفهومی از هتلی طبیعت‌ دوست (eco-friendly) با ارتفاع ۱۲۰ متر بوده که شامل یک سراشیبی اسکی نیز می‌شود. این هتل که دارای ۹۵ اتاق خواهد بود، به عنوان هتلی ساخته شده از موادی طبیعت‌دوست می‌تواند در هر جایی از این کره خاکی بنا شود. نیروی مورد نیاز آن از طریق توربین‌های بادی و انرژی خورشیدی تامین خواهد شد. البته مشکلی که باید به به آن توجه داشت این است که این سازه در حال حاضر وجود خارجی ندارد. طراح آن، Michael Jantzen، به دنبال فردی مناسب برای شروع این پروژه ویژه است.

ساختمان هایی که می توانید روی آنها ورزش های زمستانی انجام دهید

طولانی‌ترین سراشیبی اسکی سرپوشیده در جهان : اگر دوست داشتید ورزش اسکی انجام دهید اما در اطراف شما تا کیلومترها برفی نباشد، چه کار می‌کنید؟ تعدادی از افراد احتمالا به مناطقی خواهند رفت که برف و سراشیبی مناسب اسکی داشته باشد اما یک پیمانکار عمرانی در دُبی نظر دیگری داشت. با وجود شرایط آب‌وهوایی خشک و محدود، دُبی اکنون صاحب سراشیبی اسکی ۱٫۲ کیلومتری سرپوشیده بوده که طولانی‌ترین سراشیبی اسکی ساخته شده تاکنون به حساب می‌آید و با برف مصنوعی شکل گرفته است. این مجموعه زیبا و باحال به علاوه چندین مکان جذاب دیگر مانند برج قابل سکونت ۷۱۱ متری و ساحل ۳۰۰ متری، بدون شک دُبی را به یکی از خوشایندترین نقاط جهان بدل کرده است.

ساختمان هایی که می توانید روی آنها ورزش های زمستانی انجام دهید

سراشیبی اسکی تاسیسات تبدیل ضایعات به انرژی BIG : در شهر کپنهاگن دانمارک ورزش‌های زمستانی نه تنها با معماری بلکه با امور ضایعات نیز ترکیب شده است. در پروژه‌ای که به نظر ترکیبی دور از انتظار باشد، گروه Bjarke Ingels یا به اختصار BIG برنامه‌هایی در قالب Amager Resource Center دارند که براساس آن تاسیساتی در جهت تولید انرژی از سوزاندن زباله‌ها دایر می‌شود که بر روی پشت بام آن یک سراشیبی اسکی در نظر گرفته خواهد شد. پروژه فوق برای چندین سال در دست ساخت بوده است و پس از آنکه در سال ۲۰۱۳ با موانع بسیاری روبه‌رو شد، سرانجام به گفته سازندگان در سال ۲۰۱۷ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

ساختمان هایی که می توانید روی آنها ورزش های زمستانی انجام دهید
House Slalom : اولین بار که اسم House Slalom (خانه مسابقات اسکی سرعتی) به گوشتان می‌خورد، بدیهی است که می‌دانید باید انتظار چه چیزی را داشته باشید. این ساختمان دارای پشت‌بامی منحصربفرد بوده که شامل بیش از ۳۰۰ متر مسافت برای انجام ورزش اسکی است. این ساختمان در شهر آستانا، پایتخت کشور قزاقستان، قرار دارد و در تمام طول سال برای مشتاقان رشته اسکی و اسنوبورد باز است. چرخش آغازین مسیر اسکی از بالای ساختمان ۲۱ طبقه شروع می‌شود و پایان این مسیر نیز به قسمتی مشابه آسانسور ختم می‌شود که اسکی‌بازان را به بالا و شروع دوباره مسیر هدایت می‌کند. در این ساختمان به جای برف مصنوعی از ماده‌ای مصنوعی و برف مانند به نام Snowflex (اسنوفلکس) استفاده شده است.

ورزش های زمستانی

SnowWolrd : یک تیم ساخت و ساز امیدوارند تا اولین سراشیبی اسکی سرپوشیده و عاری از عنصر کربن را در بارسلونای اسپانیا بسازند. برای اجرای چنین نقشه‌ای به یک سازه بزرگ برای میزبانی سراشیبی اسکی و میدانی برای اسکیت روی یخ نیاز است. این مجموعه نیروی مورد نیاز خود را از سه پایگاه متفاوت دریافت می‌کند که با استفاده از تجزیه بی‌هوازی، نیروی خورشیدی و فضولات گیاهی الکتریسیته تولید می‌کنند. انرژی مذکور برای جلوگیری از ذوب شدن برف مصنوعی و یخ استفاده می‌شود.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2347
  • بازدید دیروز: 2688
  • بازدید کل: 22994439