Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

پیرترین زن فضانورد جهان، زمین را به مقصد ایستگاه بین‌المللی ترک کرد.

پیرترین زن فضانورد جهان، زمین را به مقصد ایستگاه بین‌المللی ترک کرد.

پگی آنت ویتسون متولد ۱۹۶۰ ایالت آیووا، پژوهشگر و فضانورد آمریکایی بوده که در سال ۱۹۸۵ میلادی، موفق به دریافت درجه دکترا از دانشگاه رایس در رشته بیوشیمی شد.

پگی آنت ویتسون متولد ۱۹۶۰ ایالت آیووا، پژوهشگر و فضانورد آمریکایی بوده که در سال ۱۹۸۵ میلادی، موفق به دریافت درجه دکترا از دانشگاه رایس در رشته بیوشیمی شد. خانم ویتنی سابقه‌ای بسیار درخشان در ناسا دارد. او تاکنون در ماموریت‌ های بسیاری شرکت کرده، و در ISS Expedition-16 فرمانده ایستگاه بین‌المللی فضایی بوده است. ویتسون با ۳۷۶ روز در فضا، با سابقه‌ترین فضانورد ناسا است.

پیرترین زن فضانورد جهان زمین را به مقصد ایستگاه بین‌المللی ترک کرد تا بتواند نام خود را در کتاب رکورد های گینس به ثبت برساند . پگی ویتسون ۵۷ ساله یکی از با سابقه ترین فضانوردان ناسا است. حالا در این سال توانسته به عنوان پیرترین زن فضانورد خود را به دنیا معرفی کند .

عنوان پیرترین زن فضانورد دنیا حالا به پگی ویتسون اختصاص یافته است . اما این زن فضانورد تا به حال رکورد های دیگری هم از خود به جای گذاشته است . بطور مثال پگی ویتسون اولین فضانورد زن ناسا بود که به فرماندهی ایستگاه بین‌ المللی فضایی رسید . او همچنین رکورد بیشترین زمان ماندن در فضا را در میان تمامی فضانوردان زن در اختیار دارد . پگی ویتسون حتی امیدوار است تا در ادامه فعالیت های خود در ناسا بتواند رکورد های بیشتری نیز از خود به جای بگذارد.

این فضانورد با سابقه در 28 آبان 95 از پایگاه پرتاب بایکونور قزاقستان سفر خود را به مقصد ایستگاه بین‌ المللی فضایی آغاز کرد . او به همراه دو فضانورد دیگر از کشورهای روسیه و فرانسه توسط موشک سایوز به فضا پرتاب شدند . طبق برنامه ریزی انجام شده آنها 29 آبان 95 به ایستگاه خواهند رسید و در قالب یک تیم تحقیقاتی آزمایشات علمی خود را آغاز می کنند. این گروه از فضانوردان قصد دارد یک آزمایشگاه سیار در فضا بسازند.

پیرترین زن فضانورد جهان زمین را به مقصد ایستگاه بین‌المللی ترک کرد

این ماموریت پگی ویتسون تا ماه مه ۲۰۱۷ طول خواهد کشید و در اینصورت این فضانورد زن می تواند رکورد ۵۳۴ روزه جف ویلیامز را در بیشترین زمان حضور فضانوردان آمریکایی بشکند.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 8598
  • بازدید دیروز: 1940
  • بازدید کل: 22927537