Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

صداقت یا بازیگری؟!!

صداقت یا بازیگری؟!!

مرد هر روز دیر سر کار حاضر می شد، وقتی می گفتند: چرا دیر می آیی ؟ جواب می داد: یک ساعت بیش تر می خوابم تا انرژی زیادتری برای کار کردن داشته باشم، برای آن یک ساعت هم که پول نمی گیرم. یک روز رئیس او را خواست و برای آخرین بار اخطار کرد که دیگر دیر سر کار نیاید.

مرد هر وقت مطلب آماده برای تدریس نداشت به رئیس آموزشگاه زنگ می زد تا شاگردها آن روز برای کلاس نیایند و وقتشان تلف نشود. یک روز از پچ پچ های همکارانش فهمید ممکن است برای ترم بعد دعوت به کار نشود.

مرد هر زمان نمی توانست کار مشتری را با دقت و کیفیت، در زمانی که آنها می خواهند تحویل دهد، سفارش را قبول نمی کرد و عذر می خواست. یک روز فهمید مشتریانش بسیار کم تر شده اند.

مرد نشسته بود. دستی به موهای بلند و کم پشتش می کشید. سیگاری آتش زد و به فکر فرو رفت. باید کاری می کرد. باید خودش را اصلاح می کرد. ناگهان فکری به ذهنش رسید. او می توانست بازیگر باشد :
از فردا صبح، مرد هر روز به موقع سر کارش حاضر می شد، کلاس هایش را مرتب تشکیل می داد و همه ی سفارشات مشتریانش را قبول می کرد.
او هر روز دو ساعت سر کار چرت می زد. وقتی برای تدریس آماده نبود در کلاس راه می رفت، دست هایش را به هم می مالید و با اعتماد به نفس بالا می گفت: خوب بچه ها درس جلسه ی قبل را مرور می کنیم. سفارش های مشتریانش را قبول می کرد اما زمان تحویل بهانه های مختلفی می آورد تا کار را دیرتر تحویل دهد. تا حالا چند بار مادرش مرده بود، دو سه بار پدرش را به خاک سپرده بود و ده ها بار به خواستگاری رفته بود.

حالا رئیس او خوشحال است که او را آدم کرده، مدیر آموزشگاه راضی است که استاد کلاسش منظم شده و مشتریانش مثل روزهای اول زیاد شده اند.
اما او دیگر با خودش « صادق » نیست. او الان یک بازیگر است.

 

 

* * *

کاربران عزیز و همراهان گرامی، از این پس بخش نظرات در برخی از مطالب سایت فعال خواهد بود... خواهشمندیم در این بخش از ارسال مطالب نامرتبط و توهین آمیز به سایر کاربران، گروهها وکتابها خودداری فرمائید. از تبدیل این محیط فرهنگی به محل حل اختلافات و بیان اظهار نظرهای شخصی جدا بپرهیزید. مسئولیت مطالب ارسال شده توسط کاربران به عهده خود ایشان بوده و در صورتیکه کاربران از الفاظ رکیک و نامناسب استفاده نمایند مدیران سایت از انتشار نظر آنها جلوگیری کرده و در صورت تکرار نسبت به حذف حساب کاربری آنها اقدام خواهند نمود.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

نظرات

  • فاطمه حجازی زاده
    شنبه 28 آذر 1394 - 20:08
    باسلام و خسته نباشید.
    مطالبی که در بردارنده نکات اخلاقی و گوشزدهای اجتماعی هستند در حال حاضر برای جامعه ما که اخلاق متاسفانه صوری رعایت می شود و از عمل کمتر خبری هست. بسیار مناسب و به جاست. من به این انتخاب یک رای مثبت می دهم.
  • غلامرضا خالقی
    یکشنبه 29 آذر 1394 - 21:57
    راستی نخستین چیزی است که انسان باید به جستجوی آن بپردازد. ابزار شناخت راستی همان قدر ساده است که سخت به نظر می رسد.((گاندی))
  • این مطلب یکی از بی نظیر ترین مطالب سایتتونه.به دیگران توصیه میکنم داستان مورچه رو که تو سایت خودتون موجود هست بخونن
    با تشکر.
    الف_نار
  • نمیشه گفت کار خوبی کرده یا نه به نظر ریسمان راستی پاره نمیشه
  • باتشکر،بابت بعضی مطالب وداستانهاکه واقعاخوندنی هستند،
  • موضوع این داستان درشکلهای مختلف ،یکی ازواقعیتهای زندگی امروز هستش،واقعا صداقت یابازیگری ونقش بازی کردن وناصادقی،،،،،اگرصادق باشیم،دیگران ناراضی وخومون راضی، هستیم ولی اگر صادق نباشیم دیگران راضی وخودمون ناراضی
  • روتین زندگی امروز ما ایرانیا

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1870
  • بازدید دیروز: 9027
  • بازدید کل: 22929836