Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

۶ روشی که در آمریکا براي مقابله با بحران آب مورد استفاده است.

۶ روشی که در آمریکا براي مقابله با بحران آب مورد استفاده است.

بحران آب جدي است!!!

 

با شدت گرفتن بحران آب در کالیفرنیا، آنها ۶ روش را اختراع کرده‌اند که می‌گویند استفاده آنها برای مقابله با بحران آب در آمریکا بلکه در کل جهان میسر خواهد بود اما باید روش‌های جدیدتری هم ابداع شود.

بعد از فراگیر شدن کمبود آب در جهان اخیراً در آمریکا به ویژه کالیفرنیا مسئله بی‌آبی بسیار جدی شده است و کارشناسان آمریکا ۶ روش برای مقابله با کمبود آب در ایالت کالیفرنیا ارائه کرده‌اند که معتقدند این روش‌ها در جهان می‌تواند اجرایی شود اما با تشدید کم‌آبی و خشکسالی راهکارهای جدید نیز باید ابداع شود.

اخیراً مسئله خشکسالی و بی‌آبی در کالیفرنیا را بسیاری رسانه‌ها پوشش دادند و هر کسی می‌داند که این مسئله بسیار جدی است اما سؤال این است که آیا این خطر مشابه همان خطر بحران آبی است که در جهان اتفاق می‌افتد؟

ناسا معتقد است که خشکسالی آمریکا هم همان مشابه خشکسالی جهان است و در گزارش اخیر خود اشاره کرده است که جهان ما به سمت کمبود آب قابل شرب پیش می‌رود، دریاچه‌های بزرگ جهان ناپدید می‌شوند و دنیا به سمتی می‌رود که آینده آن به ناامنی آبی منجر خواهد شد.

تاریخ نشان داده است زمانی که با بحران کمبود آب مواجه می‌شویم انسان توانایی‌های عجیب و غریبی برای مقابله با آن پیدا می‌کنند و اکنون نیز بسیاری از کارشناسان و دانشمندان به دنبال معرفی تکنولوژی‌های جدیدی هستند که با این مسئله کمبود آب مقابله کنند. راهکارهای آنها بیشتر بر اساس کاهش استفاده‌های آب استوار است.

*روش اول: استفاده از انرژی خورشید برای تصفیه آب

به تازگی دختر بچه‌های آمریکایی روشی را ابداع کرده‌اند که بر اساس آن با استفاده از اشعه ماورای بنفش انرژی خورشید می‌توان آب ناسالم را تصفیه کرد. دیپیکا دانش‌آموز ۱۵ ساله وسیله‌ای را اختراع کرده است که می‌تواند با قرار گرفتن اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید، آب آلوده را تمیز کند که این آب کاملاً قابل خوردن است.

این اختراع در آمریکا جایزه گرفته است. اختراع این دانش‌آموز کمک می‌کند تا ۱٫۱ میلیارد جمعیت جهان که دسترسی برای آب نوشیدنی سالم ندارند از این موهبت بهره‌مند شوند. همچنین اختراع این دانش‌آموز و اختراعات مشابه، مردم جهان را قادر خواهد کرد که به طور مناسب و در زمان نیاز به آب سالم دسترسی داشته باشند.

روش دوم: بررسی چکه‌های آب (یک سوم آب در لوله ها هدر می‌رود)

شرکت آلمانی آلبستادورک به تازگی از نرم‌افزاری استفاده می‌کند که در صورت چکه‌ کردن آب بلافاصله به بخش مرکز کنترل اعلام می‌کند، چکه‌ آب در حمام‌ها، دستشویی‌ها به عنوان تلف‌کننده‌های اصلی آب نام گرفته‌اند اما بزرگترین مشکل این است که بخش زیادی از این آب‌ها توسط لوله‌هایی که آب را از مبدأ به خانه‌ها منتقل می‌کنند هدر می‌رود.

این شرکت آلمانی معتقد است که حدود یک سوم آب‌ها در مسیر مبدأ تا رسیدن به منازل در لوله‌های آب هدر می‌رود. نرم‌افزار معروف به “زونکن آلفا” کمک می‌کند تا از بخش زیادی از تلفات آب‌ها جلوگیری شود.

روش سوم: استفاده از تمیزکننده‌های دی‌اکسیدکربن به جای آب

آب در بسیاری از شرکت‌های صنعتی به عنوان خنک‌کننده یا تمیزکننده در سطح وسیعی استفاده می‌شود. هر دوی این فعالیت‌ ها منجر به تلف شدن بخش زیادی از آب می‌شود.و برای اینکه ذهنیتی درباره میزان تلف شدن آب از این طریق داشته باشید،‌ یک کارخانه تولید ماشین ۴۰ هزار گالن آب به این صورت تلف می‌‌کند و اگر تصور کنید که این میزان آب چقدر برای جامعه نیازمند به آب ضروری است ارزش آن مشخص خواهد شد. در تکنولوژی که جدیداً اختراع شده است امکان اینکه دی‌اکسیدکربن به جای آب برای تمیز کردن و خنک کردن جایگزین شود وجود دارد که می‌توان از دی‌اکسیدکربن در سطح گسترده‌ای برای تمیز کردن و به عنوان خنک کردن در شرکت‌های بزرگ صنعتی استفاده کرد.

تمیزکننده‌های دی‌اکسیدکربن به شکل جامد مانند یخ استفاده می‌شود که می‌توان در شرکت‌های تولید هواپیمایی، خودرو، تأسیسات پزشکی استفاده کرد. موضوع جالب توجه این است که دی‌اکسیدکربنی که به این روش استفاده می‌شود از دی ‌اکسیدکربن سایر کارخانه‌ها گرفته شده است بنابراین استفاده از این روش نه تنها باعث تمیزکنندگی و جایگزین مناسب برای آب می‌شود بلکه از انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز جلوگیری می‌‌شود. به نوعی این روش دوستدار طبیعت است و با یک تیر دو نشان زده‌ايم.

روش چهارم: استفاده از بطری‌های نجات دهنده زندگی

زمانی که تسونومی در منطقه آسیا در چند سال گذشته اتفاق افتاد کامیون‌ها مجبور بودند برای آوردن آب‌ شرب به مکان‌های دوری بروند چرا که آب سیلاب‌ها بسیار کثیف و ناسالم بود این مسئله مایکل ریچارد را بر آن داشت تا بطری خاصی اختراع کند كه می‌تواند بسیار سریع آب کثیف سیلاب را قابل شرب کند. در این روش آب از یک فیلتر ۱۵نانومتری عبور داده می‌شود که بسیار سریع باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برد و آب را تمیز می‌کند .

روش پنجم: استفاده از حداقل آب در زمان دوش گرفتن

در زمان دوش گرفتن، زمانی که منتظر رسیدن دمای آب به درجه حرارت مناسب هستیم، آب هدر می‌رود. ریچارد اکودتو وسیله‌ای را اختراع کرده است که در کمتر از ۳۰ ثانیه درجه حرارت آب به میزان دلخواه می‌رسد در این روش از هدر رفتن میلیون‌ها لیتر آب جلوگیری خواهد شد.

روش ششم: دوش بدون آب

آیا شما می‌توانید بدون استفاده از آب دوش بگیرید؟ این در ظاهر به نظر نشدنی مي آيد. یک پسر بچه ۱۷ ساله لادریک زمانی که به لیمپول در آفریقای جنوبی مسافرت می‌کرد آن را ابداع کرد او متوجه شد می‌توان با درست کردن لوسیونی که مواد شیمیایی پاک‌کننده دارد از برخی بوهای بد خلاص شد و این لوسیون می‌تواند با استفاده روی پوست نتیجه یک دوش واقعی را داشته باشد. دوش حمام خشک می‌تواند میلیون‌ها لیتر آب را برای ما ذخیره کند شود.

بر اساس این گزارش، بسیاری کارشناسان برآورد کرده اند که بیش از ۹ تریلیون مترمکعب آب در سال مصرف مي گردد و این تقاضا سال به سال با رشد جمعیت بیشتر می‌شود و به همین دلیل در آینده بیش از پیش ارزش آب مشخص خواهد شد.

بحران آب اخیر در کالیفرنیا مسئله نحوه استفاده از آب را جدی تر کرده است اما واقعیت این است که میلیاردها نفر از مردم جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که مجبورند فرسخ‌ها برای تأمین آب شرب، حمام و گذران زندگی خود طي كنند. در سالهای پیش‌رو روش‌های خلاقانه بسیاری باید برای کمک به چالش‌های جدی آب در جهان ابداع شود و گر نه بحران آب قابل حل نخواهد بود.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 735
  • بازدید دیروز: 1611
  • بازدید کل: 22883561