Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

فرودگاه هایی که مسافران را شگفت زده می کنند - قسمت اول

فرودگاه هایی که مسافران را شگفت زده می کنند - قسمت اول

وقت گذراندن در فرودگاه ها تا زمان پرواز خیلی دلپذیر نیست خاصه آنکه فرودگاه امکانات کمی داشته باشد، اما اگر گذرتان به فرودگاه های آسیایی بیفتد در این زمینه خیلی خوش شانس هستید.

این سال ها صنعت گردشگری به سوی تجربه گرایی رفته است و با نوآوری اهل سفر را با پیشنهادهایی در این زمینه شگفت زده می کند. مجموعه ای از این تجربه ها در چند فرودگاه مهم آسیا اتفاق افتاده است؛ فرودگاه هایی که در کنار توسعه زیرساخت ها و بهبود خدمات به نوآوری هایی هم دست زدند.

فرودگاه های آسیایی همواره در رتبه بهترین فرودگاه های دنیا قرار گرفته اند و به سبب فضای جالب توجه و امکاناتی که به مسافران در انتظار پرواز ارایه می دهند، مورد توجه هستند. البته مسافران هم باید بدانند که انتظار هر چیزی را در یک فرودگاه بین المللی نداشته باشند. در این جا نگاهی به چند مورد از عجایب این فرودگاه ها داریم تا به راز شگفت زدگی مسافران آنها پی ببریم.

1) فرودگاه بین الملی تایلند : گلف یاد بگیرید

تصور کنید یک مسافر علاقه مند به گلف هستید که گذرتان به فرودگاه بین المللی تایلند هم افتاده است. منتظر بودن در این فرودگاه یعنی با یک تیر دو نشان زده اید، در حالی که در یکی از قدیمی ترین فرودگاه های بین المللی دنیا هستید، کلاس آموزشی گلف را هم می گذرانید.

2) از آبشار درون فرودگاه لذت ببرید

فرودگاه chngi Airport در سنگاپور به گونه ای طراحی شده که یک آبشار با استفاده از سیستم بارش قطره ای ایجاد می شود و سنگاپوری ها مثل همیشه نمایش زیبایی از نور و آب و موسیقی را در منظر دید مسافران این فرودگاه به اجرا در می آورند. مسافرانی که ناچارند چند ساعتی از شب را در این فرودگاه منتظر باشند می توانند از این جاذبه دیدنی فرودگاه سنگاپور لذت ببرند.

3) در فرودگاه قطر تنی به آب بزنید

فکر کنید قرار باشد چهار پنج ساعتی را در فرودگاه بین الملی Hamad بگذرانید. بالاخره بعد از گشت و گذار در فروشگاه ها، بوتیک ها و محوطه بزرگ فرودگاه خسته می شوید و حالا یک شنا در استخر فرودگاه می تواند پیشنهاد هیجان انگیزی باشد، این فرودگاه با ایجاد استخری که به طور معمول برای مکان های ورزشی و آب درمانی طراحی می شود، این امکان را برای مسافران ایجاد می کند که تنی به آب بزنند یا با پرداخت 35 دلار اضافه از دیگر امکانات ورزشی و جکوزی این مکان استفاده کنند.

4) از موزه دیدن کنید

فکر کنید اهل سفر هستید و علاقه مندید تا بیشتر از صنعت هوایی مطلع شوید و چه جایی بهتر از یک فرودگاه که دیدار از موزه ای را درباره این موضوع به شما پیشنهاد دهد. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ موزه ای را با موضوع هوانوردی ایجاد کرده تا بازدیدکنندگان در قالب نمایش های تصویری و تعاملی شامل شبیه سازی پرواز در مورد صنعت هوایی هنگ کنگ بیشتر بدانند.

5) در باغ قدم بزنید

فرودگاه بین المللی Incheon در کره جنوبی باغی سرسبز را در محوطه درونی فرودگاه ایجاد کرده تا مسافران چند دقیقه ای برای مبارزه با فشار و شلوغی دنیای بیرون در آن قدم بزنند و خود را در میان طبیعت احساس کنند و کمی آرامش بیابند. ایجاد این باغ سبب شده تا این فرودگاه در رتبه بندی بهترین فرودگاه های دنیا قرار بگیرد.

6) تجربه اسکیت کردن در فرودگاه

فکر بدی نبست که جایی باشد تا رسیدن به زمان پروازتان، کمی هم اسکیت کنید. فرودگاه بین المللی کره جنوبی که امکانات زیادی را از قبیل موزه، کازینو و باغ برای مسافران در محوطه این فرودگاه ایجاد کرده، محوطه ای را نیز به انجام اسکیت اختصاص داده تا زمان های مرده انتظار از این طریق به هیجان انگیزترین شکل طی شود.

7) تجربه رستوران گردی در فرودگاه ژاپن

فرودگاه Haneda یا فرودگاه بین المللی توکیو که دومین فرودگاه پرکار و شلوغ آسیا و پنجمین در دنیاست در ترمینال یک خود این امکان را برای مسافران فراهم می کند تا نه تنها از میان 6 طبقه رستوران غذای مورد علاقه شان را بیابند. بلکه از بام ترمینال نگاهی هم به دور و اطراف بیندازند. ترمینال دو این فرودگاه نیز شامل یک هتل، رستوران هایی بربام ترمینال و یک مرکز خرید و رستوران 6 طبقه است.

8) از بازی شبیه سازی گلف لذت ببرید

از آنجا که بسیاری از مسافران به مقصد شرق آسیا می توانند علاقه مند به ورزش گلف هم باشند و از آن لذت ببرند، فرودگاه بین المللی هنگ کنگ امکان انجام بازی شبیه سازی شده آن را برای مسافران فراهم آورده است. در این فرودگاه 18 فضای بازی گلف تعبیه شده تا مسافرانی که ساعت های انتظارشان را می گذرانند به تفریح و یادگیری تکنیک بازی لوکس بپردازند.

9) تجربه حمام سنتی در فرودگاه

تا به حال در برخی مقاصد سفر، حمام های سنتی به عنوان جاذبه گردشگری به مسافران پیشنهاد می شد، اما فرودگاه بین المللی Chubu Centrair در شهر Tokoname ژاپن دست به ابتکار جالبی زده و گرمابه ای در فضای داخلی فرودگاه ایجاد کرده است تا مسافران در دمایی گرم و مطبوع کمی آرامش بیابند و سپس از استخر سرد و سونا و دیگر استخرها بهره ببرند. تصور اینکه در حمامی گرم پرواز فرود هواپیما را تماشا کنید، کم نظیر است.

10) سرتان را با بازی اسکواش گرم کنید

به نظر می رسد فرودگاه بین المللی قطر کم کم خود را برای میزبانی ورزشکاران آماده می کند. این فرودگاه زمین های بازی اسکواش را برای استفاده عموم مهیا کرده است تا مسافران بتوانند انرژی خود را هنگام انتظار در این زمین های بازی تخلیه کنند.

 

 

بخش بعدی متن را می‌توانید در فرودگاه هایی که مسافران را شگفت زده می کنند - قسمت آخر مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: رورنامه گردشگری - سال هفتم چهارشنبه 4 دی 1398
  • تاریخ: چهارشنبه 11 دی 1398 - 10:50
  • صفحه: گردشگری
  • بازدید: 5486

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 3243
  • بازدید دیروز: 4121
  • بازدید کل: 23005629