Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

سفر به گرجستان

سفر به گرجستان

کشوری برای تمدد اعصاب!

وقتی تصمیم به سفر می‌گیرید، در پیدا کردن مقصد مورد علاقه‌تان باید هدف خود را از سفر لحاظ کنید. قصد خرید و انجام تفریحات هیجان‌انگیز دارید؟ می‌خواهید موزه‌گردی کنید و از آثار باستانی کشورهای دیگر لذت ببرید؟ یا اینکه دنیال طبیعتی جذاب هستید تا بتوانید برای مدتی اعصابتان را آرام کنید؟ گرجستان برای آندسته از افرادی که جهت تمدد اعصاب سفر می‌کنند، مکانی دوست داشتنی است. جایی که در خاطرشان ثبت خواهد شد.

مسیر‌های رفتن

تا همین چند سال پیش، گرجستانی‌ها و ایرانی‌ها می‌توانستند بدون ویزا و تنها با داشتن پاسپورت به کشور یکدیگر سفر کنند. اما گرجستان به صورت یک طرفه این قرارداد را لغو کرد و این روز‌ها برای آنکه به این کشور بروید، باید ویزا بگیرید که حدود 35 دلار برایتان هزینه دارد. مهم‌ترین نکته این است که به خیال آنکه می‌توانید در مرز‌های زمینی و هوایی گرجستان اقدام به اخذ ویزا کنید، راهی سفر نشوید. شاید تا چند وقت پیش این کارها ممکن بود اما روز به روز قوانین سختگیرانه‌‌تری حاکم می‌شود و بهتر است روزه شک‌دار نگیرید و در همین تهران نسبت به اخذ ویزا اقدام کنید. درست است که گرجستان جزء کشور‌های همسایه نیست ولی آن قدر نزدیک هست که بشود از طریق زمینی هم وارد آن شد. برای این کار باید از کشور ارمنستان یا آذربایجان عبور کنید. بلیت هواپیما در فاصله اواخر اسفند تا پایان تعطیلات نوروز جهش قابل توجهی پیدا می‌کند هزینه آن هم بسته به اینکه از چه پروازی استفاده می‌کنید یا شهر مقصدتان متغیر خواهد بود. فقط حواستان باشد اگر از پروازهای غیرمستقیم استفاده می‌کنید، معطلی در فرودگاه بین راه را هم در نظر بگیرید.

لذت ماندن

گرجستان یک کشور تروتمیز است. بنابراین اگر هزینه‌ها به شما اجازه نمی‌دهد در یک هتل 5 ستاره درجه یک اقامت کنید، می‌توانید در هتل‌های درجه پایین‌تر یا هاستل‌ها ساکن شوید. کاهش قیمت‌ها و ستاره‌های یک هتل، دلیل بر کثیفی آن هتل نیست. پس خودتان را خیلی اذیت نکنید. اقامت در یک هتل 4 ستاره در شهر تفلیس به ازاء هر شب در یک اتاق دو نفره بسته به نوع اتاق از 320 هزار تومان تا حدود 500 هزار تومان تغییر می‌کند. برای اقامت در هتلی 5 ستاره باید در هر شب 800 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه کنید و اگر می‌خواهید هتلی سه ستاره را برای ماندن انتخاب کنید، از 280 هزار تومان تا 450 هزار تومان خرج روی دستتان خواهد گذاشت.

در این کشور رفتارهای جالبی از مردم می‌بینید که ممکن است شما را متعجب کند. مثلا اگر یکی از محلی‌ها، اقدام به پرداخت پول ناهارتان کرد، با اصرار پول را به او بازنگردانید که این باعث دلخوری شخص می‌شود. در عوض می‌توانید شما هم رفتار مشابهی انجام دهید و او را مهمان کنید. در این کشور هیچ کس کاری به کارتان ندارد و شما با هر قیافه و لباسی که باشید به نظرشان عجیب و غریب نمی‌رسید.

پایتخت این کشور، شهر تفلیس، در مجاورت رود‌ها و چشمه‌های آب گرم قرار دارد. معمولا هوای این شهر 5، 6 درجه‌ای خنک‌تر از تهران خودمان است. به همین علت در اردیبهشت شاهد هوای معتدل و تا حدودی خنک خواهیم بود. بزرگ‌ترین شهربازی آسیای میانه و قفقاز بر فراز یکی از کوه‌های تفلیس قرار دارد، علاوه بر یک پارک آبی زیبا و مجهز، این شهر دریاچه‌هایی دارد که دارای امکان قایق سواری و شنا هستند.

شهر توریستی باتومی هم به دلیل داشتن ساحل زیبا، طرفداران خاص خود را دارد، باور بر این است که شنا کردن در این منطقه و آفتاب گرفتن بر روی شن‌های ساحلی منجر به درمان بیماری‌های شخص می‌شود، تحقیقات صورت گرفته هم وجود مواد معدنی مفید در شن‌های ساحل این منطقه را تایید می‌کنند که خواص درمانی دارد.

هزینه تور

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که ترجیح می‌دهید از خدمات تورهای مسافرتی استفاده کنید و دردسر کمتری را متحمل شوید، باید بدانید که نرخ 3 شب و 4 روز اقامت در تفلیس در هتلی 3 ستاره در یک اتاق دو نفره برای هر شخص یک و نیم میلیون خواهد بود. برای هتل 4 ستاره باید 300 هزار تومان و هتل 5 ستاره یک میلیون و 300 هزار تومان اضافه بپردازید. خدمات تور هم شامل بلیت رفت و برگشت، ترانسفر فرودگاهی، راهنمای فارسی زبان و بیمه مسافرتی می‌شود و هزینه صدور ویزا در کشور مقصد (35 دلار) از شما به صورت جداگانه دریافت خواهد شد.

تور 8 روزه گرجستان (3 شب تفلیس، 3 شب باتومی، 1 شب تفلیس)، با پرواز رفت و برگشت، ترانسفر فرودگاهی، گشت نیم روزه در تفلیس و بدون گشت در باتومی، راهنمای فارسی زبان و بدون بیمه، برای هتل 3 ستاره و اتاق دوتخته، دو میلیون و 200 هزار تومان است. هتل 4 ستاره، دو میلیون و 900 هزار تومان و هتل 5 ستاره، 4 میلیون و 500 هزار تومان است. البته این تور برای ویزا هزینه جداگانه دریافت می‌کند که 75 دلارخواهد بود.

 

اطلاعات مربوط به سال 1394 است.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 8
  • تاریخ: چهارشنبه 8 آذر 1396 - 09:38
  • صفحه: گردشگری
  • بازدید: 4324

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 3457
  • بازدید دیروز: 4121
  • بازدید کل: 23005843