Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

دشت میشان؛ همدان

دشت میشان؛ همدان

میدان میشان یا دشت میشان یکی از دشت‌های کوهستان الوند است. این میدان در مسیر اصلی صعود به قلهٔ الوند قرار دارد و وسعت آن حدود یک هکتار و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۶۰۰ متر است.

در قدیم عشایری که دوره ییلاق خود را در دامنه شمالی الوند می‌گذراندند، در میدان میشان که دارای آب‌های روان، چمن زار و مناظر زیبای طبیعی است، چادر می‌زدند.

در کوهستان الوند علاوه بر قلل مرتفع و شیب‌دار، دشت‌های کوچکی وجود دارد که سطح آن‌ها از چمن‌زار پوشیده شده و چشمه‌های بسیار در آن‌ها جریان دارد. با توجه به این که این دشت‎ها نسبتاً مسطح هستند، به صورت جایگاهی مناسبی برای استراحت و اتراق کوهنوردان مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین این دشتها عبارتند از: میدان میشان و تخت نادر، چمن شاه‌نظر و تخت رستم.

دشت میشان نزدیک پناهگاه اول کوهنوردان برای رسیدن به قله الوند است. این دشت پهنه وسیعی است که کوهنوردان از آن عبور می‌کنند تا به پناهگاه دوم و قله الوند صعود کنند. علاوه بر این پیش از این جاده‌ای مالرو و مخصوص کوهنوردان در کوهپایه بود، که یکی از راه‌های اصلی عبور کوهنوردان به قله محسوب می‌شد، با این حال این جاده نیز با هدف رساندن مصالح به ارتفاعات با استفاده از ماشین‌های سنگین تعریض شد.

دشت میشان یکی از بسترهای بکر طبیعی و منظر فرهنگی تاریخی گنج‌نامه همدان است. چندی پیش و در ادامه ساخت بخش‌های دیگر پروژه تفریحی و ورزشی تله‌کابین همدان، ساخت دریاچه مصنوعی برای ماهیگیری در این دشت آغاز شده است.
دشت میشان در بهار و پاییز، خصوصا در تعطیلات یکی از شلوغترین جاهای همدان بوده و مخصوصا در فصل بهار بسیار دیدنی است. بعضی از علاقمندان به طبیعت در این مکان زیبا چادر زده و شب را در آنجا سپری می نمایند.

در سالهای اخیر مسابقات تیراندازی با کمان نیز در فضای مصفای دشت میشان برگزار شده و علاقمندان زیادی را به خود جلب نموده است.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 232
  • بازدید دیروز: 2742
  • بازدید کل: 22995066