Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

پارک نیلوفر آبی ساری

پارک نیلوفر آبی ساری

در پارک نیلوفر آبی ساری سه حوضچه طبیعی وجود دارد که در یکی از حوضچه ها، گل های زیبای نیلوفر آبی با مساحتی به میزان دو هکتار توجه عموم گردشگران را بر می انگیزد.

بوستان نیلوفر آبی در مجاورت روستای آبندان و در مسیر جاده اصلی قرار گرفته است. وسعت این بوستان 45 هکتار می باشد. در پارک نیلوفر آبی ساری سه حوضچه طبیعی وجود دارد که در یکی از حوضچه ها، گل های زیبای نیلوفر آبی با مساحتی به میزان دو هکتار توجه عموم گردشگران را بر می انگیزد. این گل در مناطق معدودی مشاهده می شود و در تالاب انزلی نیز به وفور می روید.

علاوه بر جاذبه های طبیعی موجود در پارک نیلوفر آبی، امکاناتی برای علاقه مندان به مواهب طبیعی و توریست های گرامی در نظر گرفته شده  که شامل نمازخانه، سفره خانه، آلاچیق، اسکله قایقرانی، اسب سواری، وسایل بازی کودکان و مکان عرضه مواد غذایی می باشد.

آب بندان، از دیگر جاذبه های طبیعی بوستان نیلوفر آبی است که در آن ماهی های مختلف نظیر کپور، امور و فیتوفاک تولید می شود. گردشگران و ساکنان محل نیز با دریافت مجوز از مدیریت بوستان می توانند به تهیه و صید ماهیان بپردازند.

هشت جزیره بسیار کوچک در آب‌بندان این بوستان بر زیبایی و جاذبه‌های گردشگری آن افزوده است. قرار گرفتن این مجموعه گردشگری جنگلی و آبی در میان دو تپه اطراف این منطقه را از دیگر جاذبه‌های دیدنی منطقه است.
گل نیلوفر آبی است که در ایران باستان از اهمیت خاصی برخوردار بوده‌است. این گل با نام‌های (نیلوفر آبی، لوتوس یا سوسن شرقی) نیز شناخته می‌شود و در اغلب کشورهای آسیایی به عنوان نماد همگانی مطرح گردیده‌است. گل نیلوفر آبی ریشه در خاک و ساقه در آب دارد و روی آن به طرف خورشید است. این گل نماد مذهب بوده، همچون نماد پاکی و تهذیب نفس. پیام آن برای جهانیان دعوت برای رسیدن به نور زندگی و تابش این نور بر جهانیان است.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 106
  • بازدید دیروز: 4142
  • بازدید کل: 23006634