Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

شهر دوچرخه، ساختمانهای آجری قرمز و کانالهای آبی. نویسنده: رحیمه زرگر

شهر دوچرخه، ساختمانهای آجری قرمز و کانالهای آبی. نویسنده: رحیمه زرگر

شهر آمستردام با سبک منحصر به فرد خود، یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می رود. بزرگترین شهر هلند و بزرگترین مرکز جذب توریست در این کشور که به ساختمان های آجری قرمز رنگ،کانال های تو در تو و دوچرخه هایش معروف است.

شهر آمستردام با سبک منحصر به فرد خود، یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می رود. بزرگترین شهر هلند و بزرگترین مرکز جذب توریست در این کشور که به ساختمان های آجری قرمز رنگ،کانال های تو در تو و دوچرخه هایش معروف است .
آمستردام به دلیل داشتن کانال های آب داخل شهر، ونیز را تداعی می کند. در حاشیه این کانال های زیاد، خانه های زیبایی به چشم می خورد که اکثراً مربوط به قرن هفدهم است. ساختمان هایی که به خاطر شکل و رنگشان فقط در کارتون ها و نقاشی ها دیده اید.

  آمستردام

 این شهر که در غرب کشور هلند قرار گرفته حدود 1 میلیون نفر جمعیت دارد و نصف این جمعیت را مهاجران خارجی تشکیل داده اند. رودخانه آمستِل از وسط این شهر می گذرد و شبکه گسترده‌ای از کانال ها، بخش‌های مختلف شهر را به هم وصل می‌کند. با اینکه این کانال ها در اصل به دلایل اقتصادی ساخته شده بودند، ولی در حال حاضر تبدیل به بزرگ ترین جاذبه گردشگری این شهر شده اند. اکثر مردم این شهر با دوچرخه رفت و آمد می کنند و به همین دلیل این شهر از لحاظ تمیزی و آب و هوایی بی نظیر است.

 آمستردام

 شما  با هر قیمت و بودجه ای می توانید هتل مورد نظرتان را در این شهر زیبا پیدا کنید. برعکس خیلی از شهرها که مکان سکونت اهمیت زیادی دارد، در آمستردام به دلیل  زیاد بودن قایق ها، اتوبوس‌ها و ترامواها، مکان هتل چندان اهمیتی ندارد. خود شهر به حدی دیدنی و زیباست که می توانید با پیاده روی کردن کل شهر را زیرو رو کنید و فقط برای استراحت کردن به هتل برگردید.

با خیال راحت به هر رستورانی که در این شهر دیدنی است سر بزنید و هر غذایی را که دوست داشتید نوش جان کنید چون غذاهای این شهر مطابق با ذائقه ایرانی هاست. شما در هر جایی از این شهر می توانید سیب زمینی سرخ شده تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید. اکثر رستوران های این شهر استیک های تازه و لذیذ سرو می کنند زیرا این استیک ها که با انواع سس ها سرو میشود ، خوراک محبوب مردم آمستردام است. 
 
 آمستردام

 خریدن شکلات ، کاکائو و پنیر آمستردامی که شهرت جهانی دارند را هم جزو برنامه سفرتان و سوغاتی هایی که میخواهید تهیه کنید، قرار دهید. میتوانید به بخش مرکزی آمستردام بروید؛جایی که بافت فشرده و زیبای قدیمی خود را به خوبی حفظ کرده‌است و به یک موزه روباز و دیدنی شبیه است.

 آمستردام

 

گذشته از معماری زیبا، این شهر نسبت به مساحتش گنجینه ‌های هنری بسیاری را داراست که هر گردشگری را به سمت خودش جذب می کند. از این میان میتوان به چند نمونه بسیار مشهور اشاره کرد؛ میدان دام Dam Square که یکی از قدیمی ترین میدان های آمستردامِ و به افتخار قربانیان جنگ جهانی دوم ساخته شده است، کلیسای پروتستان اودکرک the oude kerk church که قدیمی ترین بنا در این شهر است، موزه مادام توسو madame tussauds museum که داخلش از تندیس های مومی افراد مشهور و تاریخ ساز نگهداری میشود، موزه ونگوگ van gogh museum که یکی از زیباترین و محبوب ترین موزه های هنر آمستردام بوده و بیش از 200 اثر از این نقاش معروف هلندی را در خود دارد، موزه ملی آمستردام  Rijksmuseum که بزرگ‌ترین موزه هنر در هلند و یکی از محبوب‌ترین جاذبه های آمستردام است.

شهرت اصلی این موزه به دلیل آثار نقاشی قرن هفدهم نقاشان هلندی از جمله ورمیر و رامبراند است، موزه رامبراند rambrandt house museum که بین سالهای 1639 تا 1658 محل زندگی هنرمند بزرگ و معروفی به اسم رامبراند بوده است و امروزه تبدیل به خانه موزه ای فوق العاده دیدنی شده است .

موزه ونگوگ van gogh museum که یکی از زیباترین و محبوب ترین موزه های هنر آمستردام بوده و بیش از 200 اثر از این نقاش معروف هلندی را در خود دارد.

در این موزه تمام آثار با ارزش رامبراند موجود است، موزه هت شیپ وارت Het Scheepvaart museum موزه دریایی آمستردام  است که تاریخ طولانی نیروی دریایی هلند را نمایش می دهد. تعداد بسیار زیادی از کشتی های مدل، و کشتی هایی در مقیاس کامل برای نمایش در این موزه وجود دارد، خانه موزه آنه فرانک Anne Frank  House که محل اختفای خانواده فرانک است که سعی کردند از دست نازی ها فرار کنند. یک رونوشت از دفتر خاطرات معروف آن فرانک به همراه برخی  اشیاء دیگر، برای بازدید در این موزه وجود دارد ، پارک وندل vondelpark.  که بزرگترین پارک آمستردام  و پناهگاهی محبوب برای دوری از قیل و قال و شلوغی شهر است. در طول فصل تابستان، موسیقی و تئاتر، در فضای باز پارک اجرا می شود .

 آمستردام

 باید یک دل سیر در این شهر بمانید  تا بتوانید تک تک بناها و زیبائیهای آن را لمس کنید چون اینجا آمستردام است؛ شهری که شبیه هیچ شهری در دنیا نیست.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 854
  • بازدید دیروز: 1611
  • بازدید کل: 22883680