Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

12 توصیه برای این که بهترین صبح عمرتان را داشته باشید

12 توصیه برای این که بهترین صبح عمرتان را داشته باشید

آیا کسانی که شب زود می خوابند و صبح زود از خواب بلند می شوند معمولاً شادتر از کسانی هستند که شب تا دیروقت بیدارند و روز بعد هم دیر از خواب بلند می شوند؟

یک تحقیق که نتایجش در سال 2012 در مجله انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد به این سوال جواب مثبت می دهد . از بین 700 نفری که از آنها درباره حالات عاطفی و وضعیت سلامتی شان سوال کرده بودند و از آن ها پرسیده شده بود که بهترین زمان در طول روز برای آن ها چه وقتی است، کسانی که سحرخیز بودند شادتر و سالمتر از کسان دیگر بودند، یعنی کسانی که غالباً شب دیروقت می خوابیدند و فردایش دیر از خواب بلند می شدند. اگر به این نکته دقت کنیم و این راهم در نظر بگیرید که روز کاری معمولی با برنامه آدم های سحرخیز می خواند، می شود اینطور نتیجه گرفت که این افراد بیشترین بهره وری را در بین همکاران خود دارند. دوست دارید مثل آن ها باشید؟ این کارهایی است که کارمندان با بهره وری بالا تا قبل از وقت ناهار انجام می دهند:

  1. روز قبل فهرستی از کارهایی که باید انجام بدهید تهیه کنید. خیلی ها به این اعتقاد دارند که لازم است آدم فهرستی از کارهایی که باید انجام بدهد داشته باشد، اما همه در مورد اینکه این فهرست را چه زمانی باید نوشت مثل هم فکر نمی کنند. یکی از محققان معروف اعتقاد دارد که زمان مناسب برای برنامه ریزی کارهای روزانه شب قبل از آن روز است. او می گوید: «بعضی ها دوست دارند صبح همان روز برنامه ریزی کنند اما در این صورت ممکن است بخشی از وقت کارشان را برای نوشتن برنامه از دست بدهند. خوب است برنامه را شب قبل تهیه کنند. این کار به آدم کمک می کند که شب هم راحت بخوابد.»
  2. شب را کامل استراحت کنید. کم خوابیدن بر سطح تمرکز و لذا بر بهره وری آدم اثر می گذارد. معیار «استراحت خوب در شب» از نظر شما هر چه هست، همه تلاشتان را بکنید که تمام شب های هفته که فردایش قرار است سر کار بروید این معیار را رعایت بکنید. اکثر متخصصان سلامت توصیه می کنند که هر شب لااقل هشت ساعت بخوابید.
  3. مکرراً دکمه «چرت» ساعتتان را نزنید. اگر دائم تقاضا کنید که چند دقیقه دیگر هم بخوابید، از برنامه صبح عقب می افتید و دیر به محل کارتان می رسید. یکی از کارشناسان می گوید «هر کسی می تواند کاری کند که صبح برایش بهترین بخش روز بشود و می تواند کاری کند که این اتفاق در تمام روزهای هفته تکرار شود. باید زنگ ساعت را کمی زودتر تنظیم کند و با اولین صدای زنگ از جا بلند شود.» او می گوید که ممکن است آن اوایل این کار برایتان سخت باشد اما چند روز که بگذرد «با تمام انرژی از خواب بیدار می شوید و کارهایی را که باید قبل از رفتن به محل کار در خانه انجام دهید انجام می دهید.»
  4. ورزش کنید. جوری برنامه ریزی کنید که کلاس ورزشتان صبح ها باشد نه بعد از کار. جنسن می گوید: «ورزش کردن روحیه آدم را خوب می کند و انرژی اش را بالا می برد. از اینکه بگذریم، تحقیقات انجام شده بر روی کارمندانی که قبل از آمدن به محل کار ورزش کرده اند و کارمندانی که در طول روز کاری ورزش می کنند معلوم شده است که آدم های دسته اول زمان را ماهرانه تر و بهتر مدیریت می کنند و ذهنشان سریع تر و هوشیارتر است. به علاوه در همین تحقیقات معلوم شده است که این دسته از کارمندان در مقابل همکاران خود تحمل بیشتری دارند.»
  5. برای خودتان مراسم صبحگاهی اجرا کنید. جنسن توصیه می کند که صبح ها غیر از ورزش یک کار همیشگی دیگر هم انجام بدهید. او می گوید که شاید دوست داشته باشید مدیتیشن انجام بدهید یا روزنامه بخوانید یا سری به اینترنت بزنید اما «مهم این است که این زمان آرام را خودتان باشید و خودتان».
  6. صبحانه بخورید. غذا سوختی را که برای تمرکز لازم دارید فراهم می کند. صبحانه خیلی مهم است چون بعد از اینکه در تمام طول شب چیزی نخورده اید دوباره شما را سرحال می آورد و باعث می شود تجدید قوا بکنید. سعی کنید صبح ها چیزی سبک و سالم بجوید و چیزهای فرآوری شده ای که ممکن است انرژی شما را پاک از بین ببرد نخورید.
  7. سر وقت به محل کارتان برسید. این یکی خیلی واضح است، یا نه؟ اگر شب را کامل استراحت کرده باشید و صبح هم دائم انگشت های چسبناکتان را روی دکمه چرت ساعت نزده باشید. این مورد خیلی راحت انجام می گیرد. اگر تازه کارمندی جایی نشده باشید و سابقه ای داشته باشید، قبلا دستتان آمده ااست که معمولا چقدر طول می کشد از خانه به محل کار برسید. زمان مناسبی به این کار اختصاص بدهید تا طبق برنامه به محل کار برسید.
  8. با رئیس یا کارمندانتان حال و احوال کنید.

همه ما این حرف کلیشه ای را شنیده ایم که کل همانقدر خوب است که مجموع اجزایش، تعبیر دیگرش این می شود که اگر نزدیک ترین همکاران شما خوب کار نکنند شما هم خوب کار نمی کنید. کارمندان خوب اولویتهایی برای خودشان تعیین می کنند که با اهداف شرکت همخوانی دارد و گذشته از آن درباره پیشرفت خودشان رک حرف میزنند.

  1. اول سراغ کارهای مهم بروید. همین که به محل کارتان رسیدید می توانید غرق کار شوید چون شب قبل فهرست کارهایی را که باید انجام بدهید تهیه کرده اید. جنسن پیشنهاد می کند که اول از همه سخت ترین کارها را انجام بدهید.«وقتی که از لحاظ ذهنی در بهترین حالت خود در طول روز هستید سراغ کارهای بیهوده نروید.
  2. صبح ها جلسه نگذارید. اگر دست شماست که جلسه برای چه وقتی تنظیم شود، آنها را بیندازید بعد از ظهرها. به قول جنسن، «مهم ترین مهارتهایتان را باید در مهمترین بخش از روز به کار بگیرید.» کارفرمایی که جلسات را برای صبح تنظیم می کند شاید کارمندانش را از زمانی که می توانند به بهترین شکل کار کنند محروم کند و سر آخر برای شرکت هزینه درست می کند. اما جنسن می گوید اینجا یک استثنا هست. می گوید جلسه را به شرطی می توانید برای صبح تنظیم کنید که خودش مهم ترین کار آن روز باشد. «گاهی باید برای یک جلسه خیلی مهم برنامه ریزی کنید یا با مشتری قرار ملاقات بگذارید. در این صورت باید جلسه را برای زمانی تنظیم کنید که کارمندانتان در اوج توان و نشاط باشند.»

11.زمانی را به پیگیری کردن پیام ها اختصاص بدهید.

 

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 5 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 5
  • تاریخ: شنبه 20 آبان 1396 - 07:04
  • صفحه: سبک زندگی
  • بازدید: 6113

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

نظرات

  • تشکروسپاس ازتمام دست اندرکاران این سایت که چنین سایتی بامطالب پرمعنا ومفیدایجادکرده-کاش چنین سایتهای دیگری نیزایجاد میشد،تابرآگاهی ،علم و آشنایی بازندگی درست شان افزوده می شد؛وباعمل بردانستنیهای شان یک جامعه ای قانون مندتربه وجودمی آمد.
    برای من واقعامفیدواقع شده است.

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 5670
  • بازدید دیروز: 3056
  • بازدید کل: 23026292