Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

بنیادهای چاکرا درمانی (قسمت دوم)

بنیادهای چاکرا درمانی (قسمت دوم)

اصول چاکرا درمانی برای آن طراحی شده تا شما را از طریق یافتن مراکز اصلی انرژی تان ( چاکراها)، به سفری برای بهتر شدن از آنچه در واقع هستید، رهنمون سازد.

چگونه درمان های گوناگون را به کار گیریم

نوارهای راهنمای مدیتیشن شخصی شما (اختیاری)

من قویاً مدیتیشن انرژی جاری را به صورت یک راه بی نهایت موثر برای پاکسازی میدان انرژی تان پیشنهاد می کنم. می توانید بنشینید و انرژی را بر روی خود جاری کنید، یا می توانید از یکی از نوارهای راهنمای مدیتیشن بهره بگیرید که می تواند شما را در روند پاکسازی هر چاکرا یاری کند. می بایست در زمان آرامش و سکوت به این کار بپردازید. چون این روشی است از مدیتشین که به تمرکز و رها شدن از پریشانی ها نیاز دارد. در حالیکه رانندگی می کنید به این نوارها گوش ندهید، زیرا هنگام رانندگی نیازمند تمرکز و هشیاری هستید.

طبیعت درمانی

طبیعت درمانی تصویرها و زمینه هایی الهام گرفته از طبیعت را فراهم می کند و چارکراها را برمی انگیزد یا آرام سازد. بهترین روش برای بهره برداری از این درمان این است که در صورت امکان در یک محیط طبیعی واقعی مدیتیت کنید. با آرامش غرق تفکر شوید، در کنار اقیانوس به هنگام غروب محو تماشای غروب آفتاب شوید، زیر نور مهتاب نیز چنین کنید، و مانند اینها. بهترین روش دیگری که می توان انجام داد، آفریدن تصویری زنده در ذهن و مدیتیت کردن روی آن است، یا شاید یافتن عکسی برای مدیتیت کردن روی آن. از قدرت تخیل خود بهره بگیرید!

صدا درمانی

صدا درمانی امری بسیاری باطنی است. شما را تشویق می کنم به موسیقی ای که در درونتان طنین می اندازد گوش فرا دهید. پیشنهادهایی در این کتاب وجود دارد. هر چند خودتان بهترین سرچشمه ی آگاهی هستید که چه نوع موسیقی به شما آرامش و انرژی می بخشد. صدا و موسیقی های گوناگون را کشف کنید. هنگامی که حسی از ارتعاش دارید که برای شما و هر یک از چاکراهای جداگانه پژواک دارد، تهیه نواری برای گوش دادن و لذت آرام بخش آن را پیشنهاد می کنم، شاید پنج دقیقه موسیقی با صدا برای هر کدام از هفت چاکرای. نوار سی دقیقه ای تهیه کنید (صدا برای چاکرای هفتم خاموشی است). میتوانید بنشینید و به این نوار گوش دهید، یا می توانید مدیتیشن انرژی جاری را در حال گوش دادن به نوار، یا سوزاندان کندر و نظیر اینها انجام دهید.

صدا درمانی، سرودخوانی را نیز در برمی گیرد. همین طور خواندن صداهای مخصوص یا ترنم وردها. در این حالت بگذارید صدا و ارتعاش و آوای خود شما طنین انداز شود و انرژی تان را پاکیزه کند! برای انجام دادن این کار لازم نیست آوازخوان باشید. همه ی ما صدایی داریم، برای تندرستی تان از آن بهره بگیرید.

رایحه درمانی

احساس ما از بویایی، ابزار نیرومندی است برای التیام، رها شدگی و آرامش بخشی. از بخور بهره بگیرید، قدح گل یا روغن هایی که به طور بنیادی برای رایحه درمانی ساخته شده اند. شما میتوانید آن را به صورت پیچیده یا ساده آنگونه که می خواهید بسازید. پیشنهاد می کنم که با گونه ی ساده آغاز کنید. این امکان میدهد پیش از اینکه مقدار زیادی پول خرج اتاقی مجهز به دستگاه های پخش کننده رایحه و مانند اینها کنید. مشخص کنید آیا رایحه درمانی به شما پاسخ می دهد یا نه. من در هم آمیختن هر چه بیشتر رایحه درمانی را با هر روش دیگر مدیتیشن، پیشنهاد می کنم!

رنگ درمانی

رنگ درمانی تجسم و تنفس در رنگ های گوناگون در میدان انرژی شما را در برمی گیرد. این درمان با تمرین های بدنی و یا انرژی جاری درهم آمیخته می شود تا خانه تکانی بزرگی ایجاد کند! می توانید رنگی را برگزینید که با چاکرایی که بیشتر از حالت تعادل خارج شده، پیوند دارد و آن رنگ را به درون آن چاکرای ویژه و هاله ی خودتان بدمید؛ یا می توانید زمان بگذارید تا به ترتیب چاکراهایتان را کشف کنید و رنگ (های) مربوط را درون هر چاکرا بدمید. باز هم، از آفرینندگی و قدرت تخیل خود بهره بگیرید! با رنگ های گوناگون به آزمایش بپردازید. برای نمونه، در حال حرکت انرژی، شاید مایل باشید رنگ ویژه ای را بالای چاکرای تاج تان تجسم کنید و بگذارید انرژی رنگ در سرتاسر میدان انرژی شما جاری شود. یا شاید بتوانید جامه ای از رنگ ویژه ای بپوشید تا به شما انرژی ببخشید. پوشاک زیر رنگی خوب است، اگر بتوانید آن را از ابریشم فراهم کنید، خیلی بهتر خواهد بود! بسیاری از مردم ویژگی های حفاظتی ابریشم را تأیید می کنند. به یاد داشته باشید که سفید همه ی طیف رنگ را دربردارد. بنابراین همیشه گزینه ی مطمئنی است. اگر شما مایل باشید می توانید چاکرای ویژه ی را فعال کنید. همچنین می توانید خود را با رنگی که با آن پیوند دارد احاطه کنید، برای نمونه، برای به کار انداختن چاکرای قلب ممکن است بخواهید جوهر صورتی به کار برید و گل های صورتی در اطرافتان بگذارید و مانند اینها. رنگ ملافه های تخت خواب خود را بررسی و خود را با رنگ هایی احاطه کنید که انرژی شما را کامل می کند، این عمل نتایجی به بار می آورد که در انتظار آن هستید. برای نمونه رنگ های نارنجی – سرخ شاید برای جنسیت/ خلاقیت خوب باشد، ولی برای یک خواب شبانه ی بی دغدغه و آرام مناسب نیستند.

سنگ های قیمتی / جواهر درمانی

درباره نیروهای ذاتی شفادهنده در جواهرات بسیار گفته می شود، ولی همیشه به یاد داشته باشید که آنها نیز تنها، ابزارهایی برای تندرستی هستند؛ سرچشمه نهایی تندرستی همچنان در درون خود شماست. خود برترتان، یا هر آنچه خود آن را نام می نهید. درخواست من این است که مطمئن شوید نیرویتان را به کسی یا چیز دیگری نمی دهید ( این، جواهرات را نیز در برمی گیرد). روشی که می توانید به آن درمان دسترسی پیدا کنید. این است: در وضعیتی راحت دراز بکشید (چهره رو به بالا یا رو به پایین)، سنگ یا جواهری را که با یک چاکرا پیوند دارد در محل آن چاکرا روی بدنتان قرار دهید و در آن وضعیت خوابیده برای تقریباً بیست دقیقه بمانید. بر پایه اینکه شما چقدر به خاصیت های شفابخش سنگ های قیمتی و جواهراتی که انتخاب می کنید حساس باشید، این عمل می تواند بسیار موثر باشد. آزمایش کنید تا دریابید کدام جواهرات روی شما نتیجه بخش خواهد بود، و بدانید بر حسب آن که در آن لحظه در زندگیتان چه چیزی را تجربه می کنید، ممکن است گزینه ی شما تغییر کند. به یاد داشته باشید که، یک سنگ یا جواهر می تواند برای بیش از یک چاکرا سودمند باشد ( برای نمونه، کوارتز روشن شفادهنده برای همه ی چاکراهاست).

راه دیگر، همراه داشتن جواهرات یا سنگ های قیمتی با خودتان است یا اینکه شاید بخواهید یکی را به خود بیاویزید. به خاطر این ویژگی های القایی سنگ های قیمتی و جواهرات پیشنهاد می شود که پیش از بهره گیری «آنها را پاکیزه کنید». روشی که من پیشنهاد می کنم قراردادن سنگ های قیمتی و جواهرات در آب و نمک دریا در تمام طول شب است. هر چند برای تمیز کردن سریع، شستن آنها زیر آب جاری نتیجه بخش خواهد بود. شما همچنین می توانید مریم گلی را بسوزایند و آنها را با دود ناشی از سوختن مریم گلی پاکیزه کنید.

بازتاب شناسی

بیش از صدها چاکرا در بدن شما وجود دارد، بنابراین ناحیه های بازتابی ای وجود دارند که با هر نهاد بدن پیوند دارد و ناحیه هایی را در پاهایتان بازتاب میدهند که با هفت چاکرای اصلی مرتبط هستند. در بهره جستن از این شکل چاکرا درمانی، یک روش ماساژ آرام، چرخشی، با استفاده از یک، دو یا سه انگشت پیشنهاد می شود. به یاد داشته باشید که چاکرا درمانی نخست روی یک سطح انرژی روی می دهد، نه لزوماً روی یک سطح فیزیکی. این نقطه های بازتاب را روی پاهای خودتان ماساژ دهید یا اگر به اندازه ی کافی خوش اقبال هستید که یاری دلخواه در کنارتان باشد تا این نقطه ها را برایتان ماساژ دهد، این موهبتی الهی است! دوباره به آرامی ماساژ دهید، توجه داشته باشید که بدن شما از جنس بدنه ی اتومبیل نیست!

اگر دوست دارید می توانید با بهره گیری از یک لوسیون احساس رهایی کنید. مثلا لوسیونی که روغن های رایحه درمانی را دربرداشته باشد.

یوگا درمانی و تمرین های فیزیکی

در این کتاب فهرستی از ورزش های بدنی و تنفسی آماده است تا هر چاکرا را شارژ و باز کند. شما می توانید از این ورزش ها به صورتی که نیاز است به طور جداگانه برای هر چاکرای نامتعادل بهره بگیرید یا می توانید آنها را با آغاز کردن از چاکرای اول و به پایان رساندن با چاکرای هفتم به ترتیب انجام دهید. من شماری از ورزش ها را منظور کرده ام که می تواند به ترتیب انجام شود (فصل آخر)، اگر آنها را به صورت مجموعه تمرین کنید می توانید حس کنید که از تمرینی به تمرین دیگر انرژی ساخته می شود و در چاکرای هفتم به رهایی منتهی می شود. درک من این است که این تمرین ها برای این طرح شده اند تا به طور کامل انجام شوند. انجام دادن مرتب و بی وقفه ی آن تقریباً پانزده دقیقه طول می کشد که این شیوه ی مناسبی است برای آغاز یک روز خوب! این ورزش ها در طبیعت شان یوگا مانند هستند، بنابراین ممکن است که ورزش های یوگا و حالت های بدنی را برای هر چاکرا نیز در بربگیرند. من دریافته ام که در هم ریختن تنفس رنگ با این ورزش ها می تواند این تجربه و پاکسازی میدان انرژی را بسیار افزایش دهد.

اصول چاکرا درمانی تنها سطح امکانات موجود در تندرستی را از راه خودآگاهی و پاکسازی میدان انرژی مان کاوش می کند. اگر این درمان ها به گونه ی ملموسی عمیقاً در شما پژواک دارد، شما را به پژوهش بیشتر و خواندن کتاب ها و طی کردن کلاس ها تشویق می کنم. به حقایق درون خود گوش فرا دهید! قلب ما و خردمندی مان، ما را به آنچه نیازمندیم رهنمون می سازد. هر چند ما نیاز داریم نخستین گام مقدماتی را برداریم. همان گامی که قاطعانه برداشته ایم!

 

 

بدلیل حفظ حقوق مولف، متن کامل کتاب در این سایت ارائه نمی‌شود.

بخش بعدی متن را می‌توانید در بنیادهای چاکرا درمانی (قسمت سوم) مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: بنیادهای چاکرا درمانی، نویسنده : ریدر دایمر، مترجم : سحر دیبا، ناشر : مترجم
  • تاریخ: جمعه 6 مرداد 1396 - 08:42
  • صفحه: سبک زندگی
  • بازدید: 4787

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2260
  • بازدید دیروز: 2554
  • بازدید کل: 23019826