Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چند روش ساده و کاربردی برای از بین بردن انواع لکه روی فرش

چند روش ساده و کاربردی برای از بین بردن انواع لکه روی فرش

از بین کسانی که پاسخ درست بدهند قرعه کشی صورت گرفته و به برندگان خوش شانس 3 تابلو فرش به ارزش هر تابلو 300 هزار تومان از وب سایت فرش آنلاین، اولین استارتاپ فرش در ایران، تعلق خواهد گرفت.
قرعه کشی اول اسفند انجام می شود.

شناختی اجمالی از فرش آنلاین
امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث تغییرات کلی در روش خرید شده؛ به شکلی که هر روز تعداد بیشتری ترغیب می شوند تا از خدمات مجازی و خرید آنلاین استفاده نمایند.
فروشگاه فرش آنلاین با پشتوانه 45 ساله در بازار فرش دستبافت و ماشینی ایران از سال 1389 به صورت حرفه ای وارد عرصه تجارت الکترونیک فرش شد که طبق آمار سایت Alexa به عنوان پربازدیدترین وبسایت تخصصی فرش در خاورمیانه محسوب شده است.
وب‌سایت فرش آنلاین نخستین استارتاپ موفق در زمینه فروش آنلاین فرش در ایران و عضو رسمی انجمن کسب ‌وکارهای اینترنتی و دارای نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

فرش آنلاین درصدد است تا با ارائه خدمات با کیفیت و استفاده از قدرت خرید مجازی در حوزه خرید فرش، روشی را رواج دهد که از یک سو برای علاقه مندان به صنعت فرش و دکوراسیون جالب باشد و از سوی دیگر راحتی در انتخاب و خرید را برای مشتریان  به همراه داشته باشد.
هدف ما در فرش آنلاین اطلاع رسانی دقیق، شفاف سازی، آموزش و آگاه سازی درباره انواع محصولات و در نهایت خرید هوشمندانه با مناسب ترین قیمتها درکنار رضایت مشتریان است.
موسسین این وب سایت زوج جوان، آرزو خسروی و محمد نصیری هستند که برای اولین بار تجارت الکترونیک را وارد فروش هنر ایرانی ، فرش کردند.

1- استفاده از نوشابه
نوشابه در صورتی که درست استفاده شود بهترین پاک کننده لکه انواع نوشیدنی ها می باشد. نوشابه را روی پارچه ریخته و لکه را با آن تمیز کنید. اگر نتیجه دلخواه حاصل نشد محلول یک به یک سرکه سفید و آب را بر روی لکه اسپری کنید و بگذارید حدود ده الی 15 دقیقه به همین صورت بماند. سپس با استفاده از یک تکه ابر خشک موضع مورد نظر را خشک کنید. ممکن است مجبور شوید این کار را چند بار تکرار کنید. پس از پاک شدن لکه با استفاده از آب گرم محل لکه را شتشو و یک دستمال تمیز روی نقطه مورد نظر قرار دهید، یک جسم سنگین مثل کتاب یا ...روی پارچه بگذارید. به این ترتیب پارچه آب محل لکه را به خود جذب و کاملا خشک می کند(بگذارید دستمال و کتاب چند ساعت روی محل مورد نظر بماند).

2-استفاده از خمیر اصلاح
بهترین راه برای تمیز کردن انواع لکه ها استفاده از خمیر معمولی اصلاح می باشد. که میتواند به تنهایی انواع لکه ها را تمیز کند.خمیر را روی لکه مورد نظر ریخته و اجازه دهید حدود 30 دقیقه باقی بماند. محل را با یک پارچه تمیز خشک کنید. در نهایت محلول یک به یک آب و سرکه را بر روی لکه اسپری کرده و خشک کنید.

3- آدامس
برای برداشتن آدامس چسبیده به فرش کافیست سراغ فریزر یخچال رفته و چند تکه یخ بردارید. یخ را به مدت 30 ثانیه روی آدامس قرار دهید تا کاملا سرد و یک تکه شود. سپس با استفاده از یک قاشق آنرا از روی فرش جدا کنید. ذرات ریز باقی مانده را با استفاده از برس بردارید در صورتی که جدا نشد با یک قیچی نوک پرزها را خیلی کم بچینید.

4-لکه روغن
بهترین راه رویارویی با لکه روغن استفاده از حلال آن یعنی مایع ظرفشویی است. مقداری از مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب حل کرده، داخل بطری شیشه شور ریخته و روی لکه مورد نظر اسپری می کنیم. در مورد لکه های بزرگتر ممکن است مجبور شوید چندین بار فرایند اسپری کردن را تکرار کنید.

5-لکه ناشی از ریختن موم شمع و یا چربی
گاهی اتفاق میفتد که قطره ای از موم شمع و یا سایر انواع چربیهای جامد وارد بافت فرش شده و ما از تمیزی کامل آن مستاصل میشویم. ۱راه ساده برای پاک کردن این نوع لکه ها وجود دارد. یک تکه پارچه سفید را روی لکه قرار داده(حتما سفید باشد چون ممکن است پارچه های رنگی در صورت داغ شدن و تماس با لکه چربی رنگ داده و مشکل جدیدی ایجاد کنند) و روی آن اتو بکشیم. با داغ شدن اتو لکه ذوب شده و جذب دستمال می شود. در نهایت مانند سایر لکه ها با مخلوط آب و صابون موضع مورد نظر را تمیز کنید.
نکته: اتو را بیش از 30 ثانیه روی فرش نگه ندارید ممکن است باعث سوختن فرش شود.

6- لکه خون
برخی از لکه ها بسیار واضح روی فرش دیده می شوند مثل لکه قرمز خون و... ابتدا با استفاده از مخلوط آب و یک شوینده ملایم محل لکه را تمیز کنید، تا جایی که می توانید رنگ را از الیاف فرش خارج کنید. سپس مستقیما بر روی لکه پراکسید هیدروژن بریزید، محلول پراکسید هیدروژن در تماس با لکه سریعا کف میکند. در نهایت کف ایجاد شده را با استفاده از حوله برداشته و فرش را خشک کنید.

7-لکه شیرینی و آب نبات
این مشکل زمانی بروز می کند که شما بچه کوچک در خانه داشته باشید. در این صورتْ، جهت رفع مشکل در مرحله اول آبنبات را با چاقوی کره از روی فرش بردارید. سپس با استفاده از یک تکه ابر و مخلوط آب و صابون محل شیرینی را کاملا شستشو دهید. کاملا مطمئن شوید که شیرینی و شکر موجود در آن را تمیز کرده اید، وگرنه محل لکه منبع جذب لکه های جدید و در نهایت سیاه می شود. پس از شستشوی ملایم با آب صابون با دستمال تمیز نقطه مورد نظر را کاملا خشک کنید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 3597
  • بازدید دیروز: 4142
  • بازدید کل: 23010125