Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید!

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید!

از اندازه‌ها برای ایجاد توازن یک اتاق استفاده کنید. در اتاق‌های دارای سقف و پنجره‌های بلند حداقل از یک شیئ بلند برای رسیدن به تعادل استفاده کنید.

1- کنترل وسایل اضافه
زیاد بودن وسایل در اندازه‌های مختلف، محیط را درهم و نامرتب نشان می‌دهد. به خصوص در مورد کتابخانه که کتاب‌ها و وسایل دکوری زیادی در آن جا می‌گیرد، وسایل هم اندازه را یکجا قرار دهید. کتاب‌های هم سایز، کریستال‌ها و ظروف مشابه را روی یک طبقه، کنار هم بگذارید. راه دیگر، قرار دادن وسایل متفرقه داخل سبدهای حصیری یا چوبی هم اندازه است.

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید
 
 
2 - خطای دید و پوشاندن نواقص
با کمک اندازه و تناسب‌ها، افکت ایجاد کنید. به عنوان مثال با استفاده از پرده‌های بلند و آویختن آن‌ها از سقف، ارتفاع را بلندتر نشان دهید و با خطای دید، نقص پنجره‌های کوچک، اتاق کوچک یا سقف کوتاه را بپوشانید.

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید


3 - 
طرز قرار دادن کوسن‌ها
هنگام قرار دادن کوسن‌ها، تناسب را در نظر بگیرید تا بتوانید حالت‌های مختلفی ایجاد کنید. برای گرم نشان دادن محیط با توجه به ارتفاع مبل از چند کوسن که کنار هم قرار می‌گیرند، استفاده کنید و برای مرتب و جدید جلوه دادن فضا کافیست یک جفت کوسن بزرگ را گوشه مبل‌ها بگذارید.

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید
 
4 - نوع قرار دادن بالش‌ها
قرار دادن کوهی از بالش‌های بزرگ روی تختخواب استفاده از آن‌ها را سخت و حتی غیرممکن می‌کند. بهتر است فقط یک جفت بالش را برای خواب در نظر بگیرید. کوسن‌های کوچک مربع شکل را بعد از آن قرار دهید و در ردیف بعد از یک یا دو کوسن‌ استوانه‌ای به عنوان تزیین استفاده کنید.

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید


5 - 
پر کردن فضای خالی
از اندازه‌ها برای ایجاد توازن یک اتاق استفاده کنید. در اتاق‌های دارای سقف و پنجره‌های بلند حداقل از یک شیئ بلند برای رسیدن به تعادل استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از یک کمد یا تابلو بلند برای پوشش دیوار استفاده کنید.

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید


6 - 
رنگ و تناسب
رنگ‌ها نیز تناسب دارند. رنگ‌های تیره و براق سنگین و رنگ‌های مات و خنثی سبکند. تعادل میان رنگ‌ها در یک اتاق از حس سنگین یا سبک بودن آن جلوگیری می‌کند. در اینجا مبل چرمی قهوه‌ای با کوسن‌های رنگ روشن و سبد حصیری روشن متناسب است. همچنین برای تابلوهای با زمینه روشن، قاب‌های تیره انتخاب شده ‌است.

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید


7 -
ارتفاع
با استفاده از ارتفاع، حس بودن در یک فضای کوچک را تغییر دهید. در این اتاق‌خواب کوچک، استفاده از پرده بلند که تقریبا از سقف آویزان شده است، تاج بلند تخت و در اصل ایجاد خطوط عمودی حس بزرگ‌تری به اتاق داده است.

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید


8 -
تنوع مقیاس 
تنوع مقیاس در یک اتاق دارای اهمیت است. اما تفاوت‌های شدید موفقیت‌آمیز نیست. یک لامپ خیلی بزرگ بالای میزی کوچک یا یک تابلو و اثر هنری کوچک بالای کاناپه خیلی بزرگ عدم تعادل را به همراه دارد. در تصویر زیر متناسب بودن اندازه تابلو و شومینه، فضای اطراف شومینه را کانون توجه قرار داده است.

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید


9 -
پیدا کردن اندازه درست
مطمئن شوید اندازه هر مبل برای هدف مورد نظر مناسب است. اگر کاناپه‌ای بزرگ را برای نشستن چند نفر در نظر گرفته‌اید، پس میز وسط نیز باید به اندازه کافی بزرگ و بلند باشد تا بتوانید از آن برای سرو و قرار دادن وسایل پذیرایی استفاده کنید.

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید
 

10 -
بعد دهید
لایه‌ها، اتاق را از حالت تخت و مسطح بودن در می‌آورند. برای لایه‌دار کردن، اندازه وسایل را متفاوت انتخاب کنید. در اینجا، آینه‌ها و تابلوها به همراه وسایل به صورت لایه‌لایه کنار دیوار قرار گرفته‌اند. از بزرگ به کوچک قرار دادن وسایل، آن‌ها را منسجم نشان می‌دهد.

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید
 
 

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 292
  • بازدید دیروز: 1611
  • بازدید کل: 22883118