Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

اعضای واکسینه‌شده و واکسینه‌نشدۀ خانواده‌ها در برابر کرونا

اعضای واکسینه‌شده و واکسینه‌نشدۀ خانواده‌ها در برابر کرونا

بهترین روش‌های حفاظت از اعضای واکسینه‌نشدۀ خانواده، از قبیل کودکانی که هنوز نمی‌توانند واکسن دریافت کنند، را اینجا بخوانید...

اعضای واکسینه‌شده و واکسینه‌نشدۀ خانواده‌ها:

آن‌چه باید بدانید!

   - درصورتی‌که کاملاً در مقابل کووید-19 واکسینه شده‌اید، اولین گام را در راستای حفاظت از خودتان و اعضای خانواده‌تان و از سرگیری بسیاری از فعالیت‌هایی که پیش از پاندمی به آن‌ها می‌پرداختید، برداشته‌اید.

   - به‌منظور به حداکثر رساندن حفاظت در مقابل واریانت دلتای ویروسی که موجب کووید-19 می‌شود و پیشگیری از انتقال آن به دیگران، در فضاهای سربستۀ عمومی، مخصوصاً فضاهایی که احتمال انتقال ویروس در آن‌ها زیاد است، ماسک بزنید.

   - ماسک زدن، مخصوصاً هنگامی اهمیت زیادی پیدا می‌کند که دستگاه ایمنی بدنتان ضعیف باشد، یا آنکه به دلیل سن یا بیماری زمینه‌ای خطر ابتلای شما به حالت شدید بیماری زیاد باشد، یا اگر دستگاه ایمنی یکی از اعضای خانۀ شما ضعیف باشد، یا آنکه واکسینه نشده باشد. اگر این موارد در مورد شما و محل زندگی‌تان صدق پیدا می‌کنند، بهتر است صرف‌نظر از میزان انتقال ویروس در منطقه‌ای که در آن به سر می‌برید ماسک بزنید.

 

 

 چطور می‌توانم از اعضای واکسینه‌نشدۀ خانواده محافظت کنم؟

 در ادامه، بهترین روش‌های حفاظت از اعضای واکسینه‌نشدۀ خانواده، از قبیل کودکانی که هنوز نمی‌توانند واکسن دریافت کنند، ذکر شده است:

   - خودتان واکسینه شوید. واکسن‌های کووید-19 خطر ابتلا به این بیماری و نیز خطر انتشار آن را کاهش می‌دهند.

   - در صورت امکان، اعضای 12 ساله یا بیشتر خانواده‌تان را در مقابل کووید-19 واکسینه کنید.

   - ماسک بزنید.

        - به‌منظور به حداکثر رساندن حفاظت در مقابل واریانت دلتا و پیشگیری از انتقال آن به دیگران، از همۀ اعضای خانواده، حتی آن‌هایی که واکسینه شده‌اند، بخواهید که در فضاهای سربستۀ عمومی، مخصوصاً فضاهایی که احتمال انتقال ویروس در آن‌ها زیاد است، ماسک بزنند.

        - از همۀ اعضای خانواده، حتی آن‌هایی که واکسینه شده‌اند، بخواهید که در فضاهای سربستۀ عمومی، صرف‌نظر از میزان انتقال ویروس در منطقۀ سکونت شما، ماسک بزنند.

        - اعضای واکسینه‌نشدۀ خانواده، از جمله کودکان دو ساله و بیشتر، باید در همۀ محیط‌های سربستۀ عمومی ماسک بزنند.

                 - برای آنکه نمونۀ دیگران باشید، خودتان هم بهتر است ماسک بزنید.

                 - برای کودکان زیر دو سال ماسک نزنید.

 

از آن عضو خانواده‌ای که بیمار است یا داروهایی مصرف می‌کند که دستگاه ایمنی‌اش را ضعیف کرده‌اند، چگونه حفاظت کنم؟

   - خودتان واکسینه شوید. واکسن‌های کووید-19 خطر ابتلا به این بیماری و نیز خطر انتشار آنرا کاهش می‌دهند.

   - افرادی که بیمار هستند یا داروهایی مصرف می‌کنند که دستگاه ایمنی‌شان را ضعیف می‌کند ممکن است کاملاً محافظت نشوند، حتی درصورتی‌که کاملاً واکسینه شده باشند. آن‌ها باید همۀ اقدامات احتیاطی توصیه‌شده برای افراد واکسینه‌نشده، از قبیل گذاشتن ماسک‌های کاملاً اندازه، را انجام دهند، مگر آنکه کارکنان مراقبت از سلامت موارد دیگری را به آن‌ها توصیه کرده باشند.

   - اگر با کسی زندگی می‌کنید که دستگاه ایمنی‌اش ضعیف شده است یا در معرض خطر ابتلا به حالت شدید بیماری کووید-19 قرار دارد، بهتر است در همۀ محیط‌های سربستۀ عمومی، صرف‌نظر از میزان انتقال ویروس در منطقۀ محل سکونتتان، ماسک بزنید.

 

فعالیت‌های ایمن‌تری را برای اعضای خانواده‌تان در نظر بگیرید:

   - فعالیت‌ در فضاهای روباز ایمن‌تر از فعالیت در فضاهای سربسته است. درصورتی‌که در فضای سربسته‌ای حضور دارید، محلی را انتخاب کنید که تهویۀ مناسبی دارد. برای مثال می‌توان به اتاقی با پنجره‌های باز اشاره کرد. در ضمن، آگاه باشید که چه هنگام باید ماسک بزنید.

   - از فعالیت‌هایی که فاصلۀ دو متری با دیگران حین انجام آن‌ها رعایت نمی‌شود، اجتناب کنید.

   - اگر یکی از اعضای خانوادۀ شما کودکی است که زیر دو سال سن دارد و نمی‌تواند ماسک بزند، دیدارتان را با افراد واکسینه‌نشده یا افرادی که وضعیت واکسیناسیونشان نامشخص است محدود کنید، و بین فرزندتان و سایر افراد در محیط‌های عمومی فاصله ایجاد کنید.

 صرف‌نظر از اینکه اعضای خانوادۀ شما کدام فعالیت‌های ایمن‌تر را در پیش می‌گیرند، به یاد داشته باشید که از خودتان و دیگران محافظت کنید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2354
  • بازدید دیروز: 4121
  • بازدید کل: 23004740