Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

ارتباط التهاب حلق با مبتلا شدن به بیماری کرونا به چه صورت است؟

ارتباط التهاب حلق با مبتلا شدن به بیماری کرونا به چه صورت است؟

التهاب حلق نوعی سوزش یا گلودرد دردناک و گاهی بسیار آزاردهنده می‌باشد. در بیشتر موارد گلودردها به علت یک بیماری بسیار کوچک ایجاد می‌شوند و با انجام برخی مراقبت‌ها نیز از بین می‌روند.

التهاب در بیشتر موارد در ناحیه پشت دهان است که اغلب هنگام بلعیدن یا قورت دادن چیزی به صورت شدیدتر احساس می‌شود، التهاب حلق یکی از بیماری‌هایی می‌باشد که امروزه رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی نیز به آن دچار می‌شوند. پس نیازمند کسب اطلاعات و مراقبت‌های بسیار زیادی نیز می‌‌باشد.

بیماری‌های التهاب حلق در ابتدا شاید بسیار ساده و ابتدایی باشند و اگر سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنیم به راحتی می‌توانیم مقابل شدید شدن آن را بگیریم، اما اگر در این زمینه کوتاهی کنیم و پشت گوش بیاندازیم ممکن است دچار بیماری‌های بسیار خطرناکی در این زمینه بشویم. پس اگر کوچکترین احساسی در این زمینه داشتید سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

 

التهاب حلق چند نوع می باشد؟

 روش های بالینی برای تشخیص نوع عفونت مربوط به التهاب حلق کار بسیار سختی می باشد، اما به طور کلی می توان گفت دو نوع عفونت باعث التهاب حلق و ایجاد دردهای حلقی می‌شود:

 * عفونت های ویروسی: گاهی اوقات ایجاد گلودرد ممکن است به دلیل یک بیماری ویروسی شدید باشد و موجب ایجاد التهاب در حلق شما بشود که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم؛

 گلودرد ممکن است به دلیل سرماخوردگی که از شایع ترین نوع عفونت ها می باشد، به وجود بیاید. همچنین ممکن است به دلیل گرفتگی صدا عفونتی برای حنجره شما پیش بیاید. گاهی اوقات نیز به دلیل بیماری مونوکلئوز که یکی از بیماری های عفونی ویروسی می باشد حلق شما دچار عفونت و التهاب شدید بشود که این مشکل معمولاً برای جوان های ۱۲ تا ۴۰ سال رخ می دهد.

 همچنین ارتباط بسیار موثری بین ویروس هایی مثل اوریون، آنفولانزا و کرونا با التهاب حلق وجود دارد که ممکن است به این دلایل حلق شما دچار التهاب بشود.

 

* عفونت های باکتریایی:  عفونت های باکتریایی نیز از انواع عفونت هایی می باشد که ممکن است باعث ایجاد درد یا سوزش و التهاب شدید در حلق بشود که در ادامه به انواع این عفونت ها اشاره می کنیم؛

  گلودرد استرپتوکوکی، که معمولاً با سرفه های شدید همراه نیست و محل ایجاد این عفونت در گلو و لوزه ها می باشد. عامل اصلی این بیماری باکتری هایی به نام استرپتوکوک است و تحقیقات نشان داده که این عفونت بیشتر در کودکان و نوجوانان مشاهده می شود. اما به معنای اینکه بزرگسالان هرگز به این بیماری دچار نمی شوند، نیست.

عفونت و التهاب در لوزه ها آدنوئید نام دارد. آدنوئیدها جزئی از سیستم لنفاوی حلق می باشند که با دچار شدن به این ویروس، حلق بزرگ و متورم شده و باعث ایجاد دردهای شدیدی نیز می شود.

عونت بافت های اطراف لوزه ها که به آن آبسه صفاقی نیز گفته می‌شود و دچار شدن به این ویروس موجب ایجاد ورم و التهاب در حلق شما می شود.

التهاب اپی گلوت (بافتی که در قسمت زیر زبان و پشت گلو قرار دارد) و وظیفه اصلی آن پوشاندن قسمت لایت هنگام غذا خوردن می باشد. التهاب زبان کوچک نیز موجب بزرگ شدن و قرمز شدن حلق می شود.

 

ارتباط التهاب حلق با ویروس کرونا:

التهاب حلق یا فارنژیت (pharyngitis) به معنی وجود درد، خراشیدگی یا تحریک (خشکی، خارش و سوزش حلق) در گلو یا ناحیه پشت دهان است که اغلب هنگام بلعیدن، شدیدتر احساس می‌شود. این بیماری بسیار رایج بوده و هرساله افراد زیادی به دلیل وقوع آن به پزشک مراجعه می‌کنند.

 معمولا در گذشته زمانی که حلق دچار یک التهاب، درد یا سوزش می شد، همه مردم آن را به یک سرماخوردگی کوچک یا آنفولانزای سطحی تشبیه می کردند و با انجام برخی کارها و استفاده از برخی داروها به راحتی درمان می شد. اما در این روزهای کرونایی، التهاب حلق به سادگی گذشته برداشت نمی شود.

همانطور که می دانید، یکی از مهم ترین علائم کروناویروس التهاب حلق می باشد، به طوری که شاید در ابتدا مانند بسیاری از بیماری های دیگر بسیار ساده و سطحی باشد و ما نیز به آن اهمیت نداده و از همان داروهای سنتی همیشگی برای درمان آن استفاده کنیم. بنابراین ارتباط التهاب حلق با کرونا موضوع بسیار مهمی است که باید حتما در اولین فرصت به آن توجه شود.

 

نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که بیماری التهاب حلق ارتباط مستقیم با کرونا دارد، به طوری که ممکن است ایجاد کوچکترین التهابی در حلق شما یا ایجاد مشکلات تنفسی در کنار آن، نشانه ای برای بیماری کرونا باشد.

پس نکته ای که باید در این زمینه رعایت شود این است که اگر کوچکترین مشکلی در این زمینه داشتیم، بدون هیچگونه کوتاهی، سریعا به پزشک مراجعه کرده و شرایط خود را با او در میان بگذاریم تا جلوی تشدید این مشکل و بیماری هرچه سریعتر گرفته شود.

پس دیگر مشکلات مربوط به التهاب حلق یک بیماری ساده مانند سرماخوردگی نمی باشد، بلکه ممکن است نشانه ای برای شروع بیماری کرونا در بدن شما باشد، با این حال آرامش خود را از دست ندهید و در اسرع وقت به یک پزشک خوب در این زمینه مراجعه کنید تا سریعا از شدن شدن این بیماری جلوگیری کنید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1695
  • بازدید دیروز: 4121
  • بازدید کل: 23004081