Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

10 عارضه سلامتی حاصل از خوابیدن روی تشک بد

10 عارضه سلامتی حاصل از خوابیدن روی تشک بد

صبح بعد از بیدار شدن از یک خواب بد چه احساسی دارید؟ از خواب آلودگی گرفته تا سردرد، اثرات کوتاه مدت یک شب خواب بی کیفیت، معمولاً به راحتی و به محض بیدار شدن قابل لمس است.

10 عارضه سلامتی حاصل از خوابیدن روی تشک بد

صبح بعد از بیدار شدن از یک خواب بد چه احساسی دارید؟ از خواب‌آلودگی گرفته تا سردرد، اثرات کوتاه‌مدت یک شب خواب بی‌کیفیت، معمولاً به راحتی و به محض بیدار‌شدن قابل لمس است.

از طرف دیگر، ایجاد اثرات طولانی‌مدت ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. از سیستم ایمنی ضعیف تا افزایش وزن و مشکلات تنفسی، خواب با کیفیت پایین می‌تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از اثرات منفی بر سلامتی شود.

تشک شما نقش مهمی در کمک به شما در به خواب‌رفتن و خواب در طول شب دارد. تشکی خیلی سخت، خیلی نرم، کاملاً حمایتی یا ساده اغلب ممکن است تمام چیزی باشد که برای جلوگیری از داشتن خواب با کیفیت لازم است.

آیا نگران تأثیرات تشک خود بر سلامتی خود هستید؟ در این راهنما، ما 10 مورد از عوارض جانبی آزاردهنده – و در بعضی موارد به طور بالقوه جدی – را برای سلامتی خوابیدن روی تشک بد به اشتراک خواهیم گذاشت.

خواب آلودگی

تعجب‌آور نیست، اما خواب کم‌کیفیت معمولاً باعث خستگی و خواب‌آلودگی صبح می‌شود. اگر تشک از خواب شما جلوگیری می‌کند، می‌تواند بر میزان هوشیاری شما در طول روز تأثیر بگذارد.

در حالی‌که احساس کمی خواب‌آلودگی در هنگام بعد‌از‌ظهر و به ویژه در اواخر عصر طبیعی است، خواب‌آلودگی شدید طبیعی نیست. اگر نمی‌توانید به راحتی روی تشک خود بخوابید، این دلیل می‌تواند باعث شود شما احساس خستگی غیرطبیعی در روز بعد داشته باشید.

کمر درد

کمرت درد می‌کند؟ در حالی‌که طیف گسترده‌ای از موارد مختلف، از آسیب‌های ورزشی تا دردهای مفاصل‌، می‌تواند باعث کمردرد شود، یک تشک با کیفیت پایین اغلب شما را مجبور به خوابیدن در موقعیت غیر‌طبیعی می‌کند که عضلات پشت را می‌چرخاند و به آن فشار می‌آورد.

اگر برای احساس راحتی در رختخواب خود به طرز نا‌درستی دراز بکشید، در نهایت می‌توانید به کمر خود آسیب برسانید. تشکی کاملاً حمایتی و پشتیبانی‌کننده از کمر و ستون فقرات که به شما امکان می‌دهد راحت به پشت یا پهلو بخوابید، می‌تواند ستون فقرات را صاف نگه دارد، ماهیچه‌های پشت را تسکین داده و از بروز آسیب‌ها جلوگیری کند.

چاقی

افرادی که خواب کافی ندارند یا غالباً در طول شب بیدار می‌شوند، در مقایسه با افراد دیگر در معرض چاقی قرار دارند. زیرا خواب‌آلودگی و کمبود انرژی ناشی از کمبود خواب اغلب می‌تواند منجر به پرخوری شود.

اگر در طول روز احساس گرسنگی می‌کنید اما سطح فعالیت خود را افزایش نداده‌اید، تشک بی‌کیفیت می‌تواند مقصر باشد. باید بتوانید در عرض 30 دقیقه یا کمتر به خواب بروید – در غیر این صورت، تعویض تشک یا تنظیم سبک زندگی خود را مد نظر داشته باشید.

تحریک ریه و گلو

تشک  شما هرچه قدیمی‌تر باشد احتمال وجود تعداد زیادی ریزگرد در آن بیشتر است. ریزگردها در همه تشک‌ها وجود دارند اما تشک‌های قدیمی مستعدِ داشتن غلظت بیشتری از این موجودات تحریک‌کننده هستند.

گرد‌و‌غبار می‌تواند منجر به تعدادی از بیماری‌های پوستی و ترمیمی مانند اگزما، آسم و گلودرد شود. اگر تشک شما بیش از ده سال از عمرش گذشته است و آخرین بار بیش از پنج سال قبل بالش جدید خریده‌اید‌، به این فکر کنید که آیا زمان تعویض آن فرا رسیده است یا نه؟! اگر جدید است، اقدامات لازم را برای جلوگیری از ایجاد ریزگردها انجام دهید. برای این منظور می‌توانید از محافظ تشک قابل شستشو استفاده کنید.

سیستم ایمنی ضعیف

آیا تابحال متوجه شده‌اید که اگر به اندازه کافی نخوابید بیمار خواهید شد؟ شب طولانی با دوستان و خواب کم‌کیفیت در خانه می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کرده و احتمال ابتلا به بیماری شما را بیشتر کند.

از تب گرفته تا سرماخوردگی، ضعف سیستم ایمنی باعث می‌شود که درگیر طیف وسیعی از بیماری‌ها شوید. با تشکی که راحتی و پشتیبانی مورد نیاز شما برای خواب عالی را فراهم می‌کند، خود را در برابر بیماری محافظت کنید.

شرایط قلبی

اگر تشک شما مانع از خواب 8 ساعته با کیفیت در شب می‌شود، می‌تواند بر سلامت قلب شما تأثیر منفی بگذارد. طبق بررسی یک ژورنال قلب اروپا، 48٪ افراد کم‌خواب در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

این درصد پایینی نیست. وقتی خواب خود را کوتاه می‌کنید یا به دلیل تشک ناراحت‌کننده نمی‌توانید از یک خواب کامل شب لذت ببرید، در واقع دارید خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهید.

خواب کوتاه همچنین با افزایش خطر سکته مغزی و همچنین فشار‌خون بالا همراه است. تعویض تشک و صرف یک ساعت اضافی در رختخواب می‌تواند به شما کمک کند تا از چندین بیماری جدی مرتبط با قلب جلوگیری کنید.

مشکلات حافظه

جای تعجب نیست که بعد از خواب بد شبانه حافظه شما کم‌رنگ می‌شود. با این‌حال، اثرات طولانی مدت کمبود خواب بر حافظه کمتر شناخته شده و به همان اندازه نگران‌کننده است.

خواب نقش اساسی در ایجاد خاطرات دارد. هنگامی که خواب کم دارید، نه تنها خاطرات خود را به یاد نمی‌آورید بلکه خاطرۀ وقایعی را که در آن زمان برای شما اتفاق افتاده‌اند را کمتر به یاد می‌آورید.

پیری زودرس

آیا تا به حال بعد از بیدارشدن از خواب بد، به اشکالِ نیمه‌ماه سیاه زیر چشم خود توجه کرده‌اید؟ اگر تشک شما را بیدار نگه می‌دارد، هم در کوتاه‌مدت و هم در طولانی‌مدت می‌تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد.

در مطالعه عادات خواب زنان، شرکت لوازم آرایشی Estee Lauder دریافت که زنانی که بیشترین زمان را می‌خوابند جوان‌ترین پوست را دارند. از طرف دیگر، زنانی که نتوانسته‌اند خواب خوبی داشته باشند، علائم پیری را زودتر نشان می‌دهند.

درد مفصل

تشک شما خیلی سفت است؟ از لحاظ تاریخی تشک‌های سفت به عنوان تجمل و نشانه وضعیت مالی خوب بوده است، اما واقعیت این است که تشک‌های سفت بیشتر از تشک‌های طبی فنری که احساس تجمل بیشتری دارند، به ایجاد درد مفصل کمک می‌کنند.

تشک سفت به خودی خود مشکلی ندارد اما اگر روی تشکی بیش از حد سخت و سفت می‌خوابید و احساس فشار اضافی به استخوان دنبالچه، شانه‌ها و بازوها می‌کنید، این می‌تواند منجر به درد مفصل در کوتاه‌مدت و بلند‌مدت شود.

کاهش میل جنسی

هر چه کمتر بخوابید، میل جنسی شما پایین‌تر می‌آید. تحقیقات نشان می‌دهد کمبود خواب تأثیر منفی جدی در میل جنسی دارد و در مردان می‌تواند منجر به کاهش سطح تستسترون از حد طبیعی شود.

ارتباط بین خواب کم‌کیفیت و میل جنسی ضعیف در زنان و مردان مشترک است، اگرچه به نظر می‌رسد مردان بیشترین عوارض جانبی را متحمل می‌شوند. علاوه بر میل جنسی پایین، کمبود خواب می‌تواند منجر به اختلال نعوظ و کاهش تعداد اسپرم شود.

ما در وب سایت حراج تشک با قیمت‌های مناسب و تخفیف‌های ویژه مناسب‌ترین تشک‌ها از برند‌های معتبری چون تشک رویا، تشک خوشخواب، تشک ویستر را به شما ارائه می‌دهیم.

 

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • تاریخ: دوشنبه 18 مرداد 1400 - 11:44
  • صفحه: سلامت
  • بازدید: 2615

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 5597
  • بازدید دیروز: 1940
  • بازدید کل: 22924536