Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چطور می‌توانیم از خدمات مشاوره قلب و عروق استفاده کنیم؟

چطور می‌توانیم از خدمات مشاوره قلب و عروق استفاده کنیم؟

اگر نسبت به کار متخصصان قلب و عروق آگاهی ندارید، حتما مطالب گفته شده در طول مقاله را با دقت مطالعه کنید.

بیماری‌های قلبی یکی از علل فوت افراد در بسیاری از نقاط جهان هستند. طبق آمار و گزارشات از هر 4 مرگ یکی به علت بیماری قلبی رخ می‌دهد. تعداد افرادی که در معرض بیماری‌های قلبی هستند روز‌به‌روز در حال افزایش است.

با انتخاب سبک زندگی سالم می‌توانیم زندگی را با قلبی سالم‌تر تجربه کنیم و از بیماری‌های قلبی که می‌تواند دلیل مرگ ما باشد جلوگیری کنیم .

تجمع پلاک باعث باریک شدن رگ‌های خونی (رگ‌ها) می‌شود که این امر باعث می‌شود توانایی جریان خون در داخل و خارج از قلب کاهش یابد. بیماری قلبی-عروقی به هر‌گونه بیماری که دستگاه گردش خون را تحت‌تأثیر قرار دهد اشاره دارد که شامل بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عروقی مغز و کلیه و بیماری‌های شریانی می‌شود.

عواملی موجب می‌شود که تصلب شرایین بیشتر رخ دهد که در صورت وجود این عوامل احتمال پیدایش بیماری‌های قلبی و عروقی نیز افزایش می‌یابد. پس بهتر است در هر لحظه با دکتر قلب آنلاین در ارتباط باشیم.

مراجعه به پزشک برای حل‌نمودن مشکل‌ها و بیماری‌های جسمی و روحی لازم و ضروری است و به تاخیر‌انداختن و بی‌توجهی به علائم هر بیماری می‌تواند خطر‌ساز باشد. اگر مشکلات و بیماری‌ها مربوط به قلب و عروق باشد، باید بدون هیچ سهل‌انگاری به متخصصان قلب و عروق مراجعه کرد.

متخصص قلب و عروق سال‌ها در این زمینه علم کسب کرده است و می‌تواند بهتر از هر کس دیگری، بیماری شما را رفع و درمان کند. اگر نسبت به کار این متخصصان آگاهی ندارید، حتما مطالب گفته شده در طول مقاله را با دقت مطالعه کنید.

 

 

متخصص قلب و عروق به چه کسی گفته می‌شود؟

نام این متخصص کاملاً گویای تخصص و وظیفه اصلی اوست. متخصص قلب و عروق، پزشکی است که در دوران تحصیلات دانشگاهی به بررسی و شناسایی قلب و عروق پرداخته است و بیماری‌هایی که ممکن است، این عضو حساس و حیاتی بدن را درگیر کند، به خوبی می‌شناسد.

در کنار علم شناخت بیماری‌های قلبی، روش‌های درمانی مختلف را فراگرفته است تا بدون هیچ شک و دودلی بتواند بیمار خود را با درمان یا کنترل بیماری، از ناراحتی‌های قلبی دور کند. حیطه کاری متخصص قلب و عروق حساس است و نیازمند دقت و دانش بالایی است.

در زمان مراجعه به پزشک باید اطلاعات و نحوه درد و بیماری خود را به طور کامل برای پزشک عنوان کنید تا پزشک با توجه به احوالات شما بیماری را تا حدودی تشخیص دهد.

بررسی وظایف متخصص قلب و عروق

متخصص قلب و عروق در زمان ویزیت کردن بیمار و در طول درمان، وظایف و مسئولیت‌هایی را برعهده دارد که انجام هر‌کدام برای درمان و نتیجه گرفتن بیمار لازم و ضروری است. مسئولیت‌ها و وظایف متخصص قلب و عروق به شرح زیر می‌باشند:

- گوش دادن به حرف‌های بیمار و انجام معاینه‌های ابتدایی

- تشخیص بیماری با استفاده از آزمایش‌ها و تست‌هایی که برای بیمار تجویز می‌کند.

- تحلیل داده‌هایی که از تست‌ها و آزمایشات به دست آمده‌اند.

- تشکیل یک پرونده پزشکی که آزمایشات، تست‌ها و ... در آن به طور کامل درج شده است.

- انتخاب بهترین روش درمانی برای کنترل و درمان مشکلات بیمار

- اگر نیاز است که پزشکان دیگر یا جراح قلب بیمار را ویزیت کنند، بیمار را ارجاع می‌دهد و اطلاعات کسب‌شده را در اختیار دیگر پزشکان قرار می‌دهد.

 

علائم بیماری‌های قلبی و عروقی

بیماری‌های قلبی با علائمی شدید یا خفیف خود را نشان می‌دهند، اگر چه وجود هر علائم نمی‌تواند به طور قطع مشخص‌کننده بیماری‌های قلبی باشد، اما نیاز است که متخصص قلب و عروق شما را ویزیت کند زیرا قلب بسیار حساس است و باید مراقبت از آن را جدی گرفت. برخی علائم هشدار برای بیماری‌های قلبی در زیر معرفی شده‌‌اند.

 

1- نفس کشیدن برای فرد با مشکل رو‌به‌رو می‌شود و صدای خس‌خس سینه خود را می‌شنود. این تنگی نفس ممکن است در حالت‌هایی که دراز کشیده‌اید یا در حال استراحت هستید، به سراغ شما بیایند.

2- قفسه سینه شما درد را احساس خواهد کرد و اگر این درد به پشت جناغ سینه کشیده شود، تقریباً عملکرد قلب شما با مشکل رو‌به‌رو شده است.

3- تپش قلب و ایجاد بی‌نظمی در ریتم ضربان قلب یکی از مواردی است که ممکن است، به دلایل مختلفی چون هیجان، استرس و ... رخ دهد. اما اگر به طور ناگهانی و بدون هیچ اتفاق خاصی به این حالت دچار شدید، از مشاوره متخصص قلب و عروق استفاده کنید.

4- تقریبا می‌توان گفت همه بیماران قلبی یک علامت به نام عرق سرد را دارند که با دیگر موارد همراه می‌شود. البته باز هم یک دلیل قطعی برای عملکرد ضعیف قلب نمی‌باشد و حتماً نیاز به بررسی دارد چرا که ممکن است، در اثر دیگر بیماری‌ها با این مشکل رو‌به‌رو شده باشید.

5- میل همیشگی به استراحت و عدم توانایی همیشگی، می‌تواند نشانه‌هایی از عدم خون‌رسانی کافی به بدن شما باشد که نشان‌دهنده ضعف در عملکرد قلب می‌باشد.

 

 

 تست‌ها و روش‌هایی که متخصص قلب برای بررسی و درمان بیماری‌های قلبی انجام می‌دهد.

پزشک متخصص از روش‌های مختلفی در بررسی بیماری‌های قلبی و درمان آن استفاده می‌کند که در این قسمت برخی از رایج‌ترین‌های آن را معرفی کرده‌ایم:

اکوکاردیوگرام

در این روش با استفاده از تجهیزات پزشکی، از قلب عکس گرفته می‌شود و به بررسی دریچه‌ها، عفونت قلب و ... پرداخته می‌شود.

تست استرس هسته‌ای

در این روش از طریق عکس‌هایی که از بدن فرد گرفته می‌شود، عملکرد قلب را می‌سنجند. البته در ابتدا مقدار بسیار کمی مواد رادیو‌اکتیو به بدن تزریق می‌کنند تا در زمان عکس‌برداری جزئیات دقیق‌تر مشخص شود.

آنژیوگرافی

راهی برای مشاهده عروق تنگ‌شده و مسدود‌شده بر اثر عوامل مختلف است که ضمن بررسی می‌توان این رگ‌ها و شریان‌ها را باز کرد.

تست ورزش

نحوه ریتم قلب را در زمان ورزش‌کردن می‌سنجند تا میزان کارایی و سلامت آن مورد بررسی قرار بگیرد.

نوار قلب

الکترودهایی به بدن بیمار وصل می‌کنند تا ریتم قلب را از طریق دستگاه به پزشک منتقل نمایند.

 استفاده از خدمات مشاوره قلب و عروق

بررسی شرایط و عملکرد قلب در طول زندگی لازم و ضروری است که این امر نیاز به مراجعه متخصص قلب و عروق دارد. پزشکان متخصص قلب و عروق خدمات خود را، هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری ارائه می‌دهند که استفاده از مشاوره قلب و عروق آنلاین در این دوران کرونایی بسیار توصیه می شود

در مشاوره آنلاین هم مانند مشاوره حضوری تمام معاینات، آزمایش‌ها، داروها و ... نوشته می‌شود و اگر نیاز به ویزیت حضوری باشد، پزشک حتماً شما را در جریان خواهد گذاشت.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • تاریخ: یکشنبه 10 مرداد 1400 - 11:09
  • صفحه: سلامت
  • بازدید: 2815

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1868
  • بازدید دیروز: 9027
  • بازدید کل: 22929834