Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

کابوس‌های شبانه می‌تو‌انند نشانه‌ی مشکلات روانی جدی باشند!

کابوس‌های شبانه می‌تو‌انند نشانه‌ی مشکلات روانی جدی باشند!

مطالعه‌ی کنونی نشان می‌دهد که کابوس‌های شبانه، ریسک اقدام به خودکشی را افزایش می‌دهند!

طبق مقاله‌ای که اخیرا در مجله science report به چاپ رسیده است، کابوس‌های شبانه‌ی مکرر تا حدودی ریسک اقدام به خودکشی را -هم در میان مردم عادی و هم در سربازان کهنه کار جنگ جهانی دوم- افزایش می‌دهد. اگرچه معمولا سربازان جنگی کابوس‌های بیشتری را نسبت به بقیه‌ی مردم تجربه می‌کنند، تفاوتی بین ارتباط میزان تکرار این کابوس‌ها با ریسک خودکشی در این افراد، از مردم عادی قوی‌تر نیست.

البته موضوع این مطالعه چندان هم جدید نیست! در سال 2001 هم مطالعه‌ای پیرامون بررسی ارتباط کابوس‌های شبانه بر اقدام به خودکشی افراد جامعه انجام شده بود ولی نتوانست توجه زیادی را به خود جلب کند؛ چون بیشتر شرکت کنندگان آن مطالعه، سربازان بازنشسته جنگ بودند و این موضوع احتمالا بر نتیجه‌ی مطالعه تاثیرگذار بوده است. در نسخه بهبودیافته‌ی آن مطالعه که اخیرا انجام گرفته، نتایج مانند گذشته هستند ولی به دلیل انتخاب شرکت کنندگان از قشرهای مختلف، این نتایج توانست توجهات بیشتری به خود جلب کند.

نکته‌ی مهم درباره‌ی این کابوس‌های شبانه این است که افرادی که شب‌ها مکررا کابوس می‌بینند، ممکن است دچار برخی اختلالات روا‌ن‌شناختی باشند. بر اساس نتایج تحقیقات، این ریسک آنقدر زیاد نیست، اما در صورتی که این فرضیه درست باشد، این افراد شدیدا در خطر اقدام به خودکشی قرار دارند و این‌ کابوس‌ها زنگ خطری برای جلوگیری از عواقب بعدی به شمار می‌روند.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 590
  • بازدید دیروز: 3056
  • بازدید کل: 23021212