Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

شایع‌ترین سرطان دوران کودکی ریشه در دوران بارداری دارد!

شایع‌ترین سرطان دوران کودکی ریشه در دوران بارداری دارد!

کودکانی که به سرطان مبتلا می‌شوند دارای تست مثبت ویروس هرپس سیتومگالوویروس در هنگام تولد بوده‌اند.

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که در اکثر موارد لوسمی لنفوبلاستیک حاد که جز شایع‌ترین سرطان دوران کودکی است، ریشه در دوران بارداری داشته و همچنین یک فرضیه بحث برانگیز وجود دارد که عفونت مادرزادی می‌تواند نقش مهمی در ابتلا به این بیماری بازی کند.

استفان فرانسیس مولف پژوهش تشخیص سرطان دوران کودکی و استادیار دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید:

کودکانی که به سرطان مبتلا می‌شوند دارای تست مثبت ویروس هرپس سیتومگالوویروس در هنگام تولد بوده‌اند.

سرطان دوران کودکی اگر چه ریشه ها و عوامل متنوعی دارد اما لوسمی لنفوبلاستیک حاد ALL در زمان کودکی ، زمانی ایجاد می‌شود که مغز استخوان بیش از حد گلبول سفید نابالغ تولید می‌کند. این سلول‌های نابالغ، مانند سلول‌های دیگر رشد نکرده و نمی‌توانند به خوبی با عفونت‌ها مبارزه کنند.

سرطان دوران کودکی

همچنین در خصوص سرطان دوران کودکی باید گفت که با افزایش تعداد آن ها ، فضای کمتری برای سلول‌های بنیادی در جهت تولید گلبول‌های سفید سالم ، گلبول‌های قرمز خون و پلاکت وجود دارد که این امر سبب عفونت، کم خونی و خونریزی می‌شود. این سرطان، شایع‌ ترین نوع سرطان در کودکان بوده و در بین سنین ۲ تا ۶ سال رخ می‌دهد در این میان محققان در این پژوهش ، ابتلای کودکان به این نوع سرطان را به دلیل وجود یک ویروس مادرزادی می‌دانند.

سیتومگالوویروس CMV یک ویروس تبخال است که افرادی با سنین مختلف را مبتلا می‌کند. بیش از نیمی از بزرگسالان تا سن ۴۰ سالگی به CMV آلوده می‌شوند. هنگامی که یک شخص به CMV آلوده می‌شود ، این ویروس تا آخر عمر در بدن وی به حالت خفته باقی می‌ماند. اکثر مردم هیچ علایم و نشانه‌ای از ابتلا به عفونت CMV را تجربه نمی‌کنند. با این حال ، این ویروس در دوران بارداری فعال شده و به جنین انتقال می‌یابد. از عواقب جدی این ویروس می‌توان به نواقص مادرزادی مانند ناشنوایی در نوزادان اشاره کرد.

همچنین افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند دچار مشکلات جدی سلامت از عفونت CMV خواهند شد. در این مطالعه ، پروفسور فرانسیس و همکارانش عفونت مغز استخوان در ۱۲۷ کودک مبتلا به ALL را با ۳۸ کودک مبتلا به نوع دیگری از سرطان خون لوسمی میلوئید حاد AML مقایسه کردند و آن ها دریافتند کودکانی که به ALL دچار شده‌اند ۳٫۷۱ بار بیشتر از سایر کودکان به CMV در هنگام تولد مبتلا بودند.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1756
  • بازدید دیروز: 9027
  • بازدید کل: 22929722