Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

کمبود ویتامین D در بدن خطر ابتلا به کدام سرطان را افزایش می دهد؟

کمبود ویتامین D در بدن خطر ابتلا به کدام سرطان را افزایش می دهد؟

کمبود ویتامین D در بدن خطر ابتلا به سرطان مثانه را در حالی افزایش می دهد که بر اساس نتایج محققان، سلول‌های موجود در بافت مثانه با فعال کردن ویتامین D و واکنش به آن‌ یک سیستم ایمنی ایجاد می‌کنند که مانع از رشد سلول های سرطانی می شوند.

پروفسور رز ماری بلاند، سرپرست تیم محققان در دانشگاه وارویک بریتانیا در خصوص کمبود ویتامین D در بدن می گوید:

نتایج این تحقیق حائز اهمیت است چون سیستم ایمنی می‌تواند با شناسایی و نابودی سلول‌های غیرعادی قبل از پیشرفت به تودۀ سرطانی جلوگیری کند و از آنجایی‌ که ویتامین D ارزان و در دسترس است مصرف این ویتامین در جلوگیری از سرطان مثانه و نجات جان بسیاری از افراد توصیه می‌شود.

کمبود ویتامین D اگر چه باعت بروز اخلال در بدن خواهد شد اما پروفسور بلاند با اشاره به نیاز به مطالعات بالینی بیشتری در این زمینه افزود تحقیقات ما حاکی از آن است که کاهش ویتامین D می‌تواند سطح سلول‌هایی را که با سلول‌های غیرعادی عامل سرطان مبارزه می‌کنند، کاهش دهد.

ویتامین دی (Vitamin D) را که کلسیفرول می‌نامند، یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن و از ویتامین‌های محلول در چربی است، که به رشد و استحکام استخوانها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند. این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها کمک می‌کند و همچنین از طریق ترجمه ژنهای هسته سلول به رشد سلول کمک می‌کند.
 

کمبود ویتامین D

براساس تحقیقاتی که پیشتر انجام‌شده بود، کمبود ویتامین D می‌تواند موجب بروز بیماری قلبی، اختلالات روانی، بیماری خود ایمنی (بیماری خود ایمنی هنگامی رخ می‌دهد که دستگاه ایمنی بدن به‌ اشتباه حمله به خود بدن را آغاز می‌کند.) و سرطان بیانجامد اما بر اساس تحقیقاتی که پیشتر انجام‌شده است مصرف ویتامین D می‌تواند در کاهش ابتلا به سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان نیز تأثیرگذار باشد.

بدن انسان به‌طور طبیعی با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D تولید می‌کند. این در حالی است که غذاهایی از جمله روغن ماهی و زرده تخم‌مرغ حاوی مقادیر بالایی از ویتامین D است. 

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 5306
  • بازدید دیروز: 1940
  • بازدید کل: 22924245