Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

قند خون

قند خون

اگر قند خون شما ثبات نداشته باشد می‌تواند بر همه‌ی جوانب زندگی روزمره‌تان تاثیر بگذارد. ارگان‌ها، عواطف، و وضعیت روحی‌تان می‌توانند مورد تاثیر قرار بگیرند. علائم آشکار بسیاری وجود دارند که نشان می‌دهند قند خون شما متعادل نیست.

 ۱. اگر زود به زود چیزی نخورید احساسِ بی‌حالی می‌کنید.

 یک رژیم غذایی معمولی باید شامل سه وعده غذای سالم و همین‌طور دو میان‌وعده‌ی کوچک در روز باشد. اگر شما این مقدار را در روز می‌خورید و بین وعده‌ها احساس گیجی دارید، ممکن است قند خون تان به طور خطرناکی بالا یا پایین باشد.

 ۲. شما در حال کسب وزن در قسمت میانی اندام خود هستید.

 مقاومت به انسولین یک دلیل شایع افزایش وزن در ناحیه‌ی شکم است. افزایش انسولین به دلیل عدم توانایی در پردازش کربوهیدارت‌ها، منجر به ایجاد چربی اضافه‌ می‌شود.

 ۳. شما اشتهای زیادی برای خوردن شیرینی دارید.

 خوردن قندهای تصفیه شده در حد اعتدال مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما میل دائمی به خوردن قند، طبیعی نیست. بدن در واکنش به افت سطح گلوکز، اشتهای زیادی برای خوردن شیرینی دارد. این امر از نخستین نشانه‌های دیابت نوع دو است.

 ۴. بعد از ظهرها احساس سستی یا خستگی دارید.

 این‌که دائما احساس خستگی کنید به حدی که نیاز به چرت روزانه داشته باشید می‌تواند نشانه‌ی پایین بودن قند خون‌تان باشد. تولید بیش از حد انسولین می‌تواند منجر به دوره‌های خستگی مفرط شود.

 ۵. شب‌ها مشکل خوابیدن دارید.

 نوسان سطح قند خون می‌توانند به بدن آسیب وارد کنند و باعث شوند به خواب رفتن در شب‌ها دشوار شود. آن‌هایی که دیابت نوع ۲ دارند، ریسک بالاتری برای ابتلا به وقفه‌ی تنفسی در خواب، سندروم پای بی‌قرار و دیگر اختلالات خواب دارند.

 ۶. شما بدون هچ دلیل روشنی از افسردگی یا اضطراب رنج می‌برید.

 مقاومت به انسولین و نوسان سطح قند خون می‌تواند به میزان زیادی روی خلق‌وخوی شما تاثیر بگذارد. قند خون پایین می‌تواند باعث تحریک‌پذیری، اضطراب و افسردگی شود.

 ۷. قند خون ناشتای‌تان بالاتر از ۱۰۰ است.

 سطح قند خون ناشتا در حالت نرمال باید بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم/دسی‌لیتر باشد. سطح قند خون بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلی‌گرم/دسی لیتر، نشان‌دهنده‌ی پیش‌دیابت است. هر عددی بالاتر از ۱۲۶ به این معنی است که شما مبتلا به دیابت هستید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 8322
  • بازدید دیروز: 1940
  • بازدید کل: 22927261