Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

روغنی مفید برای بدن: روغن سبوس

روغنی مفید برای بدن: روغن سبوس

روغن سبوس برنج محصولی شگفت انگیز است که از پوسته خارجی و قهوه ای رنگ برنج تهیه می شود.

روغن سبوس برنج محصولی شگفت انگیز است که از پوسته خارجی و قهوه ای رنگ برنج تهیه می شود. تنها هشت درصد از مقدار برنج آسیاب نشده را پوسته یا سبوس تشکیل می دهد اما همین مقدار حاوی ۱۵ تا ۲۰ درصد روغن است.

خواص تغذیه ای روغن سبوس برنج

- ارزش تغذیه ای روغن سبوس برنج به دلیل وجود اسیدهای چرب ضروری بالا است. نتایج تحقیقات نشان داده اند، گنجاندن این روغن در رژیم غذایی باعث کاهش چشمگیر کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون می شود.

- تندی اکسایشی ( طعم تندی که به علت اکسیداسیون روغن ایجاد می شود) معمول ترین نوع فساد روغن است که پس از واکنش اسیدهای چرب غیر اشباع با اکسیژن نمایان می شود. سبوس برنج به دلیلی وجود آنتی اکسیدان های مختلف از نظر پایداری اکسیداسیونی بسیار عالی است.

- از جمله آنتی اکسیدان های موجود در روغن سبوس برنج می توان به ویتامین ای و اوریزانول اشاره کرد. وجود این آنتی اکسیدان ها برای طولانی مدت پایداری اکسیداسیون را در درجه حرارت های مختلف حفظ می کنند و باعث ماندگاری بالای غذاهای پخته شده می شوند.

- از آنجا که این روغن نقطه دود بالاتری نسبت به سایر روغن های گیاهی دارد (257-245 درجه سانتی گراد) استفاده از آن برای مصارف پخت و پز راحت است.

کاربردهای روغن سبوس برنج

روغن تصفیه شده سبوس برنج با رنگ روشن و طعم مطلوب ، روغن مناسبی برای تولید سس مایونز و مارگارین سازی و مصرف در سالادهاست.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 482
  • بازدید دیروز: 1611
  • بازدید کل: 22883308