Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

راهنمای آموزش دانش آموزان پیش دبستانی در دوران آموزش مجازی

راهنمای آموزش دانش آموزان پیش دبستانی در دوران آموزش مجازی

سال پیش دبستانی یک از مهم‌ترین سال‌های تحصیلی است.

 

سال پیش دبستانی یک از مهم‌ترین سال‌های تحصیلی است. اگرچه این مقطع را به طور رسمی در شمار سال‌های تحصیلی نمی‌دانند، اما در حقیقت ابتدای ورود کودکان به مدرسه و آشنایی با قواعد و اصول تحصیل در این سال شکل می‌گیرد. به همین دلیل شرکت در کلاس‌های پیش‌دبستانی استاندارد و آموزش اصولی، یکی از دغدغه‌های اصلی والدین در این سن است. آموزش مجازی در سال اخیر این امکان را به وجود آورده تا همه آموزش‌ها مستقیما زیر نظر پدرها و مادرها باشد. با این حال این روش دشواری‌هایی نیز دارد. راهنمای زیر به شما کمک می‌کند تا مراحل آموزش مجازی به کودکان پیش دبستانی را بهتر طی کنید.

زمان‌بندی آموزش بر اساس مهارت؛ نقاط قوت و ضعف فرزندتان را بشناسید

همانطور که می‌دانید مقطع پیش از دبستان، نه به شکل کلاس‌های خشک و اجباری مدارس است و نه می‌توان آن را کاملا جدا از حالت آموزش در کلاس درس دانست. با این حال مهم‌ترین رسالت آموزش‌های پیش دبستانی، تقویت چهار مهارت خواندن، نوشتن، گفتگو و مشارکت در جمع است. یکی از هوشمندانه‌ترین مسیرهای آموزشی برای کودکان پیش دبستانی، آشنایی دقیق با نقاط ضعف و قوت او در هر مهارت است.

برای مثال اگر با آموزش و آزمون متوجه شدید که فرزند شما در خواندن متون مهارت و استعداد خوبی دارد، بخشی از زمان را به آموزش مهارت نوشتن با روش‌های متفاوت منتقل کنید. این برنامه باعث می‌شود که توانمندی کودک در همه زمینه‌ها رشد مناسبی داشته باشد. برای یادگیری خواندن و نوشتن می‌توانید انواع کتاب‌های کار پیش‌دبستانی را خریداری کنید. برای خرید آنلاین این کتاب‌ها می‌توانید مانند خرید کتاب درسی دبیرستان به صورت آنلاین، کتاب کار پیش دبستانی از ناشران متفاوت را در بانک کتاب پیدا کنید.

آموزش به کودک با بازی و خلاقیت؛ به روش‌های متفاوت فکر کنید

یکی از باورهای نادرست آموزشی در دهه‌های گذشته، این بود که تلفیق آموزش و بازی را نوعی سرگرمی می‌دانستند و تصور می‌کردند که این روش تنها برای سپری کردن زمان است و نمی‌تواند در یادگیری تاثیر دقیقی داشته باشد.

طبق تحقیقاتی چند ساله که از سال 2007 شروع شد و تا سال 2011 ادامه داشت، تلفیق بازی با مطالب درسی، نه تنها باعث ایجاد حواس پرتی در کودکان پیش دبستانی نمی‌شود، بلکه یکی از عوامل ایجاد تمرکز برای یادگیری آن مفاهیم است. پرورش خلاقیت، ایجاد علاقه و انگیزه و درک عمیق مطلب از مهم‌‌ترین دستاوردهای آموزش با بازی است.

این امکان در آموزش مجازی نیز بیش از گذشته فراهم شده است. شما می‌توانید علاوه‌بر خرید کتاب پیش دبستانی، از انواع آموزش ویدیویی، بازی‌های کامپیوتری برای یادگیری و امکانات دیجیتالی مانند فلش کارت مجازی برای آموزش مفاهیم به کودکان بهره ببرید. این روزها اپلیکیشن‌ها و آموزش‌های متفاوتی برای آموزش مجازی پیش دبستانی نیز وجود دارند که با یک جستجوی ساده به آن‌ها دست پیدا خواهید کرد.

  

 

  

برنامه آموزشی منعطف؛ بهترین روش آموزش پیش دبستانی در منزل

یکی از اهداف ایجاد برنامه آموزشی مشخص، آموزش چکیده مفاهیم به کودک است. اما فراموش نکنید که لازم نیست به طور کامل به فرزند خود خواندن و نوشتن بیاموزید. مسیر آموزشی شما باید بیش از مفاهیم کلیدی، بازی، رنگ و نقاشی را در خود جای دهد. برای مثال اگر قصد خرید منابع کمک آموزشی را دارید، از خرید کتاب‌های خشک با ساختار جدی پرهیز کنید.

کتاب‌های پیش دبستانی مبتکران یکی از پیشنهادات ما به شما برای آموزش ساده و اصولی مفاهیم هستند. هنگام خرید کتابهای مبتکران با تخفیف می‌توانید کتاب‌های غیر درسی را نیز برای هدیه به کودک و ایجاد انگیزه در او خریداری کنید و هنگام خستگی کودک از آموزش، کتاب‌های داستان و رنگ‌آمیزی را با کتاب آموزشی جایگزین کنید.

اگر برنامه آموزش مجازی در خانه سنگین و غیرقابل جایگزینی باشد، هم در انتفال مفاهیم و مهارت‌ها شکست می‌خورید و هم اشتیاق و انگیزه کودک را برای شرکت در کلاس اول ابتدایی از بین می‌برید. برنامه آموزش را مطابق نظر مشاور تحصیلی و با بازه‌های زمانی منعطف در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید به کودک حق انتخاب بدهید و از او درباره زمان و نحوه برگزاری آموزش نظرسنجی کنید. با این کار او را به یادگیری علاقه‌مند و حس استقلال و اعتماد به نفس را در او تقویت خواهید کرد.

یک پیش دبستانی آنلاین کوچک بسازید

یکی از اهداف کلاس‌های پیش دبستانی، آموزش مهارت‌های ارتباطی به کودکان و رفتار جمعی به آنان است. آموزش آنلاین اگرچه لذت حضور در کلاس و بازی به صورت دسته جمعی را از کودکان گرفته، اما هنوز هم می‌توان جمعی کودکانه برای آنان ایجاد کرد.

برای تقویت روحیه کودک می‌توانید با تعدادی از همسالان او دیدارهای آنلاین دسته جمعی برگزار کنید. محتوای این دیدارها می‌تواند بازی‌های کلامی مانند جمله سازی، بازی اعداد، حدس کلمات و چیستان باشد. با این کار هم یک کلاس مجازی پیش دبستانی برای او ایجاد کرده‌اید و هم مهارت گفتگو و مشارکت جمعی را در کودک تقویت خواهید کرد. این جلسات را می‌توانید دو تا سه بار در طول هفته تکرار کنید.

  

  

انتخاب بهترین منابع آموزشی؛ برای آموزش مجازی به چه منابع کمکی نیاز دارید؟

منابع کمک آموزشی استاندارد پیش دبستانی را می‌توان بهترین همراه برای والدین در طول آموزش مجازی دانست. شناخت و خرید این کتاب‌ها و آموزش‌ها به شما کمک می‌کند تا بودجه بندی استانداردی از آموزش هر مفهوم به کودک داشته باشید.

برای خرید بهترین کتاب‌های پیش دبستانی و یا دیگر مقاطع تحصیلی، می‌توانید سری به بانک کتاب مارکا بزنید. سفارش آنلاین کتاب از مارکا فرایندی ساده دارد و سفارشات شما در طول یک تا سه روز با ارسال رایگان به دست شما خواهند رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مارکاکتاب مراجعه کنید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • تاریخ: چهارشنبه 10 دی 1399 - 05:00
  • صفحه: علمی
  • بازدید: 3108

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 425
  • بازدید دیروز: 4142
  • بازدید کل: 23006953