Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

استاد محمد علی کشاورز.

استاد محمد علی کشاورز.

محمدعلی کشاورز بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون ایران است. وی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

محمدعلی کشاورز ۲۶ فروردین سال ۱۳۰۹ در اصفهان به دنیا آمد. او فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک است…

وی فعالیت هنری اش را از سال ۱۳۳۹ با حضور در نمایش «ویولن ساز» کره مونا آغاز کرد و سپس با ایفای نقش در نمایش هایی همچون «آنتیگون»، «آندورا»، «ادیپوس شهریار»، «بازی استریندبرگ»، «دایی وانیا»، «عاشق مترسک»، «لبخند باشکوه آقای گیل» و شماری دیگر به بازیگری حرفه ای در تئاتر بدل شد. در سال ۴۷ به تلویزیون رفت و کارگردانی هنری قسمت هایی از سریال «خانه قمر خانم» را به عهده گرفت.

کشاورز در سریال های تلویزیونی زیادی همچون دایی جان ناپلئون، هزار دستان، سربداران، سلطان و شبان، گرگ ها خاکستری رنگ اند، پدرسالار و… به نقش آفرینی پرداخته است. او برای نخستین بار در سال ۱۳۴۳ با فیلم «شب قوزی» ساخته فرخ غفاری بازیگری سینما را نیز تجربه کرد و تاکنون در ۴۷ فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است.

 او تا به امروز ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق‌کُرده»، «شطرنج‌باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه آکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون» و «غزال» و مجموعه‌های تلویزیونی «هزاردستان»، «افسانه سلطان وشبان»، «سربداران»، «گرگ‌ها»، «پدرسالار» و «روشن‌تر از خاموشی» اشاره کرد.

 

 کشاورز در سال‌ ۸۶ پس از ۱۱سال دوری از سینما در فیلم «فرزند صبح» بهروز افخمی در نقش مرحوم «علی‌اکبر معلم دامغانی»، یکی از دوستان حضرت امام (ره) به ایفای نقش پرداخت. او در دی ماه ۹۴ به دلیل شکستگی پا در بیمارستان «آتیه» بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت و در ۲۳ فروردین ماه با بهبودی وضعیت جسمانی‌اش از بیمارستان مرخص شد.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 931
  • بازدید دیروز: 4142
  • بازدید کل: 23007459