Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

اصول دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

اصول دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

سبك کلاسیک (سنتی غربی)، از مبلمان آنتيك گرفته تا پارچه‌های گل‌دار چاپی، گاهی به‌عنوان يك سبك قديمی و منسوخ شناخته می شود.

سبک کلاسیک: اين سبك چيست: سبك کلاسیک (سنتی غربی)، از مبلمان آنتيك گرفته تا پارچه‌های گل‌دار چاپی، گاهی به‌عنوان يك سبك قديمی و منسوخ شناخته می شود. اما چنين چيزی درست نيست. اگرچه ظاهر اين سبك الهام‌ گرفته از گذشته است، اما واقعا هدفش راحتی در خانه است. همه عناصر حسی آشنا دارند و به شيوه‌ای درست در جای خود قرار گرفته‌اند.

  راز و رمز سبك: تقارن

در يك طراحی سنتی همه چيز از مبلمان گرفته تا محل قرارگيری مبل‌ها در تعادل است. مبلمان تمايل دارد تا در يك چيدمان رسمي قرار گيرد تا ديگران در آن به گفتگو دعوت شوند و در امتداد محور اتاق قرار گيرد. البته دليلی ندارد كه در اين سبك همه‌چيز در هماهنگی باشند، اما اين سبك مناسب كسانی نيست كه به ناهماهنگی و شيوه‌های تلفيقی علاقه دارند.

 اگرچه نبايد خيلی از تقارن دور شويد، اما راه‌های زيركانه‌ای وجود دارند كه فضای خانه را از داشتن جلوه‌ای ايستا دور مي‌كنند. يك آينه مرتفع در مقابل ديوار قرار دهيد، آثار هنری را به صورت گروهی بر روي ديوار نصب كنيد تا حس حركت ايجاد شود، و يا يك ميز در كنار صندلي دسته‌دار قرار دهيد. در اين اتاق شكل نامنظم فرش، اتاق را از حالت خشكی در آورده و به آن انرژی می بخشد.

راز و رمز سبك: حاشيه‌های نرم

هيچ زاويه تيزی در اين اتاق ديده نمی شود چراكه تاكيد سبك سنتی بر خطوط و فضاهاي منحنی شكل است. وسايل مدور حسی از دنج‌بودن و اصالت را برمي‌انگيزند و با صندلی ها و ميزهای پايه‌دار در هماهنگی و موازنه هستند. بالشتك‌ها چاق‌وچله هستند و تعداد كوسن‌ها فراوان است.

 از مبلمان مختلف استفاده كنيد تا فضايي به‌روز داشته باشيد و از پارچه‌هاي بافت‌دار و خنثی استفاده كنيد تا كاناپه و صندلی های قديمی شما سيمايی تازه به خود بگيرند. از قراردادن تعداد زيادی مبلمان پارچه‌ای در يك اتاق دوری كنيد چراكه فضا به‌شدت به سبك ويكتوريايی نزديك می شود.

راز و رمز سبك: رنگ‌های محافظه‌كارانه

در يك فضای سنتی، رنگ بيش از حد برجسته نمی شود و استفاده از آن بسيار محتاطانه است. استفاده از رنگ‌های خنثی مانند كرم، بژ، خاكستری مايل به قهوه‌ای، و قهوه‌ای مايل به زرد متداول است، اما قهوه‌ای های تیره، قرمزها، سبزها، و آبی های تيره (به يك كتاب‌خانه فكر كنيد) نيز در فضاهای سنتی ظاهری فوق‌العاده زيبا خواهند داشت.  
رنگ‌های خنثی هميشه جلوه زيبايی دارند، اما اگر می خواهيد كمی تغيير در رنگ ايجاد كنيد اندكی از اين اصول فراتر رويد. می توانيد از آبي كم‌رنگ، بنفش كم‌رنگ، سبز بهاری، زرد، و يا حتی قرمز روشن استفاده كنيد.
يكسان نگه داشتن درجه تيرگی رنگ‌ها روشی كليدی برای نشاندن رنگ‌ها در فضاست. سايه‌های روشن، مانند زرد ليمويی، بنفش، و فيروزه‌ای فضا را تازه‌تر می كنند، اما براي اين‌كه هم‌چنان طراحي شما در قلمرو سنتی باشد آن‌ها را با رنگ‌های مهاركننده تركيب كنيد و از آن‌ها در موقعيت‌ها، فضاها، و لوازم معمولی استفاده كنيد.

0aa1e4bd0dfb9cf8 1734-w422-h566-b0-p0--farmhouse-home-office

راز و رمز سبك: رنگ‌مايه‌های چوبی جذاب و قدرتمند

رنگ‌مايه‌های چوبی تيره- مانند چوب درخت گردو، گيلاس، ماهون، و بلوط- بر سبك سنتی حكومت می كنند.
نرده‌هايی از جنس چوب درخت گردو در يك راه‌پله سفيد تا الوارهايی از جنس چوب درخت سرو در سقف، همگی به يك فضای سنتی گرما می بخشند و آن را دنج و راحت می كنند.

 بگذاريد كف‌پوش‌هايی از جنس درخت‌هاي جنگلی در فضا بدرخشند: آن‌ها را كاملا لخت و عريان رها نكنيد، اما هم‌چنين با استفاده از يك فرش بسيار بزرگ آن‌ها را پنهان نكنيد. استفاده از لايه‌های چوبی در قسمت‌های ديگر مبلمان كه رنگی مشابه يكديگر دارند فضا را يك‌دست و جذاب می سازند.

راز و رمز سبك: قالب‌ها و قرنيزآلات

اتاق‌های کلاسیک به سطوح زيبا معروف هستند. معمولا گچ‌كاری ها و كارهای چوبی آماده دارای جزئيات زياد و قدرتمندی مانند زنجيره هندسی يونانی و به رنگ سفيد يا عاجی هستند. اگرچه دليلی ندارد كه قرنيزآلات سنتی خيلی تزئينی باشند، اما حتما بايد به فضا يك وزن بصری اضافه كنند؛ قالب‌های اندك و طاقچه‌های زيبا در اين اتاق ديده مي‌شوند.

اطراف شومينه را با يك گچ‌بری زيبا تزئين كنيد و طاقچه بالای آن را تميز و ساده نگه داريد. از روكوب چوبی بر روي ديوار استفاده كنيد. البته فراموش نكنيد كه در استفاده از تزئينات و گچ‌بری ها نبايد زياده‌روی كرد.

4ff1e7890cb69928 1000-w422-h560-b0-p0--traditional-staircase

راز و رمز سبك: قاليچه‌های نامتعارف

گليم‌ها، فرش‌هاي ايرانی، و قاليچه‌های شرقی هيچ‌گاه از مد نمی افتند (چراكه وقتي پول زيادی بابت يك فرش باكيفيت می پردازيد ديگر آن را از چشم‌ها پنهان نمی كنيد). اين قاليچه‌ها و فرش‌ها مانند جواهر می مانند: شما می توانيد با هر چيزی آن‌ها را تركيب كنيد. می توان آن‌ها را با پس‌زمينه تركيب كرد؛ البته حضور آن‌ها هميشه بر يك اتاق سايه می افكند.
اگر می خواهيد از اين فرش‌ها به‌گونه‌ای متفاوت استفاده كنيد می توانيد آن‌ها را بر روي الياف كنف قرار دهيد. يا با مقياس‌ها بازي كنيد: يك فرش كوچك در كنار يك فرش بزرگ، يا سه فرش باريك در يك رديف.

01916dda0efbef1a 1489-w422-h639-b0-p0--traditional-

راز و رمز سبك: درخشش ملايم، تلالو پرجلوه

رنگ‌های كروميم را فراموش كنيد، شما به رنگ‌های گرم و ملايم نياز داريد. برای ادوات نوری و لوسترها به برنج، برنز، و مس فكر كنيد. آينه‌های قاب‌دار و آثار هنری هميشه در اولويت هستند. لوسترهای كريستال و شمع‌دان‌ها يك فضای سنتی زيبا را كامل می كنند.
قبل از هر چيز از برنج‌های براق متعلق به دهه 1980 استفاده نكنيد. به جاي آن از فلزهايی تيره، زنگاربسته، و بافت‌دار استفاده كنيد. برنز روغنی جلوه‌اي زيبا به فضا می دهد و نيز به‌خوبی با چيدمان كلاسيك تركيب می شود. هم‌چنين می توانيد از قلع استفاده كنيد كه در برخی از فضاها بسيار به‌كار می آيد.

ae6194bc0d17abda 5706-w422-h580-b0-p0--traditional-dining-ro

راز و رمز سبك: طرح‌ها و الگوهای زيبا

پارچه‌های شطرنجی، راه‌راه، گل‌دار، كرباس و غيره همگی در سبك سنتی به كار می روند (گاهی همه در يك اتاق). در تركيب اين پارچه‌ها آزادانه عمل كنيد، اما از يك پالت رنگی مشخص استفاده كنيد و خيلی از رنگ‌های تيره و روشن را به كار نگيريد.
مهم نيست چه الگوها و طرح‌هايی در سبك سنتی بايد وظيفه ايجاد تقارن را به عهده بگيرند. اما می توانيد آن‌ها را با انتخاب اندازه‌های بزرگ و رنگ‌های شاد به‌روز كنيد. پ

 راز و رمز سبك: پرده‌های پاكيزه

ضدنور فراوان، پارچه‌های لوكس، و تزئيناتی مانند منگوله‌ها توجه را به پرده‌های سنتی جلب می كند. پرده‌ها، خواه ساده و خواه پليسه‌دار و با و بدون تزئينات يا بند، و نيم‌پرده‌ها عناصری سنتی هستند. هم‌چنين در سبك سنتی از كركره‌های ساده استفاده می شود.
اجازه ندهيد پرده‌ها خراب شوند زيرا فضا را كسل‌كننده می كنند. اگر از طرف‌داران سبك‌های خطی هستيد از كركره‌های رومی استفاده كنيد. فقط در مورد تركيب پارچه پرده با پارچه مبلمان دقت كنيد؛ استفاده از رنگ‌های مشابه فضا را يك‌نواخت و تنش‌زا می كند.

راز و رمز سبك: وسايل تزئينی هنری

سبك سنتی در خود جايی برای رنگ‌های سرد، ديوارهای خالی يا قفسه‌ها شلوغ ندارد كه باعث از بين رفتن فضای صميمی خانه می شوند. كلكسيون‌ها در كنار هم جمع می شوند و يا به شيوه‌ای منطقی چيده می شوند: ظروف چينی، مجسمه‌ها، گياهان، جعبه‌ها، و حباب‌ها.
آثار تزئينی را معمولا در ارتفاعی هم‌سطح چشم نصب می كنند؛ معمولا چند وسيله تزئينی را در چهارچوب‌های يكسان قرار می دهند تا چيدمانی زيبا در فضا خلق شود. بشقاب‌ها و سينی ها بر روي ديوار نصب می شوند. هم‌چنين در اين سبك از آينه‌های بزرگ و قدی استفاده می شود.
 رنگ‌ها و مجسمه‌های تيره‌رنگ تاثير بسيار خوبی در يك فضای سنتی ايجاد می كنند. هم‌چنين می توان وسايل مدرن را در يك بستر سنتی به كار برد. در اين سبك از عكس‌های سياه‌ وسفيد فراوان استفاده می شود. هم‌چنين استفاده از بوم‌های بدون قاب آن‌ها را از حالت رسمی درآورده و مناسب يك فضای سنتی می كند.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 3955
  • بازدید دیروز: 1940
  • بازدید کل: 22922894