Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

10 مرحله تأمین سرمایه برای یک کسب و کار

10 مرحله تأمین سرمایه برای یک کسب و کار

یک داستان واقعی از سرمایه گذاری در استارتاپ

کسب سرمایه یک هنر و در عین حال یک علم است. این که باید فکر کنیم؛ چند مرحله پیش روی داریم؟ به چند راه نیاز داریم؟ و برای اثبات نقطه عطف بعدی چه باید بکنیم؟

کریس همیلتون می‌دانست که اگر بخواهد یک استارتاپ در سیاتل توسعه یابد، باید سرمایه خود را افزایش دهد. او و شریک مالی اش، جاش جارت نیمی از سال 2013 را صرف ارتقاء برنامه کسب و کار خود یعنی Koru کرده بودند. استارتاپ آنها یک برنامه همه جانبه بود و به آنهایی که تازه فارغ التحصیل شده بودند این امکان را می‌داد تا فرصت شروع یک حرفه را داشته باشند. هدف این بود که برای یک مدیر اجرایی ثابت شود، جزئیات وضعیت ظاهری و لباس او تا چه اندازه بر مشتریان جوان تاثیر می‌گذارد. هفته‌های اول سرشار از موفقیت بود، علاوه بر یادگیری چارچوب ارائه یک فرایند، این جوانان تجربه کاری ملموس و اعتماد به نفس تازه‌ای به دست آوردند.

همیلتون گفت: هدف ما این بود که آمار ۵۳ درصدی بیکاری جوانان تحصیل کرده را از بین ببریم، همچنین؛ ما در حال رفع یکی از مشکلات کارمندان هم بودیم. چراکه آنها می‎خواستند بدانند، چه کسی می‎تواند آنها را به درستی استخدام کند.

همیلتون و جرت، برای توسعه برنامه خود، بودجه اولیه را تا آخر سال، ۴.۵ میلیون دلار تعیین کردند و برای سرمایه‎گذاری راند A حدود ۸ میلیون دلار در نظر گرفتند. همیلتون با جذب سرمایه‎گذاران چندان غریبه نبود، او به‎واسطه همکاری شریک مالی‎اش که کسب و کار کوچکی داشت، توانسته بود در سال ۱۹۹۷، سرمایه را تا ۲۰۰ میلیون دلار کسب کند. مراحل جمع‎آوری کمک مالی برای Koru، از استراتژی‎های زمان‎بندی و زمینه‎سازی گرفته تا استقبال سرمایه‎گذاران، دقیقا محاسبه شده بود.

به گفته همیلتون، کسب سرمایه یک هنر و در عین حال یک علم است. اینکه باید فکر کنیم؛ چند مرحله پیش روی داریم؟ به چند راه نیاز داریم؟ و برای اثبات نقطه عطف بعدی چه باید بکنیم؟

جستجو برای سرمایه اولیه

بنیانگذاران، مجموعه کوچکی از سرمایه‎گذاران آینده‎نگر را در سال ۲۰۱۳ درنظر گرفتند که برخی از آنها ایده‎های موفقی را در بازارهای چند میلیارد دلاری داشتند. آنها برای موفقیت دراین کار، پس از بررسی تحقیقات و گزارشات به این نتیجه رسیدندکه سالانه هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد دلار در آمریکا صرف تحصیل در کالج می‎شود. در این میان، حدود ۷۰ درصد فارغ التحصیلان این کالج‎ها نمی‎توانند وارد بازار کار شوند.

جالب است که سالانه ۶۰ میلیارد دلارصرف هزینه‎های استخدام افراد جویای کارمی‎شود، اما ۲۰ تا ۳۰ درصداین شغل‎ها گزینه‎های مناسب و مطلوبی نیستند. ازطرفی، ۵۳ درصد کارآفرینان می‎گویند که نمی‎توانند فرد باکفایتی را برای شغل مورد نظر خود پیدا کنند. Koru با گردآوری افراد حرفه‎ای و جوان که تجربه لازم را دارند، کمک شایانی به این مسئله کرده است. همیلتون و جرت با تکیه بر همکاری مشترک با کارآفرینانی نظیر REI، Zulily، Trupanion و همچنین کالج‎های هنر و دانشگاه‎های دولتی و غیرانتفاعی کار خودشون رو شروع کردند. آنها رزومه خود را نیز به این شکل ارائه دادند: همیلتون در سال ۲۰۰۰ پروژه Onvia را در مرحله (IPO ارائه در بازار بورس) به پایان رساند و سپس به عنوان مدیرعامل موسسه آموزشی غیرانتفاعی World Learninig و مدیر آموزش جهانی استراتژی و بازاریابی در شرکت مایکروسافت فعالیت کرد. جرت دوره MBA را در ‎هاروارد گذرانده است و هم اکنون مدیر آموزش Koru می‎باشد، همچنین به مدت ۷ سال به عنوان مدیر طرح‎های آموزش عالی در بنیاد بیل و ملیندا گیتس فعالیت داشته است.

معامله: هدف هر دوی آنها جمع‎آوری حداقل یک میلیون برای شروع طرح بود، آنها یک دوره ۱۸ ماهه برای این پروسه در نظر گرفته بودند. اما این پروژه از نظر سرمایه‎گذاران بسیار جذاب بود و کارها خیلی زودتر انجام پذیرفت و آنها توانستند طی مدت ۲ ماه ۴.۵ میلیون دلار سرمایه جمع کنند.

فاز اجرایی، ماه‎ها زودتر از آنچه همیلتون برآورد کرده بود تکمیل شد. سرمایه‎گذاران نیز بدون در نظر گرفتن خطرات سرمایه اجرایی، برای مرحله بعد سرمایه‎گذاری آستین بالا زدند.

راند A(مرحله اول سرمایهگذاری)

از اینجا به بعد بود که فشار اصلی به مجموعه وارد شد. Koru به ثبت آمار فارغ‎التحصیلان و شرکت‎های همکار که حس رضایت داشتند، توجه اندکی داشت. ازطرفی، روند به کمی‎اصلاح نیاز داشت، تا جایی که همیلتون اعتراف کرد که بهتر است یک طراح استخدام کنند.

Koru توانست در تعلیم صدها فارغ التحصیل موفق باشد. در این میان، حدود ۸۵ درصد آنها به‎واسطه شرکت‎های همکار Koru شغل‎های مرتبط با تحصیلات خود یافتند. در ضمن، تعداد زیادی این برنامه را به دوستانشان پیشنهاد کردند و این موضوع ۷۰ تا ۹۰ درصد به رشد در آمد این شرکت کمک کرد. همیلتون انتظار دارد که درآمد و میزان مشتریان Koru در سال ۲۰۱۵ حدود ۵ تا ۱۰ درصد رشد داشته باشد. البته Koru قصد دارد پیش از آنکه در شهرهای دیگر آغاز به فعالیت کند، عملکرد خوبی در حوزه خود نشان دهد.

همیلتون راند دوم سرمایه‎گذاری را هم پیشنهاد داده است. اما همچنان این ایده را مطرح می‎کند که پیش از شروع باید هزینه‎های یک تا دو سال در دست باشد. از این رو است که یکی از وظایف خطیر کارآفرین افزایش سرمایه می‎باشد.

زمان‌سنج سرمایه ‌گذاری

اگرچه معامات با یکدیگر متفاوت هستند، اما به‎طور کلی این روند زمان‌بندی درهمه آنها صدق می‌کند.

سرمایه‌گذاری اولیه(بذری)

 

 

متن کامل را می توانید در نشریه معیشت، شماره 14 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 14
  • تاریخ: سه شنبه 28 فروردین 1397 - 09:45
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 3237

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2045
  • بازدید دیروز: 2688
  • بازدید کل: 22994137