Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

علایق تان را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنید

علایق تان را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنید

به راه انداختن يک کسب‌وکار براي خودمان مثل اين است که سوار ترن‌هوايي بشويم

اين مقاله توسط گاتاگ گاپتا نوشته شده است. او يک کارآفرين مقيم سيليکون ولي است که شرکت Nature Box را براي ارسال اسنک‌هاي غذايي متفاوت و خاص براي مشتريان تأسيس کرده است. او در اين مقاله سه توصيه اساسي براي شروع کسب‌وکاري دارد که به آن عشق مي‌ورزيد. به راه انداختن يک کسب‌وکار براي خودمان مثل اين است که سوار ترن‌هوايي بشويم که تندترين سراشيبي‌ها و سرازيري‌ها را با آن تجربه مي‌کنيم و در اين حين بايد با خودمان فکر کنيم که بالاخره چه زماني جيغ‌کشيدن‌ها تمام مي‌شود. هر کسي مي‌تواند کسب‌وکاري را شروع کند اما رشدکردن و سپس پايداري آن سخت‌ترين کار ممکن است. وقتي شرکت‌تان با چالش‌ها مواجه مي‌شود و اسير موانعي مي‌شود که بسيار سخت هستند (که معمولاً هم اين اتفاق زياد مي‌افتد) فقط اشتياق و تعهد شما است که مي‌تواند کسب‌وکار را به سر منزل مقصود برساند.

 به گزارش دريک، اگر شوقي حقيقي را در وجودتان نسبت به کسب‌وکارتان حس نمي‌کنيد، بقيه هم متوجه اين امر مي‌شوند: مشتريان‌تان، تيم شما، مشاوران و سرمايه‌گذاران شما. به همين علت است که تمرکز بر مأموريت و مسير پيشرفت، مهم‌ترين مسئله در کسب‌وکار است. اين امر به شما امکان مي‌دهد تا سريع‌تر تصميم بگيريد و بتوانيد اين ترن‌هوايي‌سواري را به خوبي مديريت کنيد. پس بهتر است براي اين که شور و شوقتان را تبديل به کسب‌وکارتان کنيد، اين سه توصيه را بخوانيد:

 به اندازه کافي مي‌دانيد؟ اگر نه، بپرسيد. شما شور و شوقي داريد و مي‌خواهيد کسب‌وکاري شروع کنيد. آيا چيزي راجع به آن صنعت مي‌دانيد؟ با در اختيار داشتن دانش صنعت و دانش فني لازم، شما مي‌توانيد در چرخه يادگيري پيش بيفتيد و شروع به کار کنيد، محصول توليد کنيد، مشتريان اوليه خود را پيدا کنيد و چشم‌انداز شرکت خود را اصلاح کنيد.

اگر يک ايده‌ي ناب داريد ولي به اندازه کافي با زمينه فني آن اشنايي نداريد از شبکه دوستان خود استفاده کنيد. با افرادي صحبت کنيد که در صنعت مدنظر شما کسب‌وکاري به راه انداخته‌اند تا به شما کمک کنند به شروع کارتان سرعت ببخشيد. در واقع اين کار مثل ساختن يک هيأت مشاور از افرادي است که وارد سفري شده‌اند که حال شما قصد شروع آن را داريد. وقتي من با هم کلاسيم کن چن NatureBox را راه انداختيم، غذا عشق و علاقه هر دو ما بود ولي صادقانه بايد بگويم که هيچ چيزي در مورد کسب‌وکار غذايي نمي‌دانستيم. ما شروع به شبکه‌سازي کرديم و ايده خودمان را با نوآوران صنعت گرم و سرد چشيده مطرح کرديم تا به بينشي درست دست يابيم و استراتژي‌ها، نکته و ريزه‌کاري‌هاي لازم براي مديريت موفق يک شرکت غذايي را ياد بگيريم. بزرگترين حرکت ما زماني رخ داد که ما در يک نمايشگاه غذايي شرکت کرديم و چند تأمين‌کننده را پيدا کرديم که مشتاق کار با ما بودند. ما تا آن موقع نمي‌دانستيم چطور بايد شرکاي توليدي را پيدا کنيم.

سريع سوار شويد. هيچ راهي براي شروع بهتر از اين نيست که با سر شيرجه بروي. در ابتدا شايد حس کنيد که نقشه‌تان هنوز کامل نشده است و شما بايد تغييرات اساسي را روي مدل‌تان اعمال کنيد. اما خاصيت شروع کسب‌وکاري با شور و اشتياق اين است که شما مي‌دانيد چرا اين کار را مي‌کنيد و مي‌توانيد به راحتي بر موانعي که بر سر اين راه طولاني به وجود مي‌آيد فائق آييد. يک انگيزاننده عميق و هيجاني وجود دارد که شما را نسبت به فروش محصول‌تان پرانگيزه و مصمم نگاه مي‌دارد. وقتي من و کن وب سايت اوليه NatureBox را مي‌ساختيم، همه کارهاي تمام وقت خود را کنار گذاشتيم. ما از عکس‌هاي محصولات‌مان که آن را با گوشي گرفته بوديم استفاده کرديم.

ما در حال تست کردن اين بوديم که آيا بازاري براي رساندن اسنک‌هاي غذايي به مردم وجود دارد يا نه که به سرعت فرصت را پيدا کرديم. بيش از ۱۰۰ نفر در يک آخر هفته در وب‌سايت ما ثبت‌نام کردند. حالا ما بايد تصميم مي‌گرفتيم که اولين سفارش را بفرستيم و يا پول مشتريان را پس مي‌داديم و اين را تنها به عنوان يک تست موفق در برنامه ريزي لحاظ مي‌کرديم. اين‌جا است که در سراشيبي مي‌افتي و اين خيلي مهم است. هيچ زماني بهتر از الآن نيست که کار را شروع کني.

اطراف خود را از افرادي پر کنيد که چشم‌اندازي شبيه به شما را دارند. اين يک تصادف نيست که تمام افراد حاضر در NatureBox يک داستان جالب در مورد اين دارند که چطور غذا به زندگي‌شان شکل داده است. چه يک تجربه شخصي رژيم لاغري براي من بوده باشد و يا يک تجربه غذايي از شغل قبلي و يا دوران کودکي که در يک محيط کشاورزي بزرگ شده باشد.

ما افراد را بر اساس اين تجربه مشترک استخدام مي‌کنيم چرا که آن‌ها به کسب‌وکار شکل مي‌دهند. به کسب‌وکار شما کمک مي‌کنند چون شما در ابتداي کار ساعات کاري بلند مدت و روزهاي سختي را انتظار داريد که تنها انگيزه شخصي و ارزش‌هاي مشابه يکسان با همکاران‌تان است که در اين موقع به درد شما مي‌خورد. اين شور و اشتياق تبديل به يک تجربه مثبت مشتري مي‌شود. و اين همان چيزي است که کسب‌وکار شما را مي‌سازد. تبديل کردن اشتياقتان به يک کسب‌وکار نه تنها به شما فرصت مي‌دهد تا در حالي که مشغول انجام کاري هستيد که دوستش داريد پول دربياوريد، بلکه به شما کمک مي‌کند تا موفقيت خود را ادامه دهيد. از همه مهم‌تر اينکه، براي گرفتن تصميم‌هايي که مربوط به علاقه مشتري و شرکت در بلندمدت مي‌شود، شور و اشتياق اصلي‌ترين عامل است که به شما کمک مي‌کند پايداري و تداوم را براي برندتان به ارمغان بياوريد.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 14
  • تاریخ: دوشنبه 27 فروردین 1397 - 08:46
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 3189

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 19
  • بازدید دیروز: 2554
  • بازدید کل: 23017585