Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

عادات صرفه جویی در ثروتمندان مشهور جهان

عادات صرفه جویی در ثروتمندان مشهور جهان

کسب ثروت زياد و حفاظت از اين دارايي‌ها به درجه بالايي از انضباط نياز دارد.

گرچه ولخرجي‌هاي کوچک نمي‌تواند فردي ثروتمند را فقير سازد، اما پيروي از عادات نادرست در خرج کردن پول و هدر دادن منابع مسير مستقيمي به سوي فقر است. از اين جهت، عادات مفيد صرفه‌جويي بخشي حياتي از فرآيند موفقيت مالي است. در ادامه با اشاره به سبک زندگي شش نفر از مشهورترين چهره‌هاي موفق جهان، عادات آنها را در کنترل هزينه‌ها بررسي نموده و دستور‌العمل‌هاي مفيدي را پيش روي شما قرار خواهيم داد.

۱- ديويد چريتون

سن : ۶۱ سال

او يکي از نخستين سرمايه‌گذاران خصوصي گوگل است و از همين طريق ثروتمند شده است. چريتون به‌طور معمول زماني که براي غذا خوردن به يک رستوران مي‌رود، نيمي از غذا را براي وعده بعدي نگاه مي‌دارد، بي آنکه از اين کار احساس شرمندگي کند. در کنار اين مسأله، او علي‌رغم ثروت بسيار خود، شخصاً موهايش را کوتاه مي‌کند و خودرويي محصول سال ۱۹۸۶ را مي‌راند. او درباره عادات صرفه‌جويي خود مي‌گويد : بسياري از اين روش‌ها را از والدينم آموخته‌ام.

۲- هيلاري سوانک

سن: ۳۷ سال

ثروت خالص: حدود ۴۰ ميليون دلار

سوانک مسير موفقيت خود را از مدارج پايين آغاز کرده است. او در يک پارکينگ خودرو رشد کرده و در سال ۱۹۹۰، زماني که تنها ۱۶ سال داشت، با مادرش به لس‌آنجلس مهاجرت کرد. موفقيت هيلاري از زماني آغاز شد که در فيلم پسر‌ها گريه نمي‌کنند، محصول سال ۱۹۹۰ ايفاي نقش کرد و به هنرپيشه مشهوري تبديل شد. اما با وجود موفقيت کاري و درآمد بالا، هيلاري سوانک قرباني درآمد و ثروت خود نشده است و همچنان عادات صرفه‌جويانه‌اي را که در زمان کودکي آموخته بود به‌کار مي‌گيرد و سعي مي‌کند خريدهاي روزانه را به ارزان‌ترين صورت ممکن انجام دهد.

۳ -بوني پيکنز

سن : ۸۴ سال

ثروت خالص: حدود ۱٫۴ ميليارد دلار

زندگي پيکنز در طول ۵۵ سال گذشته سرشار از موفقيت‌هاي شغلي بوده است. او نخستين شرکت خود را به کسب‌وکار ۲ ميليارد دلاري تبديل کرد و ثروت زيادي را از اين مسير کسب نمود. اما در عين حال، پيکنز به سبب سبک زندگي صرفه‌جويانه خود شهرت دارد. او لباس‌هاي رسمي خود را در بازه‌هاي چند ساله خريداري مي‌کند و مي‌کوشد با پرهيز از ولخرجي منابع مالي خود را حفظ نمايد. اين در حالي است که توانايي مالي او براي انواع گوناگوني از ولخرجي کافي است.

۴- ميشل اوباما

سن: ۴۸ سال

ثروت خالص: دارايي کل خانواده اوباما چيزي بين ۲٫۶ تا ۸٫۳ ميليون دلار برآورد شده است

با وجود آنکه بانوي اول سابق آمريکا امکانات مالي کافي براي ولخرجي را در اختيار دارد، اما شيوه خريد او بسيار صرفه‌جويانه است. ميشل اوباما خريدهاي خود را به‌صورت هدفمند و محدود انجام مي‌دهد و سعي مي‌کند از تخفيف‌هاي دوره‌اي فروشگاه‌ها برخوردار شود.

۵- وارن بافت

سن : ۸۱ سال

ثروت خالص: حدود ۴۴ ميليارد دلار

او مؤسس يکي از مشهورترين هلدينگ‌هاي سرمايه‌گذاري جهان است و ثروت خود را در طول ساليان از طريق فعاليت‌هاي مالي به دست آورده است. با اين حال، بافت که توانايي خريد مجلل‌ترين خانه‌هاي آمريکا را دارد، به مدت ۵۴ سال در خانه‌اي قديمي به زندگي مشغول است و هرگز در دام زندگي پر خرج نيفتاده است.

۶ -بتني فرانکل

سن: ۴۱ سال

ثروت خالص: ۱۰ ميليون دلار

فرانکل يکي از برندهاي مشهور لباس را در ايالات متحده راه‌اندازي کرده است. اما با وجود ثروت زياد و توانايي مالي براي خريد لباس‌هاي گران‌قيمت همچنان کالاهاي مورد نياز خود را از فروشگاه‌هايي چون اي‌بي(Ebay) تهيه مي‌کند. با وجود آنکه فعاليت اصلي او با صنعت مد در ارتباط است، اما از خريد تعداد زيادي از اقلام پوشيدني خودداري مي‌کند و به‌صورت منظم خريدهايي کارآمد و ارزان‌قيمت را انجام مي‌دهد.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 14
  • تاریخ: شنبه 25 فروردین 1397 - 14:03
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 2872

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2599
  • بازدید دیروز: 4121
  • بازدید کل: 23004985