Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

سالاد ایده با سس پول

سالاد ایده با سس پول

آدم‌های زیادی هستند که از کارمندی فراری‌اند.

آدم‌های زیادی هستند که از کارمندی فراری‌اند. آن‌ها می‌خواهند کسب و کار خودشان را داشته باشند و به اصطلاح، آقا بالا سر نداشته باشند. اگر ایده‌ای منحصر به فرد دارید یا یک فرصت درآمدزایی را شناسایی کرده‌اید احتمالا فقط به خاطر این که پول کافی ندارید آن را شروع نمی‌کنید سازمان‌های مختلفی ادعا می‌کنند که می‌توانند از شما حمایت کنند اما بعید است مبلغی که شما برای شروع می‌خواهید با آنچه که آن‌ها قصد دارند به شما بدهند. مطابقت داشته باشد یا حتی نزدیک باشد. باید بدانیم چگونه می‌توان یک فرصت یا یک ایده را زمانی که فقط روی کاغذ است تامین مالی کرد. دنبال سازمان‌ها، بانک‌ها یا صندوق‌های تامین سرمایه نروید چرا که باید طرح توجیهی یا امکانسنجی آماده داشته باشید، مخصوصا در حالتی که فقط یک ایده خام در سر می‌پرورانید. تهیه یک طرح تجاری تقریبا غیرممکن است باید کسب و کارتان را شروع کرده باشید به سر به سری درآمد و هزینه رسیده باشید و مرحله رشد کسب و کارتان شروع شده باشد، آن وقت می‌توانید طرح توجیهی با طرح تجاری بنویسید و از رسمی‌ها طلب یاری کنید. اما چگونه می‌توانیم پول کافی برای راه اندازی یک کسب و کار را فراهم کنیم؟

راه‌هایی که اینجا به شما می‌گوییم راه‌هایی ساده و غیررسمی هستند اما کمی هم پیگیری و تلاش متناسب با پولی که می‌خواهید قرض کنید ضروری است. اگر تصمیم گرفته‌اید که از نظر مالی مستقل باشید راه‌های زیر را امتحان کنید بهتر است همواره به یاد داشته باشید که ایدۀ شما در محله نطفگی قرار دارد و شاید معلول به دنیا بیاید پس قبل از تولدش قول و قرار‌های غیرممکن و غیرواقعی به کسی ندهید افرادی که قرار است در این بخش شما را کمک کنند فقط باید براساس ایده و شرایط فعلی بازار تصمیم بگیرند و اگر نمی‌توانند درک درستی ازفرصت شکار شده توسط شما را داشته باشند نباید ناخواسته به تعهدات عجیب و غریب تن دهید، بلکه راهتان را عوض کنید.

سه گزینه اصلی برای تامین مالی یک ایده یا فرصت نوآورانه عبارتند از:

  1. فرشتگان کسب و کار

این افراد جزو طبقه متمکن و ثروتمند جامعه هستند که علاقه زیادی به راه اندازی کسب و کارها و کمک به افراد پر تلاش و کارآمد دارند. هر چند هیچ ارگان رسمی از این افراد حمایت نمی‌کند یا هیچ تشکیلات منظمی ندارند اما شک نکنید که در اطراف شما یک یا دو نفر از این افراد وجود دارند که باید بهتر آن‌ها را ببینید و بشناسید. این افراد در دنیا معروف هستند به فرشتگانی که دنبال یک فرد قابل اعتماد و باتجربه البته با ذهنی توانا و خلاق هستند که تا پولشان را به جای بانک بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند در نظر داشته باشید که این افراد ثروتمندانی هستند که نه از پول بلکه از کسب و کار لذت می‌برند مطمئنا هر فرصت جدیدی که از طرف شما به آن‌ها پیشنهاد می‌شود حداقل ثروتمندان داستان ما را به فکر فرو خواهد بود. اگر اطراف شما یکی ازاین فرشتگان قرار دارد پس در مسیر آن‌ها قرار گیرید شاید همای بخت بر شانه‌های شما هم بنشیدند البته یه مشکل اساسی که معمولا افراد نوآور با آن درگیر هستند به اصطلاح خودمانی تو ذوقی خوردن است. البته که از این پدیده نمی‌توان جلوگیری کرد، اما شک نکنید افراد خبره در این کار هرگز چنین واکنشی نشان نمی‌دهند چرا که آنان با تجربه بالای خود به خوبی می‌دانند که هیچ ایده‌ای در لحظه نخست به راحتی قابل ارزیابی نیست بلکه باید در بازار محک بخورد، اصلا به همین علت است که فرصت‌هایی که برای آنان جذاب است و متقاعد به سرمایه گذاری می‌شود از هر 10 مورد یک یا دو مورد به نتیجه خواهد رسید حال اگر آمادگی دارید با یک کار کشته و البته یاری رسان دنیای کسب و کار وارد مذاکره شوید و ایده‌تان را برای او توضیح دهید دو نکته اصلی را از یاد نبرید:

الف. پول‌ها و مبالغ آنچنانی درخواست نکنید

اساسا این پول‌ها فقط برای شروع اولیه است و اگر ایده شما جواب مثبت از بازار بگیرد باید برای رشد و توسعه دنبال مسیر‌های رسمی تر بروید با مبالغ حتی الامکان اندک باید بتوانید شروع کنید معمولا بین 50 تا 100 میلیون تومان برای یک کار ساده نیاز خواهیدداشت، اگر بیشتر از این مبالغ نیاز دارید سعی کنید از گزینه‌های بعدی هم کمک بگیرید و اگر مبلغ درخواستی شما خیلی متفاوت از این مبالغ است پس یا زیادی بلند پروازی می‌کنید یا جایی از حساب و کتاب‌هایتان لنگ می‌زند.

ب. مراقبت باشید که چگونه می‌خواهید با آن‌ها تسویه حساب کنید. دو راه بیشتر ندارید یا بخشی از سهام کسب و کارتان را قانونی یا عرفی به آن‌ها می‌دهید و یا قرار است بدهی شان را بعد از یک مدت مشخص تسویه کنید. یادتان نرود که سنگ‌هایتان را از هم وا کنید مبادا در دام یک هیجان لحظه‌ای گرفتار شوید و با هر شرایطی پول بگیرید. به اندازه کافی مطالعه و پرس و جو کنید تا بهترین تصمیم ممکن را بگیرید در هر صورت از بچگی شنیده‌اید که جنگ اول به از صلح آخر!

  1. دوستان، خانواده، افراد رند

برای یک شروع خوب، مهمترین افرادی که می‌توانند به شما کمک کنند نزدیکانتان هستند. دوستان، خانواده و یا افراد رندی که دور و بر خود سراغ دارید بهترین انتخاب هستند. آن‌ها شاید دانش یا تجربه خاصی نداشته باشند و شاید ایدۀ شما را درک هم نکنند، اما یک مزیت عمده دارند و آن هم این که به شما علاقمندند و اعتماد کامل دارند. اگر توانسته باشید تصویر خوبی در بین این افراد از خودتان بسازید آن‌ها می‌تواند پول‌های آزادشان را در اختیار شما بگذارند چرا که می‌دانند جای دوری نمی‌رود. به این پول‌ها و کمک‌های مالی، پول عاشقانه هم می‌گویند چرا که صرفا به دلیل شناخت پرداخت می‌شود حالا که شما نیازی نیست توضیحات مفصل ارائه دهید خودتان اما با اطلاعات کافی و مشاوره از افراد خبره یک تصمیم درست اتخاذ کنید.

خیلی‌ها اما با این گزینه موافق نیستند، آن‌ها معتقدند که فرد اگر می‌خواهد یک کسب و کار داشته باشد باید روی پای خودش بایستد و متکی به پدر و همسر و خواهر و برادر و دوست نباشد، چرا که آنها بی منت و سریعتر از بقیه می‌توانند در مورد شما و در مورد پولشان تصمیم بگیرند و به احتمال زیاد به خاطر شخص خودتان هم که باشد دست رد به سینه شما نخواهند زد اما این باور به اندازه اینکه پوست کفتار شانس می‌آورد غلط است اتفاقا به همین دلایلی که گفته شد باید طلب یاری از اطرافیانی کرد که به شما اعتماد دارند و بدون آن که وارد داستان صف و نوبت و ضمانت و بهره و ... شوند می‌توانند امکاناتشان را در اختیارتان بگذارند. یاری خواستن از اطرافیان اگر شما پاسخگوی اعتمادشان باشید نه تنها کار بدی نیست بلکه در دنیا هم یکی از راه‌های تامین مالی شروع یک کسب و کار ساده و جمع و جور است.

در کنار همه این صحبت‌ها اگر واقعا فکر می‌کنید می‌توانید از دوستان و خانواده و اطرافیانتان پول بگیرید و کسب و کارتان را کلید بزنید بهتر است بی‌گدار هم به آب نزنید بلکه یک پیشنهاد ساده را اجرا کنید:

یک کاغذ و قلم بردارید و کاغذتان را به چهار ستون تقسیم کنید ستون اول شماره، ستون دوم نام و نام خانوادگی همه افرادی که می‌شناسید سوم نسبت آن‌ها با شما و نهایتا ستون چهارم که اعتماد آن‌ها نسبت به خودتان را نمره بدهید از یک تا ده.

ستون اول و سوم مهم نیستند اما معمولا وقتی که دست به کار می‌شوید هنوز به بیست نفر نرسیده‌اید انگار کسی را نمی‌شناسید و اسمی به ذهنتان نمی‌آید نگران نباشید دو ابزار ساده وجود دارد که باید از آن‌ها کمک بگیرید اولی دفترچه تلفن گوشی همرتاهتان و دومی لیست دوستان شبکه اجتماعی. یکی یکی آنها را مرور کنید و افرادی را که فکر می‌کنید می‌توانند به شما کمک کنند، در ستون دوم یادداشت کنید. حالا ستون چهارم را تکمیل کنید جایی که باید ارزیابی درستی از جایگاه خودتان نزد بقیه داشته باشید. یک اشتباه که در این روش معمولا به وجود می‌آید این است که افراد اعتماد خود را نسبت به دیگران نمره گذاری می‌کنند در حالی که باید عکس این حالت باشد. قطعا جایگاهی که شما نزد دیگران دارید با جایگاه آن‌ها نزد شما در بسیاری از حالات متفاوت است.

  1. تامین مالی انبوه

این گزینه به راحتی گزینه‌های قبل نیست باید تلاش بیشتری انجام دهید تا بتوانید هم خودتان از آن استفاده کنید و هم دیگران هم استفاده کنند. نمونه‌های زیادی از این روش وجود دارد که برای کارهایی جز راه انداختن کسب و کار استفاده می‌شود، شما بیایید یک صندوق اختصاصی برای راه انداختن کسب و کارها تاسیس کنید که خیلی ساده به جای خرید جهیزیه و پرداخت هزینه مجلس ختم می‌تواند برای شما و بقیه یک منبع خوب درآمدزایی باشد بسته به جمعی که بیشتر می‌پسندید می‌توانید بین دوستانتان یا در مسجد محله و یا در جمع‌های خانوادگی آن را مطرح کنید یک صندوق که هر خانواده ماهانه مثلا 100 هزار تومان به آن واریز کند شاید این مبلغ از مقداری که صندوق‌های قرض الحسنه غیررسمی می‌گیرند خیلی بیشتر باشد اما خب کارکرد آن‌ها هم متفاوت است، با پیشنهاد ما می‌توانید برای فردی یک قایق کوچک و توری و تجهیزات بگیرید تا ماهی گیری کند ولی در دومی به قول کنفسیوس تنها می‌توانید اندکی ماهی به او بدهید تا رفع گرسنگی کند با یک حساب و کتاب ساده اگر بتوانید 50 خانواده یا نفر را در صندوق تان عضو کنید. ماهانه مبلغی حدود 5 میلیون تومان واریزی خواهید داشت که در سال می‌شود 60 میلیون تومان!

60 میلیون تومان یعنی هر سال می‌توانید کمک کنید یک فرد کسب و کاری برای خودش داشته باشد. همان طور که گفته شد کمی باید صبور و پرانگیزه باشید تا بتوانید این روش‌ را اجرا کنید اما حتما جواب خواهد داد نکته آخر اینکه صندوق کوچک شما صرفا برای راه اندازی کسب و کار استفاده خواهد شد و وام‌های کمکی بر عهده شما نیست.

اگر واقعا ایده‌های زیادی در سر دارید شک نکنید که سالاد ایدۀ شما تنها با سس پول است که خوش طعم و خوردنی است هر چه زودتر یک راه پیدا کنید که ایده خود را تامین مالی کنید و کسب و کاری برای خودتان داشته باشید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 3
  • تاریخ: یکشنبه 17 دی 1396 - 14:39
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 3668

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 949
  • بازدید دیروز: 2174
  • بازدید کل: 23015961