Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

پول را بخواهید

پول را بخواهید

این را به عنوان یک قانون برای خود تکرار کنید.

بدون لحظه‌ای شک، باور داشته باشید که ثروت حق شماست و هیچ عاملی درونی و بیرونی نمی‌تواند مانع از کسب ثروت برای شما بشود، مگر آن که خودتان در این خواستن سست شوید و یا احساس کنید الان زمان مناسبی برای کسب ثروت نیست، موقعیت خانوادگی شما آن گونه نیست که شما فردی ثروتمند باشید یا فقط افرادی که دارای پدر و نسب ثروتمندی هستند، در طالع‌شان ثبت شده که متمول باشند و دست به هر چه بزنند برایشان پول بیشتری بیاورد، این گونه نیست. باور توانمندی در کسب ثروت اولین قانونی است که باید بپذیرید و هیچ گاه آن را کنار نگذارید. مطمئن باشید در هر لحظه‌ای که به این باور شک کنید و یا خود را شایسته کسب ثروت و پول ندانید، از همان لحظه فرشته ثروت و پول از شانه‌های چپ و راست شما پر می‌کشد و می‌رود ودیگر راه بازگشت ندارید. فکر می‌کنید افراد فقیر چطور فقر از خانه‌شان بیرون نمی‌رود و نسل به نسل آن را به یکدیگر منتقل می‌کنند. آنها باور دارند که سهمی از ثروت دنیا ندارند و باید این گونه زندگی کنند چون تقدیر روی پیشانی شان نوشته: «به این فرد از مال دنیا چیزی نمی‌رسد»

سنگ‌هایتان را با ثروت وا بکنید

قانون دوم همین است، تکلیف خودتان را روشن کنید، بعد ازآنکه پول را خواستید، میزان ثروتی را که مورد نظرتان است، تعیین کنید. تا کجا باید پیش بروید؟ کی پول‌دار می‌شوید؟ چقدر داشته باشید، یعنی ثروتمند هستید؟ اگر یک حقوق یا دو حقوق داشته باشید، یعنی ثروتمند هستید؟ اگر خرج ماهتان تامین باشد، برای هزینه‌های ناگهانی هم پس‌انداز داشته باشید، یک پس‌انداز ثابت هم برای روزها یا سال‌های دیگر داشته باشید، خود را ثروتمند می‌دانید؟ اگر نگرانی از کسب درآمد و هزینه ان نداشته باشید، شما ثروتمند هستید؟ اگر غیر از خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و خودرویی که می رانید، از هر کدام یکی دیگر داشته باشید، آن وقت پولدار شده‌اید؟ حساب‌های بانکی، صندوقچه‌ای پر از سکه و طلا و چند سند خانه و زمین و مغازه، شما را پولدار می‌کند؟ پاسخ به این سوال خیلی مهم است. قبل از ان که قدم اصلی در راه ثروتمند شدن را بردارید، مشخص کنید چه میزان پول و ثروت شما را به موقعیتی می‌رساند که می‌خواهید. سوال‌های بالا شاید بتواند بخشی از جواب باشد، اما باید دقیق و مشخص جواب بدهید. افرادی هستند که معتقدند هر گاه میزان سودی که از سرمایه‌شان به دست می‌آورند بیش از هزینه‌ای باشد که دارند، آنگاه یک فرد ثروتمند محسوب می‌شوند. به این جواب دقت کردید؟ آنها اصل سرمایه را جزیی از ثروت به حساب نمی‌اروند، بلکه سود آن، بخشی از ثروتشان محسوب می‌شود، آن هم در شرایطی که از هزینه‌های جاری‌شان بیشتر باشد. مثلا وقت خرید، انها از مازاد سودشان خرید می‌کنند و در این حال می‌توانند خوشحال باشند و از ثروتشان لذت ببرند.

صادقانه و واقع بینانه هدف مشخص کنید

دو قانون مهم را پشت سر گذاشته‌اید و حالا وقت آن شده کمی جزئی‌تر و دقیق‌تر مراحل رسیدن به ثروت را پیش ببریم. از کدام راه و مسیر می‌خواهید پول، آن هم پول زیاد به دست بیاورید؟ ظرف چه دوره زمانی؟ روزی چند ساعت می‌خواهید کار کنید؟ در چه بخش‌هایی قصد سرمایه‌گذاری دارید؟ اگر پول و سرمایه اولیه ندارید، به عنوان هدف در کسب ثروت، راه‌های عجیب را اعلام نکنید. مثلا موضوعاتی مانند صادرات و واردات و ساختمان سازی، این‌ها سرمایه اولیه می‌خواهد. پس بهتر است یک نگاهی به توان و تخصص و سرمایه‌های موجودتان بیاندازید یک دوره زمانی را مشخص کنید (لطفا تخیلی جواب ندهید و یک باره نگویید یک ساله یا شش ماهه می‌خواهم بارم را ببندم) مثلا 5 ساله، 10 ساله، 15 ساله، ان دیگر بستگی به خودتان دارد، اگر اهداف را مشخص کرده‌اید، برای ادامه مسیر به سراغ دیگر قوانین برویم.

هیس، این یک راز است

معنای راز کاملا مشخص است و نیازی به توضیح ندارد، شما رازی دارید به نام ثروتمند شدن. لطفا این را در سینه و در نزد خود نگاه دارید و با کسی در میان نگذارید، نیازی هم نیست که همه یا حتی دوستان و آشنایان نزدیک از کارها و اهداف شما خبر داشته باشند و جزئیات کارهای شما را بدانند. همین که خودتان می‌دانید چه می‌خواهید و چه زمانی قرار است به کجا برسید، کفایت می‌کند. شما که نمی‌دانید دیگران در مورد افکار و نظرات شما چه واکنش‌هایی خواهند داشت،‌ شاید با کلامشان شما را مایوس یا پشیمان کنند، یا آنها به اندازه شما طالب ثروت نباشند و ترجیح دهند همچنان به همان شیوه کنونی زندگی کنند و به درآمدشان راضی هستند. یا حتی احتمال بدهید که ایده و فکر شما را برای خودشان غصب کنند. موضوع تنگ نظری نیست، اما بهتر است اهداف و برنامه‌تان را نزد خود مانند یک راز نگه دارید و درباره ان با کسی صحبت نکنید یادتان باشد کارهای زیادی دارید که باید انجام دهید. پس وقت خود را به حاشیه‌ها ندهید و برای خودتان هم حاشیه نسازید.

تنبل‌ها به ثروت نمی‌رسند

این قانون را در جای مناسبی در ذهنتان حک کنید تا مدام جلوی چشمتان باشد. صبح زود باید بیدار شوید، یک بار خواسته و اهدافتان را در ذهن مرور کنید، شال و کلاه کنید و پیش به سوی کار تا شب که باز به رختخواب باز گردید و همچنان در حال مرور اهدافتان هستید. شما در تمام روز باید به اهداف و برنامه‌هایتان فکرکنید و در همان زمان به بهترین وجه کار کنید و مراقب باشید زمان را بیهوده از دست ندهید که اصلا قابلیت بازگشت ندارد. این را به خاطر داشته باشید غیر از کسانی که به صورت تصادفی ثروتی کسب کرده‌اند و بخت با آنها یار بوده و بلیت‌شان شده، سایر ثروتمندان از این مواهب بی‌بهره بوده‌اند و همیشه چند برابر دیگران کار کرده‌اند، فکر کرده‌اند و برنامه‌ریزی کرده‌اند. پس فکر خواب و استراحت بیش از نیاز را از سر بیرون کنید.

باور‌های پولی خود را اصلاح و پاکسازی کنید

موضوع اصلی انشاء‌های دوران مدرسه را که از دبستان تا دیرستان همراهمان بود، را به یاد دارید؟ علم بهتر است یا ثروت؟ هم تصاویری را که در تلویزیون می‌بینید، را یک بار مرور کنید، ثروتمندان به انواع فساد و مشکلات خانوادگی و بیماری‌های سخت گرفتارند و یک اب خوش از گلوی آنها پایین نمی رود، دوستانشان و حتی خانواده‌شان به انها خیانت می‌کند. چقدر این‌ها را باور دارید؟ چند بار قصد کرده‌اید که ثروتمند شوید و بعد از آن به یاد‌ آورده‌اید که اگر سراغ پول بروید به دلیل آن که کثیف است از شما انسان حریصی می‌سازد و خصوصیات انسانی شما را زیر سوال می‌برد؟ لطفا یک بار این باورها را درباره پول و ثروت بر روی کاغذ یادداشت کنید. اگر لیست بلند بالایی شد، بدانید تک‌تک این ساخته‌ها که از خانواده تا جامعه در شما ایجاد شده و پرورش یافته عواملی است که مانع شما برای رسیدن به هدف اصلی است، پس اگر همچنان بر سر هدف اصلی خود هستید، نیاز به یک بازنگری و اصلاح در مورد پول و ثروت دارید. پول خوب است، انسانیت و معنویت شما را از بین نمی‌برد و از شما موجود تنها و بی‌کسی نمی‌سازد. هرگاه لیست اولیه‌تان کوچک و کوچک‌تر شد، تردید‌هایتان از بین رفت و لیست اصلاح شده‌ای تهیه و تنظیم کردید، آنگاه شما گام‌های محکم‌تری برای رسیدن به هدف اصلی‌تان برمی‌دارید و هر گام شما را به نقطه مطلوب نزدیک‌تر می‌کند.

ثروت نتیجه است، پاداش نیست

بارها و بارها اتفاق افتاده در قضاوت افراد ثروتمند آنها را خوش شانس لقب داده‌ایم و طوری تجزیه و تحلیل‌شان کرده‌ایم که گویی آنها به طور اتفاقی مورد توجه و عنایت قرار گرفته‌اند و یک مشت پول بی‌زبان نصیب‌شان شده یا اگر فردی درآمد بالایی دارد و سود پر و پیمانی می‌برد، از بخت خوب و شانس زیاد است، اما هیچ گاه به بخش دیگر توجه نمی‌کنیم، هیچ پولی بدون تلاش، کار، زحمت و فکر و برنامه به دست نمی‌آید. هیچ کس قرار نیست پاداش میلیونی آن هم به طور مرتب دریافت کند، بلکه هر کس در ازای کار و برنامه ریزی که کرده، پول و نتیجه ان را دریافت می‌کند. در مورد شما نیز چنین است، کافی است ذهن خود را باز بگذارید، بهترین راه و روش را پیدا کنید و برایش تلاش کنید، حتما نتیجه آن را خواهید دید.

پول دشمن هیچ کس نیست، فقط یک دوست است

چرا خودتان را مجبور به سانسور می‌کنید؟ مگر غیر از این است که امروز پول است که شرایط بهتری را برای زندگی فراهم می‌کند؟ مگر غیر از این است که پول راهگشای بسیاری از امور است (لطفا ذهن‌تان به خطا نرود، منظورم کار راه اندازی به معنای منفی آن نیست، اما قبول دارید که با داشتن پول کافی فرصت‌های انتخاب بیشتری دارید و بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید؟) مگر غیر از این است که بخش بزرگی از دغدغه‌های ذهنی‌نتان را از بین می‌برد، پس لطفا نگاه منفی و اهریمنی به پول نداشته باشید. پول تنها یک وسیله است که قرار است شما را به هدفتان برساند، این شمایید که برای آن تعیین تکلیف می‌کنید که چطور هزینه شود. پس اگر نگاه دشمنی به پول دارید، آن را کنار بگذارید. اجازه ندهید احساسات متضاد درونتان شکل بگیرد و شما را دچار تردید کند.

پول را برای چه می‌خواهید

هنوز هم می‌گویم که پول خوب است، اما با این قوانین شما قرار نیست درآمدی اندک که با آن گذران زندگی کنید و بخشی را پس انداز کنید به دست آورید، شما با این قوانین قرار است ثروتمند شوید. حالا به این قانون توجه کنید، به ان پاسخ دهید و در جایی آن را بنویسد. «پول و ثروتی که از ابتدا میزان آن را مشخص کردید، برای چه می‌خواهید؟» شاید یکی بگوید قصد دارد ماجراجویی کند و سفرهای زیادی انجام دهد، یکی بخواهد آینده خانواده و فرزندانش را تضمین کند،‌دیگری قصد داشته باشد به امور خیریه بپردازد یا شخصی بخواهد به طور مرتب خرید کند، اتومبیل‌های آن چنانی بخرد. تک تک این جواب‌ها مهم است، چرا که بعد از آن سوال دیگری مطرح می‌شود: «آیا انجام این کارها نیازمند کسب پول و ثروت آن چنانی است؟ آیا راه‌های دیگری برای رسیدهن به این اهداف وجود ندارد؟» خوب فکر کنید اگر راه های دیگری وجود دارد، احتمال در یک جایی اشتباه کرده‌اید. درست است که با پول‌ فراوان بسیاری از گره‌ها را می‌توان باز کرد، اما ممکن است راه‌هایی غیر از این هم وجود داشته باشد، پس از آن به طور مشخص جواب دهید که «این همه پول را برای چه می‌خواهید؟» درست است که شما می‌خواهید پول فراوانی به دست آورید،‌اما این نکته نباید مانع از ان شود که شما درست و دقیق فکر کنید و زوایای مختلف مسائل را در نظر نگیرید.

پول، پول می‌آورد

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 4 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 4
  • تاریخ: سه شنبه 5 دی 1396 - 14:31
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 3565

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2736
  • بازدید دیروز: 6030
  • بازدید کل: 23029388