Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

پرکاری خوب است؟

پرکاری خوب است؟

وران بافت، دومین مرد ثروتمند جهان اخیرا گفت که ما باید تنها سه روز هفته کار کنیم.

پس از آن بود که کسی به شوخی گفت:«اکنون شما می دانید که چرا او دومین مرد ثروتمند جهان است.». «لری پیج» (بنیانگذار گوگل) نیز اخیرا از لزوم کاهش کار در هفته گفته است. چرا ثروتمندترین مردان جهان به ما می گویند که کمتر کارکنیم؟ آنان استراتژی ها و اهداف مختلفی دارند. با این حال، آنان همگی درست می گویند که اعتیاد به پرکاری نه تنها به سلامت روح و جسم شما آسیب می زند بلکه به ضرر اقتصاد زندگی شما نیز هست.

آمریکایی ها به پرکاری معروف هستند، آنان کمتر به تعطیلات می روند و بیشتر ساعات هفته را مشغول کار هستند. آمریکایی ها بیش از همتایان شان در کشورهای پیشرفته صنعتی کار می کنند. در اینجا یک استثنای آمریکایی وجود دراد: آمریکا تنها اقتصاد پیشرفته جهان است که تضمینی برای پرداخت حقوق به کارگران در ایام تعطیلات وجود ندارند. در نتیجه این امر 23درصد از آمریکایی ها در دوران تعطیلات و اعیاد حقوقی دریافت نمی کنند. نتیجه یک ارزیابی نشان می دهد آن دسته از شهروندان آمریکایی نیز که در در این مدت زمان حقوق دریافت می کنند، یا نصف حقوق یا میانگین آن را می گیرند. در مقابل اروپائی ها معتقدند که باید میان ساعات کار و تعطیلات فرد توازن برقرار شود. در تمام مناطق پیرامونی اقیانوس اطلس، دست کم پرداخت 20درصد از حقوق کارگران در روزهای تعطیل در سال تضمین شده است. در برخی از کشورها کارگران می توانند از 25 تا 30 روز تعطیلات در سال بهره مند شوند.

تنها در آمریکا نیست که توازنی میان ساعات کار و تعطیلات وجود ندارد. در کره جنوبی نیز اعتیاد به پرکاری رایج است. در سال 2012 میلادی، ارزیابی ها نشان داد که شهروندان کره جنوبی تقریبا بیشترین ساعت کار را در مقایسه با دیگر کشورهای پیشرفته صنعتی جهان داشتند. با این حال، کره جنوبی تنها دو سوم از میانگین کل ساعات کاری در کشورهای پیشرفته صنعتی در همان سال را به خود اختصاص داده بود. در نتیجه کار زیاد، شهروندان کره جنوبی بیشترین کمبود خواب را در دنیا دارند. این نشان می دهد کار زیاد لزوما ثروت بیشتری تولید نمی کند.

بنابراین برای افزایش تولید و بهره وری در تابستانی که گذشت، مقام های شهر سئول پایتخت کره جنوبی، کارگران و کارمندان را به خواب میان وعده روزانه تشویق کرده اند.

در حال حاضر به طور عمده کارگران کشورهای فقیرتر که کمتر از فناوری استفاده می کنند، قابلیت تولید و بهره وری کمتری نسبت به کارگران کشورهای ثروتمندتر دارند. در نتیجه کارگران آسیایی به طور تاریخی میزان بهره وری کمتری در مقایسه با کارگران آمریکایی دارند گرچه این شکاف در حال کمتر شدن است. این مقایسه در مورد آلمان و یونان هم صادق است. آلمانی ها ساعت کاری مشابه اما بهره وری بسیار بیشتری نسبت به یونانی ها دارند.

باید گفت آمریکایی ها استثنا هستند چرا که با وجود ساعات کار زیاد هنوز هم سطح بهره وری کمتری نسبت به کارگران کشورهای ثروتمندتر دارند. در نتیجه، آمریکایی ها باید برخی مواقع استراحت کنند و به تجدید قوا بپردازند.

ارزیابی انجام شده توسط شرکت (ارنست و یانگ) از کارگران آن شرکت نشان داد که برای هر 19 ساعت تعطیلاتی که به یک کارگر داده می شود، شرکت هشت درصد بهبود در نرخ عملکرد و بهره وری کار را شاهد بوده است. می توان حدس زد که تعطیلات باعث کاهش اثرات سوء و منفی ناشی از خستگی کار می شود.

ارزیابی دیگری که توسط انجمن سفر آمریکا انجمن شده، نشان می دهد در صورتی که آمریکایی ها از تمام تعطیلات خود استفاده کنند، می توانند 160 میلیارد دلار فروش بیشتر داشته باشند . این موضوع مختص به سفرهای تجاری نیست بلکه در تمام بخش ها صدق می کند. همچنین در نتیجه استراحت و استفاده از تعطیلات، 52 میلیارد دلار افزایش درآمد به وجود خواهد آمد و 2/1 میلیون شغل جدید برای اقتصاد آمریکا تولید خواهد شد.

در نتیجه اگر شانس داشتید و تعطلاتی برایتان فراهم شد از آن به حد تمام و کمال بهره ببرید. تعطیلات را به عنوان خدمت و وظیفه ای میهن دوستانه قلمداد کنید و به آن اهمیت دهید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 2
  • تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1396 - 08:25
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 3332

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 5594
  • بازدید دیروز: 1940
  • بازدید کل: 22924533