Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چگونه سرمایه گذاری خود را شروع کنیم؟

چگونه سرمایه گذاری خود را شروع کنیم؟

اکثر افرادی که تا به حال رکود اقتصادی را تجربه نکرده اند، نسبت به اهمیت سرمایه گذاری غافل هستند.

اکثر افرادی که تا به حال رکود اقتصادی را تجربه نکرده اند، نسبت به اهمیت سرمایه گذاری غافل هستند. اما چرا این گروه از مردم که بیشتر آنها را جوانان تشکیل می دهند، سرمایه گذاری نمی کنند؟ دلایل گوناگونی در این خصوص مطرح شده است و در نوشته های تحلیلی مورد بررسی قرار می گیرد. برخی از آنها احساس می کنند که پول کافی برای سرمایه گذاری ندارند و گروهی دیگر حتی از این کار وحشت دارند! اما دلیل این بی تفاوتی هرچه باشد، آموزش سرمایه گذاری می تواند نگرانی های موجود درباره آن را برطرف کرده و مردم را به سرمایه گذاری بیشتر ترغیب کند. این امر به ویژه برای افراد جوان تر اهمیت بیشتری دارد، زیرا آنها می توانند به مرور سرمایه بیشتری به دست آورند.

برای فهم اهمیت سرمایه گذاری توجه به افراد 60 یا 70 ساله مفید خواهد بود. آنها چگونه زندگی می کنند؟ با نگاهی دقیق متوجه می شوید که برخی از آنها به سختی زندگی می کنند، در حالی که دیگران زندگی بهتری دارند. تفاوت اصلی آنها در این است که برخی سرمایه گذاری کرده اند و گروهی نسبت به این کار بی تفاوت بوده اند. حال از خود بپرسید که دوست دارید آینده شما چگونه باشد؟ مسلما تنها یک راه مطمئن برای آینده ای بهتر وجود دارد؛ باید سرمایه گذاری کنید. توصیه های زیر می تواند برای آغاز فرآیند سرمایه گذاری راهنمای شما باشد:

1. برای موفقیت باید زودتر شروع کنید.

برخی از مردم با سرمایه گذاری موافق هستند، اما آن را به آینده ای نامعلوم موکول می کنند. اما این تصور کاملا اشتباه است. اگر هر ماه تنها 100 هزار تومان سرمایه گذاری کنید و این کار را از همین حالا آغاز نمایید، سود بسیار بیشتری ظرف بیست سال تصیب شما خواهد شد. در مقابل اگر سرمایه گذاری خود را برای پنج سال به تعویق بیاندازید، ممکن است تصور کنید که تنها پنج سال از مسیر پیشرفت مالی دور خواهید شد، در حالی که بر اساس مطالعات نشان داده شده است که این تاخیر منجر به از دست رفتن نیمی از سود ممکن در بیست سال آتی خواهد شد.

این پدیده که سود ترکیبی نامیده می شود بر این واقعیت استوار است که سود ناشی از سرمایه گذاری شما در هر سال به میزان سرمایه گذاری سال آینده افزوده می شود و این روند در بازه طولانی تفاوت چشمگیری ایجاد خواهد کرد. بنابر این برای رسیدن به بازدهی کامل باید هرچه سریع تر شروع کنید.

2. صرفه جویی و پس انداز را آغاز کنید.

برای تامین پول مورد نیاز باید کمتر خرج کنید. البته این راهکار مورد پسند ما نیست، اما تنها روش موجود و موثر است؛ چرا که سختی کشیدن در جوانی بهتر از بحران مالی در دوران پیری است.

یکی از راه های آزمایش شده برای تامین سرمایه این است که مبلغ مورد نظرتان را برای سرمایه گذاری پیش از هر هزینه ی دیگری پس انداز کنید. اگر در جایی کار می کنید که کارفرما شما را بیمه بازنشستگی می کند، از این امکان استفاده نمایید. این کار رشد سرمایه گذاری شما را دو برابر می کند و عدم مشارکت در آن تاثیر شدید بر آینده سرمایه گذاری شما خواهد داشت.

اما اگر کارفرما شما بیمه بازنشستگی ارائه نمی کند یا آنکه به صورت آزاد مشغول به کار هستید، حساب بازنشستگی شخصی خود را باز کنید. برای این کار می توانید در ابتدا از طریق حساب های خودکار مقداری پول را به صورت ماهانه پس انداز کنید و پس از گذشت چند ماه، مبلغ پس انداز شده را در صندوق های سرمایه گذاری و دیگر ابزارهای مالی سرمایه گذاری نمایید.

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 8 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 8
  • تاریخ: سه شنبه 30 آبان 1396 - 07:37
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 3357

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 316
  • بازدید دیروز: 2428
  • بازدید کل: 23072495