Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مسئولیت پذیرها موفق می شوند

مسئولیت پذیرها موفق می شوند

در نگاه اول اینکه همه اتفاقات بد و ناکامی هایمان را به گردن دیگران بیندازیم، ساده ترین راه است.

در نگاه اول اینکه همه اتفاقات بد و ناکامی هایمان را به گردن دیگران بیندازیم، ساده ترین راه است. شاید حق با شما باشد و مقصر شناختن دیگران، راهی ساده. اما به خاطر داشته باشید ساده ترین راه ها لزوما بهترین هم نیستند. شما به عنوان کسی که می خواهد مسیر موفقیت و ثروت آفرینی را طی کنید، باید به دنبال بهترین راه ها باشید. جالب است بدانید ثروت آفرینان، به شدت مسئولیت پذیر هستند. اما این تاکید برای چیست؟ اگر می خواهید در زندگی به موفقیت دست پیدا کنید، در درجه اول باید محدوده کنترل خود را افزایش دهید. کسانی که از خود سلب مسولیت می کنند و دائم وقوع مسائل مختلف را به گردن دیگران می اندازند، در اصل منکر قدرت اختیار و توانایی تعییر خود می شوند و محدوده کنترل خود را تا می توانند کوچک می کنند. آیا انسان بدون قدرت می تواند به ثروت و موفقیت دست یابد؟ پاسخ منفی است. بنابراین هر عملی که محدوده کنترل ما را کوچک کند، زیان بار است و هر آنچه به بسط و گسترش آن کمک کند، مفید خواهد بود. اما چه مواردی محدوده کنترل ما را وسعت خواهد بخشید؟

1. منطقه امن خود را ترک کنید

تا زمانی که کنج اتاقتان نشسته اید، اگر سقف خانه روی سرتان خراب نشود، هیچ اتفاقی شما را تهدید نمی کند. و این یعنی خداحافظی با موفقیت، پول و امکانات مادی. قدم گذاشتن در محیط های ناآشنا و روبه رو شدن با مسائل و مشکلات گوناگون سبب می شوند تا دایم ذهن شما به کار گرفته شود و در موقعیت های مختلف، توان خود را بسنجید. به مرور شما خواهید آموخت خارج از منطقه رفاه هم احساس خوبی داشته باشید. چون خواهید دید که زندگی بسیار هیجان انگیزتر و جذاب تر از آن است که با نشستن در کنج عزلت و چسبیدن به حداقل داشته های خود، آن را به فرصتی سوخته تبدیل کنید. ترک کردن منطقه رفاه سبب می شود تا محدوده کنترل شما افزایش یابد.

2. از مشکلات استقبال کنید

مشکل وقتی ایجاد می شود که اتفاقی خارج از محدوده کنترل انسان به وقوع بپیوندد. چه فرصتی بهتر از این؟ وقتی شما با مشکلی کلنجار می روید و در صدد ارائه راهکار برای آن بر می آیید، در اصل محدوده کنترل خود را افزایش داده اید و این بدان معنا است که حالا توانایی ها و قدرت بیشتری در اختیار دارید و می توانید عملکرد بهتری داشته باشید. خوب است بدانید که در هنگام مواجه با مشکلات، بهترین کار این است که ساز و کاری تعریف کنید تا امکان وقوع دوباره آن مشکل به حداقل برسد. بنابراین به جای آنکه در برابر مشکلات مالی، زانو غم بغل بگیرید، محکم بایستید و با کلنجار رفتن با آن، محدوده کنترل خود را افزایش دهید.

3. از خودتان سوال بپرسید

بخش مهمی از زندگی ما به این بستگی دارد که در مکالمات درونی،چه پرسش هایی را مطرح می کنیم؟ چون عملکرد ما، پاسخی است که به این سوالات می دهیم. اگر از خودمان بپرسیم آیا در فلان معامله موفق خواهم شد؟ همیشه در طی مسیر با شک و تردید مواجه خواهید شد و این شک می تواند اراده شما را متزلزل کند. اما اگر به جای آن از خود بپرسید چگونه می توانم در این معامله موفق شوم؟ بلافاصله در ذهن خود به دنبال راهکارهای موفقیت می گردید. اگر این راهکار خارج از محدوده کنترل شما باشد، فرصتی فراهم شده تا باز هم این محدوده را گسترش دهید و در نتیجه قدرت شما افزایش خواهد یافت. در هنگام تصمیم گیری این چند سوال را از خود بپرسید: چرا باید آن را انجام دهم؟ چطور آن را انجام دهم؟ مشکل بعدی را چگونه حل کنم؟ در اصل این سوالات هستند که جهت فکر و حرکت ما را تعیین می کنند. سوالات درونی در این مساله که ایا محدوده کنترل ما کوچک خواهد شد یا وسعت خواهد یافت، نقش بسیار موثری دارند.

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 8 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 8
  • تاریخ: دوشنبه 29 آبان 1396 - 17:11
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 3258

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 997
  • بازدید دیروز: 4142
  • بازدید کل: 23007525