Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

4 مرحله برای رهایی از استرس مالی

4  مرحله برای رهایی از استرس مالی

استرس واقعیتی مهم در زندگی قرن بیست و یکم است.

شما در محل کار خود با فشارها مواجه هستید، درباره فرزندان و خانه یا همسر خود نگرانید و البته استرس پول و در آمد خود را هم دارید. حتما شب های زیادی بوده که به دلیل همین نگرانی ها نتوانسته اید خواب خوبی داشته باشید. استرس های مالی می تواند زندگی عاشقانه زوج ها را نابود کند. اما در عین حال امیدی وجود دارد.

استرس مالی اغلب به عنوان امری در نظر گرفته می شود که با پول بیشتر از میان می رود. اما این تصور کاملا نادرست است. شما می توانید استرس مالی خود را با این برنامه چهار مرحله ای به صورت قابل توجهی کاهش دهید.

گام 1. انکار موقعیت را متوقف کنید

حتی اگر به مشکلات مالی خود بیش از اندازه توجه دارید و نمی توانید یک لحظه آنها را از یاد ببرید، باز هم ممکن است قادر نباشید وضعیت خود را به صورت صادقانه تصدیق کنید و بپذیرید. هیچ فردی نمی خواهد بپذیرد که با مشکلات مالی مواجه است و برای بسیاری از افراد سقوط مالی خجالت آور است؛ از این رو نمی توانند خود را برای پذیرش آن متقاعد کنند. اما شما باید این کار را انجام دهید. حمل کردن اضطراب مالی تنها به خود شما آسیب خواهد زد. پذیرش وجود مشکلات مالی نخستین گام برای رهایی از استرس و نگرانی است.

گام 2. ارتباط برقرار کنید

استرس این ویژگی را دارد که روابط ما را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد. تا کنون چند بار به سبب نگرانی مالی با شریک زندگی خود مشاجره کرده اید؟ حتما برای شما پیش آمده است. پس از پذیرش وجود مشکلات مالی و کنار گذاشتن انکار این مساله، شرایط گفتگو و ارتباط با همسرتان در مورد این مشکلات به وجود می آید. البته این کار همچنان دشوار و ناراحت کننده خواهد بود، اما به هر حال استرس را از میان می برد. تقسیم کردن فشار روانی بهتر از تحمل آن به تنهایی است. این کار همچنین به شما فرصت کار مشترک روی مسائل را می دهد تا راه حل های موثرتری بیابید. اگر مجرد هستید و یا برنامه های مالی خود را به تنهایی پیش می برید، فشار روانی روی شما بیشتر خواهد بود، چرا که کسی را برای تقسیم آن ندارید. اگر با چنین شرایطی مواجه هستید، زمان آن فرارسیده که برای امور مالی و کاری خود شریکی بیابید.

گام 3. اهداف خود را بازبینی کنید

آخرین بار چه زمانی اهداف مالی خود را بازیابی کرده اید؟ یک سال پیش؟ پنج سال پیش؟ آیا اساسا تا به حال این کار را انجام داده اید؟

اگر نگران وضعیت پولی و مالی خود هستید، این نگرانی از اهداف مالی قدیمی و اصلاح نشده شما ناشی می شود. اهداف به شما کمک می کنند که در زمینه مورد نظر پیشرفت کنید، اما در عین حال، ممکن است در طول زمان خود به مانعی بدل شوند. هدف امری خیالی نیست، بلکه ارزیابی دقیق و عمیق وضعیت کنونی شما در زندگی مالی و تعیین اولویت های آینده است. زمانی که بدانید کجا هستید و به کجا می روید، می توانید اهدافی را تعیین نمایید که به شما در رسیدن به مقصد کمک کنند

برای مثال، فرض کنید که در حال حاضر به طور کامل در شرایط مرزی پولی زندگی می کنید، هیچ ذخیره ای ندارید و در عین حال اولویت اول شما تامین پول مورد نیاز برای خرید یک خانه است. بدون تعیین اهداف واقع بینانه، قادر نخواهید بود به زندگی مالی مطلوب خود دست پیدا کنید. در این شرایط و زمانی که اهداف تعیین شده فاصله زیادی با وضعیت کنونی شما دارد، استرس و نگرانی اوج می گیرد. اهداف پولی و مالی کوچکتری انتخاب کنید و فاصله موجود تا هدف اصلی را به قسمت های کوچکتری تقسیم نمایید. انتظارات واقع بینانه به کاهش سطح استرس شما خواهد انجامید.

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 8 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 8
  • تاریخ: دوشنبه 29 آبان 1396 - 15:59
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 3083

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 522
  • بازدید دیروز: 4142
  • بازدید کل: 23007050