Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

10 نکته ضروری برای مدیر عامل های جدید

10 نکته ضروری برای مدیر عامل های جدید

شروع مقام ریاست برای نخستین بار مرحله ای بسیار هیجان انگیز است.

روسای جدید عموما انتظارات بالایی از خود دارند و برای نشان دادن توانایی های خود عجله می کنند. اگر به تازگی به ریاست رسیده اید به یاد داشته باشید که اینک در مقامی جدید هستید و باید یک منحنی آموزشی برای خود داشته باشید. در اینجا ده نکته ضروری برای موفقیت شما مطرح شده است که کاربرد انها می تواند در موقعیت جدید به شما کمک کند

1. این موقعیت را خودتان بدست آورده اید

شما روزهای سختی را خواهید داشت و احساس میکنید که موفق نیستید. به توانایی خود اعتماد داشته باشید و با خود مهربان باشید. که این مقام را به دلیل توانایی های فردی بالا به دست آورده اید و اکنون وظیفه شما این است که رهبری به همان اندازه کارآمد باشید.

2. هنر گزینش را به خوبی فرا گیرید

رهبران جدید اغلب بیش از حد در امور دخالت می کنند. شما در شغل قبلی خود کارآمد بوده اید چون روی آن کنترل داشتید. باید به تیم خود برای حل کردن مشکلات قدرت دهید. البته ممکن است رها کردن کارها بسیار دشوار باشد. اما باید خود را برای انجام آن قانع کنید. زمانی که فرد مورد نظر خود را انتخاب کردید، اگر وظیفه خود را به درستی انجام نداد بلافاصله پروژه را از او نگیرید، بلکه کمک کنید تا مشکلات را پیدا کرده و آنها را حل کند.

3. سوال کنید

زمانی را به صورت رو در رو با کارمندان خود سپری کنید و از آنها بپرسید که اگر در موقعیت شما بودند اولویت هایشان چه بود. استفاده از روش پرسش گری بسیار موثرتر از توضیح دیدگاه های خودتان است.

4. به دقت گوش کنید

گوش کردن را تمرین کنید. در فرآیند گفتگوی دیگران مداخله نکنید و سخنان گروه ها و تیم های مختلف را مورد توجه قرار دهید. اگر به دقت گوش کنید، بینشی عمیق به دست خواهید آورد که نشانه هایی برای موقعیت های خوب آینده و علائم هشدار دهنده ای پیش از ظهور خطرات را به شما ارائه خواهد کرد.

5. به دقت پیشنهادات و انتقادات مشتریان را بررسی کنید

بهترین ایده ها معمولا از صحبت با کارمندان و مشتریان بدست می آید. روش هایی برای برقراری ارتباط پیدا کنید و کاملا به سخنان آنها گوش کنید. با این کار می توانید بازخوردهای مشتریان را برای طراحی روش ها یا محصولات جدید مورد استفاده قرار دهید

6. بپذیرید که همه چیز را نمی دانید

تصور نکنید که جواب دقیق و صحیح تمام پرسش ها را می دانید. بیاموزید که متمرکز کردن کل گروه بر یک مساله ابزار بسیار کارآمدی است و به عنوان یک مدیر باید نیروهای خود را جمع کرده و مسیری به جلو ایجاد کنید. بسیاری از پرسش ها در طی مسیر پاسخ خود را خواهند یافت.

7. شیوه رهبری خود را ارتقا دهید

توانایی هایی که شما را به این موقعیت رسانده تقویت کنید و روش های خاص خود را ایجاد نمایید. سعی کنید دریابید که چه چیزی به کارکنان شما انگیزه می دهد؟ آنها چه نوع راهنمایی و بازخوردی نیاز دارند؟ توجه داشته باشید که احتمالا برخی از کارکنان مجموعه تحت مدریت شما مایل هستند که خود رهبری را بعهده داشته باشند. با آنها صحبت کنید و اطمینان دهید که همچنان به موفقیت آنها توجه دارید.

8. ارتباط برقرار کنید

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 8 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 8
  • تاریخ: دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:20
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 2949

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 913
  • بازدید دیروز: 2554
  • بازدید کل: 23018479