Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

10 عادت مردمان صرفه جویی سبز

10 عادت مردمان صرفه جویی سبز

برنامه های روزمره خود را با محیط زیست هماهنگ کنید.

آیا خودتان را فردی صرفه جو می دانید؟ ممکن است متوجه نشده باشید، اما بسیاری از عادات صرفه جویی شما در واقع «سبز» هستند و بیشتر برای محیط زیست سودمندند. اگر به دنبال روش هایی هستید که همزمان به نفع محیط زیست و جیب شما باشد به نکات زیر توجه کنید:

1.بازیافت کنید

باید هر چیزی را که می توان بازیافت کرد مورد استفاده مجدد قرار دهیم. زیرا هر چه بازیافت نشود به زباله تبدیل می شود و هر چه زباله بیشتر شود به زباله دان بیشتری نیاز داریم. این به معنای هزینه بیشتر فردی و جمعی ما خواهد بود.

  1. غذا را هدر ندهید

باقی مانده غذاها را استفاده کنید. غذاهای فاسد شده را در صورت امکان به کود تبدیل کنید و غذاهای مانده را در مصارف دیگر مورد استفاده قرار دهید. در واقع با هدر دادن هر مقداری از غذا، باید غذای بیشتری بخریم و یا اگر از ابتدا غذای زیادی خریده بودیم، دور ریختن آن منجر به هدر رفتن پول می شود.

3.از وسایل تا حد ممکن استفاده کنید

افراد صرفه جو نمی خواهند پول خود را برای کالاهای غیرضروری مصرف کنند و در نتیجه از وسایل خود تا جای ممکن استفاده می کنند. با استفاده از وسایلی که داریم، نیازی به خرید وسایل جدید پیدا نمی شود و برخی از آنها نیز به زباله دانی نخواهند رفت.

  1. از مواد اولیه تازه استفاده کنید

غذاهای فراوری شده نسبت به انواع تازه مواد غذایی قیمت بالاتری دارند؛ که نمی خواهیم برای آنها هزینه پرداخت کنیم. به علاوه با خرید غذاهای فراوری شده هزینه ای را نیز برای بسته بندی آنها پرداخت می کنیم که البته در نهایت منجر به افزایش هزینه دور ریز ما نیز می شود.

  1. رفت و آمدهای خود را ترکیب کنید

تلاش کنید که رفت و آمدهای خود را در طول روز ترکیب کنید و تا حد ممکن از پرداخت هزینه های بیهوده برای سوخت و نگهداری ماشین بکاهید. برای مثال، اگر برای دیدن دوستان خود بیرون می روید، کارهایی مانند خرید در فروشگاه، رفتن به اداره پست یا بانک و مانند آن را نیز همزمان انجام دهید.

  1. از شوینده های دست ساز به جای خرید محصولات شرکت ها استفاده کنید

احتمالا تا به حال مطالب زیادی را درباره استفاده از شوینده های خانگی مطالعه کرده اید. این شوینده ها هزینه بسته بندی را کاهش می دهند، برای محیط زیست مناسب تر هستند و هزینه کمتری به شما تحمیل می کنند. البته برای این کار حتما به دستورالعمل های بهداشتی و علمی توجه کنید و اگر تخصص کافی ندارید از انجام آن صرفنظر نمایید.

  1. چراغ های بی استفاده را خاموش کنید

می دانیم که هر چراغ روشن به معنای هزینه بیشتر است. خاموش کردن چراغ های بدون استفاده ضمن کاستن از هزینه ها برای محیط زیست نیز مفید است.

8.کارها را تا حد امکان خودتان انجام بدهید

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 8 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 8
  • تاریخ: یکشنبه 28 آبان 1396 - 13:01
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 2800

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2027
  • بازدید دیروز: 2174
  • بازدید کل: 23017039