Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چهار راه برای موفقیت مالی در بازنشستگی

چهار راه برای موفقیت مالی در بازنشستگی

در حقیقت پرسش اصلی آن است که در فهم عمومی، ایده محوری پس انداز و سرمایه گذاری موفق چیست؟

به نظر می رسد انجام این فعالیت به صورت مداوم نکته مهمی در این زمینه باشد؛ چرا که زمانی که مسیر این تکرار مختل می شود، ماه ها یا حتی سال ها برای ایجاد روندی جدید نیاز خواهد بود. اما نکته جالب توجه آن است که هر چه بیشتر در خصوص سرمایه گذاری یا پس انداز فکر کنید، کمتر عمل خواهید کرد. لذا بهترین روش های پس انداز آنهایی هستند که به صورت خودکار عمل می کنند و شروع مجدد آنها پرهزینه است.

اجازه دهید تجربه ای را که در این زمینه از دوستی شنیده ام برای شما بازگو کنم. ما در محل های متوسط زندگی می کنیم که در همسایگی مان فردی پولدار سکونت دارد. یک شب من و همسرم برای شام به خانه همسایه پولدارمان رفته بودیم. از مسائل بسیاری سخن گفتیم تا در نهایت صحبت به پول رسید. باید متذکر شوم که همسایه ما فردی کاملاً معمولی است. با سنی حدود شصت سال که در تمام عمر خود شغل پردرآمدی نداشته و ارثی نیز به او نرسیده است.

از او در مورد راز موفقیت اش در دوران بازنشستگی سوال کردم. پس از اندکی تامل، نفس عمیقی کشید و چنین پاسخ داد:

1.تاهل

افراد زیادی را در زندگی دیده ام که همه چیز خود را در طلاق از دست داده اند. با این حال، جدایی زوجین زیاد روی می دهد و هر دو طرف در ادامه زندگی شکست می خورند.. در حقیقت، درصد بالائی از مردم ایران ضربه احساسی و ویرانی مالی ناشی از آن را تجربه می کنند.

از یک طرف فرآیند جدایی هزینه هایی دارد و مستلزم پرداخت مبالغ قابل توجهی به وکلا و دیگر نهادهای مرتبط است. به علاوه سرمایه گذاری ها و دارائی های زوجین نیز در پی تصمیم به جدایی دچار دگرگونی شده و میان آنها تقسیم می شود. این ضربه در سنین نزدیک به بازنشستگی غیرقابل جبران است. از این رو من و همسرم تصمیم گرفتیم با ادامه زندگی مشترک و تحکیم روابط میان خود، ضرباهنگ مالی زندگی مان را حفظ کنیم.

  1. نگهداری منزل مسکونی

سی سال پیش خانه خود را ساختیم و از آن زمان تاکنون در آن سکونت داریم. با پرداخت منظم اقساط خود توانستیم مالک خانه شویم و پس از اتمام بدهی ها رفته رفته بخش های مورد نیاز را به خانه اضافه کردیم. در واقع معاملات کمی به اندازه خرید و فروش خانه پرهزینه است. این مسأله تنها به کمیسیون مشاوران املاک محدود نمی شود بلکه هزینه های زیاد دیگری نیز وجود دارد که ساده ترین و کمترین آنها هزینه اسباب کشی است. در نتیجه با سکونت در خانه قبلی و بهبود شرایط آن صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها انجام دادیم.

  1. صرفه جویی

اگر چه تا بحال کتابی درباره مسائل مالی نخوانده ام و چندان اهل وب گردی نیستم، اما اهمیت صرفه جویی را به خوبی درک کرده ام. برای این کار همراه با همسرم فهرستی از وسایل بدون استفاده تهیه می کنیم و به صورت مرتب آن را اصلاح می نماییم. به علاوه همیشه کمتر از درآمد خود خرج می کنیم، مقداری پول برای زمان های اضطراری پس انداز داریم و از بدهی و وام اجتناب می کنیم. در واقع بدهی چیزی جز بی حوصلگی در استفاده از پول نیست. چون اگر چیزی را به صورت قسطی خریداری کنیم به این معنا است که پس از گذشت زمانی مشخص مالک آن خواهیم بود لذا اگر به مدت مورد نیاز صبر کنیم، قادر خواهیم بود همان کالا را به صورت نقدی خرید کنیم. پس تنها دلیلی که باعث پذیرش بدهی می شود تغییر زمان خرید است، یعنی ترجیح می دهیم همین حالا آن را داشته باشیم.

به علاوه تعمیرات داخلی منزل و بسیاری از امور دیگر را نیز خودم انجام می دهم تا با این کار از اتلاف پول برای استفاده از خدمات مرتبط با باغبانی، لوله کشی و ... جلوگیری شود.

  1. سرمایه گذاری

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 8 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 8
  • تاریخ: شنبه 27 آبان 1396 - 16:10
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 2802

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 4342
  • بازدید دیروز: 6030
  • بازدید کل: 23030994