Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

برنامه مشترک مالی برای پیشرفت خانواده

برنامه مشترک مالی برای پیشرفت خانواده

جستجوی گوگل برای اصطلاح توازن میان کار و زندگی شما را در برابر حجم عظیمی از نتایج قرار می دهد.

اما اکثر این نتایج و مباحث جاری پیرامون توازن کار و زندگی میان کار و زندگی تمایز قاطعی فرض می کنند که اغلب به تنش در رفتار فرد می انجامد. مثلا در ابتدای هر سال ما اهدافی را برای خود در نظر می گیریم و فهرستی از تکالیف سال را برای خود آماده می کنیم، اما اغلب این وظایف را به صورت فردی انجام می دهیم و آن را با نزدیکان خود تقسیم نمی کنیم؛ چرا که در بیشتر موارد تصورمان این است که اهداف شخصی و حرفه ای حوزه هایی کاملا جداگانه هستند. اما اگر کار و امور داخل خانه کاملاً از یکدیگر مجزا باشند، آیا می توان در واقعیت آنها را با هم آمیخت و به اهداف بزرگ دست پیدا کرد؟ تحقیقات نشان داده اند که دستیابی به اهداف در زمان تنهایی دشوارتر است. در یکی از پژوهش های اخیر نشان داده شده که ارتباط مثبتی میان مشارکت در اجتماعات مجازی و تحقق اهداف مرتبط با تناسب اندام وجود دارد. مطالعات مشابه دیگری نیز از تاثیر فعالیت مشترک برای کاهش دشواری و درد ناشی از تمرین های ورزشی حکایت دارند.

برای اکثر ما بهترین و نزدیک ترین همراه همسرمان است. زوج های متعهد اغلب به صورت روزانه با یکدگیر گفتگو دارند، اما در موارد نادری تصمیم مشترک می گیرند. با این حال، بدون برنامه ریزی مشترک دسترسی به اهداف سخت تر خواهد بود. من و همسرم تصمیم گرفتیم در این ماه برای اولین بار طرح های شخصی خود را با هم ترکیب کنیم. ما همیشه یکدیگر را از اهداف خود مطلع می کردیم، اما این بار دلایل انتخاب هدفی خاص و نحوه رسیدن به آن را نیز توضیح دادیم. با این کار هر یک از ما طرف دیگر را در رسیدن به این اهداف مطلع و همراه می کند و با استفاده از این تجربیات و تحقیقاتی که بر روی دیگر زوج ها انجام داده ایم به نکاتی برای برنامه ریزی موثر برای زوج ها دست یافتیم:

  1. در گام نخست می توانید با برگزاری جلسه ای سالانه اقدام مشترک را شروع کنید. چند سال پیش در سمیناری پیشنهاد (جلسات سالانه) را برای خانواده ها مطرح کردم که براساس آن در انتهای هر سال زمانی برای ارزیابی سال گذشته و برنامه ریزی برای سال آینده اختصاص می یابد. انجام این کار به عنوان پدیده ای معمول در خانواده باعث می شود که تنظیم اهداف به صورت برنامه ریزی شده انجام گیرد. در خانواده ما این کار در تعطیلات نوروز انجام می شود و در آن میزان تلاش و پیشرفت در رسیدن به اهداف سال گذشته را به طور فردی و به عنوان یک زوج مورد ارزیابی قرار می دهیم. در ادامه اهداف و علایق مورد نظر برای سال آتی را می نویسیم و در مورد چگونگی کمک کردن به یکدیگر صحبت می کنیم. این جلسات برای رسیدگی به اهداف، تعهد ایجاد می کند و چشم اندازی را برای سال آینده پیش روی ما قرار می دهد همچنین می توان این اهداف سالانه را به اجزای کوچک تر ماهانه، هفتگی و روزانه تبدیل کرد.
  2. با صحبت کردن و نوشتن اهداف، شانس تحقق آنها افزایش خواهد یافت. روانشناسان ثابت کرده اند که ایجاد تعهد در شخص به طور مستقیم بر عملکرد او تاثیر می گذارد آنها در بررسی های خود نشان داده اند که گروهی از افراد که به طور شفاهی به انجام کاری تعهد شده اند، تنها 17 درصد موفق به انجام وظیفه خود شده اند و در مقابل گروهی که به طور کتبی (یا با قرارداد) تعهد داده اند، به میزان 49 درصد موفق به انجام کار خود شده اند. نوشتن اهداف خاص و در میان گذاشتن آنها با همسر، مانند امضای قرارداد عمل خواهد کرد. این امر نه تنها باعث ایجاد مسئولیت اجتماعی می شود بلکه به شریک زندگیتان اجازه می دهد در مورد آنها فکر کرده و در رسیدن به اهداف به شما کمک کند.
  3. بخش اساسی دیگر در طراحی برنامه های سالانه مشترک، تعیین اهداف مشترک است. از خود بپرسید که امسال به عنوان یک زوج و یا برای فرزندانتان چه اهدافی دارید؟ پاسخ مناسب به این پرسش می تواند در کنار افزایش احتمال موفقیت به توازن بهتر میان کار و زندگی شخصی شما بینجامد، امری که برای دستیابی به آن همسرتان بهترین فرد برای همراهی شماست.

4. هنگامی که اهداف و برنامه های خود را مشخص کردید،

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 8 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 8
  • تاریخ: جمعه 26 آبان 1396 - 14:40
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 3069

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 3750
  • بازدید دیروز: 6030
  • بازدید کل: 23030402