Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

دکترهای قلابی

دکترهای قلابی

این روزها برخی تبهکاران با دروغ گفتن و ظاهرسازی، یک شبه ره صدساله را طی می کنند.

آنها بدون این که تحصیلاتی داشته باشند، ادعا می کنند دکتر هستند و همین ادعا شروع بسیاری از جرائم مثل سرقت، کلاهبرداری، یا حتی قتل و تجاوز می شود. در این گزارش به برخی جرائمی که توسط دکترهای قلابی انجام شده است می پردازیم.

دکتری که سیکل هم نداشت

دکترهای قلابی، هدف خاصی برای جا زدن خود به عنوان دکتر دارند و عده خاصی از مردم را به عنوان طعمه انتخاب می کنند. طعمه برخی از آنها دختران دم بخت هستند و هدفشان نیز فقط اخاذی و سوءاستفاده مالی است. مثل دکتر قلابی که سیکل هم نداشت، اما با معرفی خود به عنوان پزشک، دختران جوان را فریب می داد. تحقیقات پلیس استان زنجان برای دستگیری این مرد با شکایت دختر جوانی در اداره آگاهی شهر زنجان آغاز شد. دختر جوان به مأموران گفت: از طریق دوستم با جوانی به نام کیارش که خود را دکتر معرفی کرد آشنا شدم. کیارش بعد از مدتی به من اظهار علاقه کرد و پیشنهاد ازدواج داد. او با حرف هایش فریبم داد و با نشان دادن فیلمی از لحظه معاینه کردن یکی از بیمارانش، اعتمادم را کاملا جلب کرد. پس از آن هم با یک دسته گل به خواستگاری ام آمد و گفت که تک فرزند خانواده است و پدرش وضع مالی بسیار خوبی دارد. با همین حرف ها بود که فریبش را خوردم، غافل از این که او نقشه شومی در سر داشت. بعد از مدتی وی تهدیدم کرد که اگر 2 میلیون تومان به او ندهم، با عکس هایی که در این مدت از من تهیه کرده آبرویم را خواهد برد. با شنیدن این حرف ها شوکه شدم و وقتی از دوستم که من و کیارش را به او معرفی کرده بود تحقیق کردم متوجه شدم که او نیز با همین شگرد در دام کیارش گرفتار شده است. برای همین تصمیم گرفتم از این مرد شکایت کنم. با شکایت دختر جوان، مأموران متوجه شدند که کیارش علاوه بر او و دوستش از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده است. بررسی ها نشان می داد که این مرد خود را دکتر جا می زد و بعد از فریب دختران دم بخت، با تهدید آنها دست به اخاذی می زد. به این ترتیب، ماموران این مرد را که مجرمی سابقه دار بود دستگیر کردند. در جریان تحقیقات از دکتر قلابی معلوم شد او حتی سیکل هم ندارد و معمولا طعمه هایش را در پارک ها و مراکز تفریحی شناسایی می کرد و سپس با تهدید یا با وعده سفر به خارج از کشور، گرفتن وام یا خرید زمین دست به اخاذی و کلاهبرداری از طعمه هایش می زد.

خانم دکتر کلاهبردار

وقتی هدف کلاهبرداری و به دست آوردن پول باشد، دیگر مهم نیست قرار است چه کسی طعمه قرار بگیرد و جیبش خالی شود. حتی اگر او یکی از بیماران خاص باشد که برای تامین هزینه داروهایش نیازمند است. چندی قبل زنی جوان با پوشیدن لباس های شیک و مرتب راهی بیمارستان می شد. بعد از این که ادعا می کرد دکتر است، به بهانه تهیه داروهای خارجی از بیماران خاص و خانواده هایش شان کلاهبرداری می کرد و پول های کلانی به جیب می زد. یکی از مال باختگان درباره نحوه کلاهبرداری خانم دکتر قلابی به ماموران گفت: برای درمان فرزندم به بیمارستان مراجعه کرده بودیم و زمانی که در سالن انتظار نشسته بودیم، زن جوانی نزد ما آمد. او لباس های مرتبی پوشیده بود. سر صحبت را باز کرد و وقتی که بیماری فرزندم باخبر شد، گفت که پزشک متخصص است و آشنایانی در خارج از کشور دارد که داروهای بسیار کمیاب را به راحتی برایش می فرستند و او آنها را در اختیار بیمارانش قرار می دهد. مدت ها بود که برای تهیه داروهای فرزندم با مشکل روبه رو بودیم و به دنبال راهی برای پیدا کردن داروهای خارجی می گشتیم. وقتی حرف های خانم دکتر را شنیدم، تصور کردم که دیگر مشکلاتمان حل می شود. برای همین وقتی از ما خواست که چند میلیون تومان به او پرداخت کنیم، قبول کردیم و این کار را انجام دادیم. خانم دکتر وعده داده بود که با نفوذش در بیمارستان کاری می کند که بیمار ما به صورت ویژه درمان و همه مشکلات مان حل شود، اما پس از این که پول را گرفت، ناپدید شد و دیگر او را ندیدیم. هر چند این فرد نخستین کسی بود که در دام خانم دکتر قلابی گرفتار شده بود، اما طولی نکشید که شکایت های مشابه دیگری هم در اختیار پلیس قرار گرفت.

با افزایش شکایت ها، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی کرمانشاه وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری زن جوان شروع شد. کارآگاهان با حضور در بیمارستان ها و بررسی های تخصصی دریافتند که هیچ پزشکی بامشخصات و نام و فامیل زن جوان در آنجا مشغول به کار نیست و در حقیقت این زن یک دکتر مشغول به کار نیست و در حقیقت این زن یک دکتر قلابی است. درادامه مشخصات ظاهری زن کلاهبردار در اختیار حراست تمامی بیمارستان ها قرار گرفت و با همکاری آنها سر نخ هایی از متهم به دست آمد. ردگیری این سرنخ ها، کارآگاهان را به مخفی گاه خانم دکتر قلابی رساند و این زن در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. وی پس از انتقال به اداره آگاهی و مواجهه حضوری با طعمه هایش به کلاهبرداری از آنها اعتراف کرد و مدعی شد که این نخستین بار است که دست به کلاهبرداری می زند. این در حالی بود که در مخفیگاه او تعدادی آلات و ادوات مربوط به پزشکی کشف شد که متهم با استفاده از آنها طوری رفتار می کرد که طعمه هایش حرف هایش را باور و قبول کنند که وی پزشک متخصص است.

دکتر قلابی قاتل

نقشه های برخی دکترهای قلابی برای به دست آوردن پول است، اما گاهی ممکن است در این راه کار به جاهایی باریک هم کشیده شود و آنها مرتکب قتل شوند. مثل دکتر قلابی که مدتی به اتهام قتل بازداشت شد. این پرونده مدتی قبل به دنبال تماس ساکنان ساختمانی در منطقه جنت آباد با پلیس به جریان افتاد. آنها با شنیدن سر و صدای درگیری از خانه همسایه، پلیس را در جریان قرار دادند و دقایقی بعد مأموران کلانتری در محل حضور یافتند. در بررسی های نخست مشخص شد مرد صاحب خانه با همسر و خواهر زن خود درگیر شده است. این مرد 50 ساله به نام محسن به ماموران گفت: ساعتی پیش همسر و خواهرزنم همراه مردی که ادعا می کند پزشک است به خانه آمدند. آنها قصد داشتند دست و پای مرا با طناب ببندند و به من آمپول تزریق کنند، اما من مقاومت کردم و با داد و فریاد از همسایه ها کمک خواستم و حالا هم از آنها شکایت دارم. بعد از اظهارات این مرد مأموران به بازرسی وسایل پزشکی که همراه همسر و خواهر زن شاکی بود پرداختند و مقداری طناب، چسب و آمپول کشف کردند. به دنبال کشف این وسایل، هر سه متهم به همراه شاکی به کلانتری انتقال یافتند تا بازجویی از آنها ادامه پیدا کند.

در این بازجویی ها همسر شاکی به ماموران گفت: مدت ها بود که همسرم دچار بیماری روحی و روانی شده بود. بارها او را نزد چند پزشک متخصص اعصاب و روان بردم، اما اصلا داروهایش را مصرف نمی کرد. به همین خاطر آرامش را از من و فرزندانم گرفته بود. در همه کارهای خانه دخالت می کرد و داد و فریاد راه می انداخت. دیگر از این وضعیت خسته شدم و تصمیم گرفتم هر طور شده او را به بیمارستان انتقال دهم. به همین خاطر موضوع را با خواهرم در میان گذاشتم و قرار شد تا با کمک مرد پزشک، دست و پایش را ببندیم و بعد از تزریق آمپول آرام بخش وی را به بیمارستان منتقل کنیم. امروز با مرد پزشک و خواهرم به خانه آمدیم تا هر طور شده شوهرم را به بیمارستان ببریم که این اتفاق افتاد.

در حالی که بازجویی ها ادامه داشت، ناگهان مرد میان سال در کلانتری از حال رفت و با حضور اورژانس در اداره پلیس و انجام معاینات مشخص شد که وی دچار ایست قلبی شده و به کام مرگ رفته است با توجه به مرموز بودن مرگ این مرد، پرونده بادستور بازپرس دادسرای جنایی تهران در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

ماموران درجریان تحقیق از پزشک دستگیر شده، پی بردند که او پزشکی قلابی است. او گفت: من در کشور چین دوره دیده ام. با این دو خواهر در مطب یکی از آشنایانم که پزشک عمومی است آشنا شدم. دوستم از من خواست که به این دو خواهر کمک کنم. من هم چسب، طناب و آمپول با خودم برداشتم تا بعد از تزریق آرام بخش، مرد میان سال را به بیمارستان روانی انتقال دهم و نمی دانم چرا او جانش را از دست داد. به این ترتیب دکتر قلابی همراه همسر و خواهر همسر متوفی به اتهام قتل بازداشت شدند.

کپی برابر با اصل

برخی دکتر های قلابی وقتی در نقش دکتر قرار می گیرند آن قدر خوب نقش شان را بازی می کنند که نه تنها سایرین، بلکه خودشان هم واقعا باورشان می شود که دکتر هستند.

شاید به همین دلیل است که حتی دست به طبابت هم می زنند. مثل زن جوانی که با جعل هویت و مدارک یک چشم پزشک اقدام به راه ادازی مطبی در جنوب شرق تهران کرده بود و بیماران را ویزیت می کرد.

دست این دکتر قلابی وقتی رو شد که چشم پزشکی به یکی از کلانتری های تهران رفت و از فعالیت او خبر داد و گفت: من درمحدوده خیابان کارگر مطب دارم، اما مدتی پیش متوجه شدم که فردی با هویت من اقدام به راه اندازی مطبی در جنوب شرق تهران کرده و دست به ویزیت بیماران می زند. ابتدا تصور کردم که ماجرا فقط یک تشابه اسمی است، اما در تحقیقاتی که انجام دادم فهمیدم که این فرد نام و مدارک من را جعل کرده و حتی مهری، درست شبیه مهری که من دارم، با همان شماره نظام پزشکی تهیه کرده و از آن برای مهر کردن نسخه های پزشکی استفاده می کند. با اظهارات این زن تیمی از ماموران کلانتری تحقیقات خود را در این زمینه اغاز کردند. بررسی های انجام شده نشان می داد که اظهارات زن جوان حقیقت دارد و فردی با جعل مهر شاکی و معرفی خود به عنوان اپتومتریست، اقدام به ویزیت بیماران کرده و حتی نسخه تعیین شماره عینک نیز برایشان صادر می کند. ماموران همچنین متوجه شدند که خانم دکتر قلابی برای این که مشتریان بیشتری جلب کند، اقدام به ارائه تخفیف های ویزه به بیماران کرده است.

با گزارش ماجرا به مقام قضایی، دستور بازداشت چشم پزشک قلابی صادر شد و ماموران درنقش بیمار راهی مطب وی شدند و او راکه سرگرم ویزیت بیماران بود دستگیر کردند. متهم سعی کرد با سر و صدا و جوسازی از دستگیری خود جلوگیری کند، اما موفق نشد و در نهایت به دام افتاد. او پس از انتقال به کلانتری، وقتی در برابر شاکی پرونده قرار گرفت به جرم خود اعتراف کرد و این پرونده با تکمیل تحقیقات در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

ترفندی عجیب برای کلاهبرداری

معمولا کلاهبردارانی که با شیوه جازدن خود به عنوان یکی از اقوام دست به کلاهبرداری می زنند، کارمندان بانک را به عنوان طعمه در نظر می گیرند. علتش هم معلوم است، آنها فکر می کنند کارمندان بانک پول زیادی توی دست و بالشان است و هیچ وقت دست رد به سینه کسی نمی زنند. برای بعضی از آنها فرقی ندارد که کارمند مورد نظرشان مرد باشد یا زن، چرا که نقشه شان ممکن است هر کسی را به دام بیندازد. درست مثل کلاهبرداری های دکتر قلابی که کارمندان بانک های کرج را طعمه خود قرار می داد. این مرد هم مثل بقیه همکارانش برای اجرای نقشه هایش نیاز به اطلاعات اولیه داشت. اطلاعاتی مثل نام و فامیل و این جاست که باز هم کارمندان بانک اسم و فامیل شان معمولا مقابل باجه قرار دارد، بهترین گزینه کلاهبرداری به شمار می روند.

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 16 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 16
  • تاریخ: دوشنبه 8 آبان 1396 - 12:30
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 3605

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2161
  • بازدید دیروز: 3431
  • بازدید کل: 23000426