Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

برای داشتن زندگی مشترکی شاد و موفق، از این خطاها پرهیز کنید

برای داشتن زندگی مشترکی شاد و موفق، از این خطاها پرهیز کنید

زندگی مالی و مدیریت پولی فرآیند دشوار و پیچیده‌ای است.

زندگی مالی و مدیریت پولی فرآیند دشوار و پیچیده‌ای است. این دشواری‌ها در طول زندگی تمام افراد را به چالش می‌کشند و رفع آنها نیازمند انرژی و زمان است. حال تصور کنید که دو فرد متفاوت، با پس‌زمینه‌های اعتقادی، خانوادگی و شغلی گوناگون پس از ازدواج دچار چه مشکلاتی می‌شوند. آنها ناچار هستند این پیچیدگی را به‌صورت مضاعف تحمل نموده و راهی برای کنترل آن پیدا کنند. می‌توان حدس زد که چنین کاری تا چه اندازه دشوار است.

زمانی که زن و مردی با هم ازدواج می‌کنند، بخش عمده فعالیت‌های آنها با هم ارتباط می‌یابد و به همین دلیل، نیاز شدیدی به هماهنگی، اشتراک مساعی و رویکرد مشابه خواهند داشت. طبیعی است که هر اشتباه در مدیریت پول در فضای زندگی مشترک دوبرابر نتیجه نامطلوب به بار خواهد آورد. از این‌رو ضروری است زوج‌های جوان نسبت به خطرات و خطاهای احتمالی در زندگی مالی، آگاهی عمیق‌تری کسب کنند و با پرهیز از آنها شادی و موفقیت خود را تضمین نمایند.

موارد زیر از جمله مهم‌ترین اشتباهات پولی زوج‌ها است:

۱٫ نبود برنامه هزینه‌ای مشترک

تمام هزینه‌های مشترک همسران جوان باید به نحوی متوازن توزیع شود. به این معنا که بار هزینه‌ای و درآمدی به‌صورتی منصفانه تقسیم شده و فشار شدید روی یک فرد وارد نشود. بدون این کار، روابط به‌صورتی غیرمتوازن شکل می‌گیرد و این شکل از ارتباط آرام‌آرام به فضای صمیمی خانه آسیب می‌زند. بهتر است بر اساس تقسیم وظایف و سطح درآمد، هر یک از زوجین بخشی از کار را بر عهده گیرند و آن‌گاه با تکیه بر همین تقسیم‌بندی عمل نمایند. به یاد داشته باشید که مباحث پولی و مالی صرفاً به این زمینه محدود نمی‌مانند و در صورت بروز اختلافات مرتبط با پول سایر جنبه‌های زندگی نیز تأثیر پذیرفته و آسیب خواهد دید.

  1. غفلت از طرح مباحث مالی پیش از ازدواج

گفتگوی پولی پیش از ازدواج یکی از موارد بسیار ضروری است که باید مورد توجه زنان و مردان جوان قرار گیرد. بدون چنین گفتگوهایی، طرفین قادر نخواهند بود رویکرد فرد مقابل را درباره پول، برنامه او را برای زندگی، نگاه او را به آینده و اهمیت سرمایه‌گذاری را دریابند و به همین دلیل، پس از ورود به فضای زندگی مشترک مرتباً با شرایطی تازه و پیش‌بینی‌نشده مواجه خواهند بود. به‌علاوه در گفتگوهای مالی، زن و مرد می‌توانند مشکلات احتمالی، بدهی‌های پیشین، شرایط درآمدی و برنامه همسر آینده خود را نیز به خوبی بررسی کنند و آن‌گاه اقدام به تصمیم‌گیری نمایند. در واقع شاید ضرب‌المثل فارسی «جنگ اول به از صلح آخر» در این مورد بیش از هر شرایط دیگری صادق باشد!

3.فراموش کردن پس انداز و بیمه بازنشستگی

شرایط زندگی به سرعت تغییر می‌کند و هیچ‌کس قادر نیست آینده را به‌صورت دقیق پیش‌بینی نماید. به‌علاوه انرژی و توانایی جوانی نیز آرام‌آرام سپری می‌شود و افراد را ناتوان‌تر از پیش می‌سازد. از این‌رو آینده‌نگری و توجه به دشواری‌های زندگی در دوران میانسالی و کهن‌سالی بخشی ضروری از فرآیند موفقیت است. اما این مسأله زمانی که زن و مردی برای زندگی مشترک کنار هم قرار می‌گیرند، اهمیت بسیار بیشتری می‌یابد. چراکه زندگی این افراد احتمالاً با حضور فرزندان دشوارتر خواهد شد و بار مشکلات سال‌های آتی سنگین‌تر می‌شود. به همین دلیل، از یاد بردن ضرورت پس‌انداز و تهیه بیمه مناسب نه خطایی ساده، بلکه اشتباهی مرگبار است که حتی ممکن است تمام دستاوردهای خانواده را پس از سال‌ها بر باد دهد. اگر تاکنون برای این مسأله راه چاره‌ای نیافته‌اید، با استفاده از مطالب و راهنمایی‌های متخصصان به سرعت اقدام کنید.

  1. بی تفاوتی به تفاوت ها

زن و مرد تا حد قابل توجهی با هم تفاوت دارند و نگاه شان به اداره امور در جهات گوناگون متمرکز است.

 

کل متن را می توانید در نشریه معیشت شماره 19 و 20 مطالعه نمایید.

 

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت شماره 19 و 20
  • تاریخ: جمعه 5 آبان 1396 - 16:54
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 2849

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2438
  • بازدید دیروز: 2688
  • بازدید کل: 22994530