Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

عادات شگفت انگیز افراد صرفه جو

عادات شگفت انگیز افراد صرفه جو

همه ما می دانیم که پرهیز از اتلاف منابع و تلاش برای کاستن از هزینه ها یکی از عادات اصلی مردان موفق و میلیونرهای خود ساخته است.

آنها با تکیه بر عادات صرفه جویانه خود، آرام آرام می آموزند که چگونه میزان هزینه ها را به کمترین میزان ممکن برساند و هیچ پولی را برای امور غیرضروری و نامطلوب هزینه نکنند. اما شاید باور کنید که این عادات و سختگیری های شخصی تا کجا می تواند ادامه پیدا کند و چه موارد عجیب و دور از ذهنی مورد توجه دقیق صرفه جویان موفق قرار می گیرد. در ادامه به برخی از عادات مالی اشاره خواهیم کرد.

  1. جستجوی دوره ای انباری

شاید برای فردی موفق که میلیاردها تومان پول دارد، جستجو کردن انبار یا زیرزمین خانه برای یافتن اقلام قابل استفاده اندکی عجیب به نظر برسد. چرا که بسیاری از ما با آنکه درآمد چندان بالایی نداریم، اما به مجرد خسته شدن از یک کالا آن را دور می اندازیم. در حالی که موفق ها پیوسته به دنبال افزایش کاربری وسایل خود هستند. آنها سعی می کنند به هر طریق ممکن از هدر رفتن حتی یک ریال جلوگیری کنن. به همین دلیل در اشیای ظاهراً بلااستفاده و کنار گذاشته شده جستجو می کنند تا در صورت امکان، نیازهای خود را با آنها برطرف سازند.

  1. بی توجهی نسب به آب و هوا

صرفه جویان دقیق و موفق توجه چندانی به تغییر آب و هوا ندارند. البته آنها هم انسان هستند و در سرما و گرما نیاز به استفاده از وسائل گرمایشی و لباس مناسب دارند. اما سعی می کنند تا حد امکان در این زمینه سختگیر نباشند و به نیازهای اصلی اکتفا کنند، مثلا صرفه جویان موفق هرگز دمای خانه را با استفاده از بخاری یا سایر وسایل آن قدر بالا نمی برند که برای نفس کشیدن نیاز باشد پنجره ها را باز کنند. آنها با کولرگازی خانه را آنقدر سرد نمی کنند که به لباس گرم نیاز داشته باشند! اگر این کار را تمرین کنید، خواهید دید که بخشی از احساس سرما و گرما در وابسته به نوعی تحلیل اشتباه است که با اندکی تمرین برطرف خواهد شد. صرفه جویی ناشی از این مسأله بسیار دور از انتظار خواهد بود.

  1. زندگی و سبک خلوت

برخی از ثروتمندترین مردان و زنان جهان به طرز دور از تصوری ساده و عادی زندگی می کنند. در زندگی آنها از ریخت و پاش خبری نیست و دور و بر خود را با انبوهی از وسایل بلااستفاده پر نمی کنند. البته چنین افرادی قطعاً خانه ای مجلل و خودرویی مناسب دارند اما در سایر موارد به حداقل ها قناعت می کنند و در مقابل پول شان را در امور سودآور و یا در مسیر کمک به دیگران به کار می گیرند. طبیعی است که اگر ما نیز این روش را به کار ببندیم، در مدت زمان اندکی می توانیم مقدار قابل توجهی پول پس انداز کرده و به سرمایه گذاری و سایر فعالیت های مالی بپردازیم.

4.سخت گیری درباره مواد غذایی

بخش زیادی از درآمد ماهانه افراد صرف تغذیه می شود، اما این مساله بدان معنا نیست که تمام پول های صرف شده برای تهیه مواد غذایی بهینه هستند. اگر نگاهی به میزان زاید دورریز غذا، نان، میوه و ... بیندازید و این مقدار را با هزینه های گزاف خرید غذای آماده جمع کنید، خواهید دید که پول خرد خود را به هدر داده اید. صرفه جویان موفق هرگز اجازه نمی دهند غذا هدر رود. آنها با برنامه و به صورت مطلوب موادغذایی تهیه می کنند و سعی می کنند تا حد امکان تمام آن را مصرف نمایند. با این کار به سبب استفاده از مواد تازه از سلامتی بهتری برخوردار می شوند و هزینه های خود را نیز محدود می سازند. کم خریدن رمز موفقیت در صرفه جویی غذایی است.

  1. کاهش استفاده از ماشین های شست و شو

در چند دهه اخیر استفاده از ماشین های لباس شویی و ظرف شویی بسیار گسترش یافته و تقریباً تمام کارها توسط این ماشین ها صورت می پذیرد. این در حالی است که می توان با برنامه ریزی بخشی از شست و شوی خانه را به صورت قدیمی انجام داد. صرفه جویان موفق با این کار به میزان زیادی در هزینه برق صرفه جویی می کنند. ضمن آن که محیط زیست نیز از این گونه شست و شو سود خواهد برد.

  1. خرید کالای دسته دوم

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 19 و 20 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 19 و 20
  • تاریخ: یکشنبه 30 مهر 1396 - 14:21
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 3116

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 170
  • بازدید دیروز: 2589
  • بازدید کل: 23048961