Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مردان و زنان موفق این گونه با فشارها مواجه می شوند

مردان و زنان موفق این گونه با فشارها مواجه می شوند

فشار و استرس مالی و روانی بخش جدایی ناپذیری از شغل و زندگی ما است.

فشار و استرس مالی و روانی بخش جدایی ناپذیری از شغل و زندگی ما است. با آنکه شکست خوردن در راه اندازی کسب و کار تازه و یا بروز مشکل در محل کار جدید امری کاملا طبیعی است. اما ممکن است موجب از دست رفتن انگیزه و انرژی شود. به همین دلیل، همه ما به یادگیری روش ها و تکنیک هایی نیاز داریم که با یاری آنها براسترس غلبه کنیم و آرامش خود را باز یابیم. از دست دادن آرامش باعث خواهد شد که تحلیل ما از شرایط موجود تحریف شود، تصمیم گیری ها در مسیر نادرستی جریان یابد و اقدامات نامطلوب صورت پذیرد. به همین دلیل، آموزش شیوه های آرام شدن در کنار مزایای شخصی باعث بالا رفتن کیفیت شغلی ما نیز خواهد شد.

موارد زیر از جمله مهم ترین روش های غلبه بر استرس است که توسط موفق ترین افراد در سطح جهان به کار گرفته می شود. با استفاده از این روش ها می توانید تمرکز بیشتری داشته باشید، عاقلانه تر تصمیم گیری کنید و بر موانع غلبه نمایید.

  1. کمک بخواهید

راه اندازی کسب و کاری جدید و یا حضور در موقعیت شغلی تازه به صورت طبیعی با دشواری همره است. چرا که آینده بسیار مبهم است و ناآشنایی با چند و چون کار، شما را مرتباً به دردسر می اندازد. در چنین دورانی بهتر است از دیگران کمک بگیرید. مغرور نباشید و بیش از اندازه به خودتان اتکا نکنید. کمک خواستن از دیگران به هیچ عنوان باعث کاسته شدن از اعتبار شما نخواهد شد. سعی کنید تا حدامکان افراد مناسب را یافته و به آنها نزدیک شوید. آنگاه در شرایط سخت می توانید از این دوستان جدید یاری بگیرید. با استفاده از مشاوره و تجاربی که این افراد در زمینه کاری شما دارند، بدون شک روند امور ساده تر پیش خواهد رفت

  1. تجارب خود را با همکاران به اشتراک بگذارید و مسیر طی شده را مرور کنید.

اگر کسب و کاری جدید را تأسیس کرده اید، به اشتراک گذاشتن آنچه برشما گذشته است از جهات مختلف سودمند خواهد بود. نخست آنکه این تجارب می تواند به دیگران نیز در مسیر پیشرفت کمک کند و مانع بروز مشکلات مشابه برای آنها شود. به علاوه، می توانید از نقد و نگاه خاص همکاران خود نیز استفاده کنید و نقاط ضعف را برطرف سازید. در کنار این امر، پیشنهادات ارائه شده توسط همین افراد باعث تسهیل فرآیند کاری شما خواهد شد و حتی ممکن است به یافتن مسیری تازه بیانجامد. مطمئن باشید که این روش از فشار روانی شما خواهد کاست و آرامش بیشتری برای تان به ارمغان می آورد.

  1. همیشه در حال آموختن باشید

اغلب ما پس از فراغت از تحصیل به سراغ کار می رویم و تصور می کنیم نیازی به ادامه فرآیند آموختن نداریم، اما این تصور کاملاً نادرست است. با پیشرفت در مسیر شغلی، پیوسته مسائل جدیدی ظاهر میشود و نیازهای تازه ای به وجود می آید. نیازهای که رفع و رجوع آنها تنها با تکیه بر دانش و آگاهی مسیر است. حال اگر آموختن را را متوقف کرده و به آموخته های قبلی اکتفا کرده باشید بدون شک روش درست عمل کردن را متوقف کرده و به آموخته های قبلی اکتفاء کرده باشید، بدون شک روش درست عمل کردن را نمی دانید استرس به سراغ شما خواهد آمد. امروزه ابزارها و منابع بسیاری برای ادامه فرآیند آموزش وجود دارد. با استفاده از این روشها می توانید فرآیند امور را تسهیل کنید و با ارتقای آگاهی، دشواری ها را از پیش رو بردارید. به علاوه آموختن به خودی خود نیز باعث آرامش شما خواهد شد و به عنوان نوعی استراحت یا تجدید قوا عمل می کند.

  1. کارها را تا حد امکان ساده کنید

امروزه با رشد فن آوری اطلاعات و گسترش تکنولوژی های جدید امکانات تازه ای در برابر ما قرار گرفته است. به طور مثال، برای انجام کارهای بانکی نیازی به حضور در صف های طویل نداریم و امور اداری نیز از طریق فضای مجازی به سادگی قابل انجام است. فهرستی از کارهای ضروری خود را آماده کرده و سعی کنید برای هر یک از آنها راه کار تازه ای با کمک همین تکنولوژی ها بیابید. از این طریق، در زمان روزانه صرفه جویی قابل توجهی خواهد کرد و فرصت کافی برای سر و سامان دادن به امور را می یابید . حتی می توانید از زمان صرفه جویی شده برای استراحت استفاده کنید. به یاد داشته باشید که مدیریت زمان یکی از عوامل اصلی ایجاد فشارهای کاری و روانی است و با مدیریت بهینه میزان استرس شما کاهش خواهد یافت.

  1. به خودتان انگیزه بدهید.

انگیزه به مانند سوخت موتور انسان ها است و بدون آن حرکتی صورت نخواهد پذیرفت. از این رو، اگر در شرایط دشواری قرار گرفته اید، باید یکبار دیگر انگیزه های خود را به صورت دقیق مرور کنید بهتر است فهرستی از دلایل روحیه بخش، از رفاه خانواده تا شهرت و پول فراوان تهیه نمایید. این فهرست را در جایی مناسب قرار دهید و در شرایط پرفشار کاری آن را مرور کنید. انرژی روانی حاصل از این عوامل انگیزشی نیروی شما را دو چندان می کند و باعث افزایش سرعت پیشرفت تان می گردد.

  1. زندگی شخصی را به دقت از کار جدا کنید

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 19 و 20 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 19 و 20
  • تاریخ: شنبه 29 مهر 1396 - 17:04
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 2921

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2921
  • بازدید دیروز: 2554
  • بازدید کل: 23020487