Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

راهنمایی ساده برای رهایی از بدهی ها

راهنمایی ساده برای رهایی از بدهی ها

اگر شما هم از آن گونه افرادی هستید که مدام برحجم بدهی های خود می افزایید و رفته رفته درباره بازگشت آن ها نگران شده اید، اکنون زمان آن فرارسیده تا به طور جدی در رویه خود تغییر ایجاد کنید.

بدهی ها باعث کاسته شدن از منابع مالی شما می شوند و به مانند یک بیماری، آرام آرام پول های ارزشمندی که برای کسب آن ها زحمت کشیده اید را به باد می دهند. راه حل این مشکل در برنامه ریزی دقیق و تنوع استراتژی مشخصی برای خروج از بحران است. گام های زیر به شما کمک خواهند کرد تا رفته رفته خود را از زیر بار بدهی رها سازید و زندگی مالی آرام و مطمئنی را در پیش بگیرید.

1.بودجه بندی کنید

نخستین گام برای غلبه بر بحران بدهی بدون شک بودجه بندی است. امروزه ابزارهای گوناگونی وجود دارند که به شما در فرایند تدوین بودجه ای واقع بینانه کمک می کنند. از طریق بودجه بندی و وفاداری در اجرای آن نه تنها مانع بروز بدهی های جدید می شوید، بلکه می توانید گام هایی آرام و دقیق را برای باز پرداخت بدهی های قبلی بردارید.

2.بدهی های گران تر را زودتر بازگردانید

در گام بعد باید بدهی ها را اولویت بندی کنید و آن ها را به نسبت نرخ بهره، میزان تعویق و حجم کلی مرتب سازید. آن گاه بدهی های گران تر را انتخاب نموده و پیش از سایرین آن ها را بازگردانید. با این روش، ضمن جلوگیری از هدر رفتن منابع، فضای مانور بودجه را افزایش داده و می توانید سایر بدهی ها را با سرعت بیشتری پرداخت نمایید.

3.خرید اعتباری را متوقف کنید

یکی از زمینه های اصلی در ظهور بدهی های جدید خریدهای اعتباری، چکی و یا اخذ وام های بانکی است. اگر به استفاده از این روش ها ادامه دهید، تمام تلاش هایتان برای رهایی از بدهی ها ناکام خواهد ماند. سعی کنید خود را به خرید نقد عادت دهید و در برابر خرید اعتباری مقاومت کنید. اگر انجام این کار برایتان مشکل است. از طریق بودجه بندی و تعیین دقیق حد و حدود هزینه ماهانه اراده خود را تقویت کنید. به علاوه می توانید با همراه نبردن دسته چک یا دیگر ابزارهای خرید اعتباری، صرفا در چارچوب پول موجود عمل کنید.

4.دریافتی های پیش بینی نشده را به بازپرداخت اختصاص دهید

ممکن است در بانک برنده جایزه شوید، اضافه حقوق پیدا کنید و یا به سبب کیفیت کارتان پاداشی را دریافت نمایید. این پول های پیش بینی نشده بهترین ابزار برای غلبه بر بدهی ها است. به محض دریافت چنین مبالغی، براساس اولویت های تدوین شده بخشی از بدهی های خود را بازگردانید. با این کار می توانید بدون فشار اضافی بر بودجه، میزان قابل توجهی از وام ها را بازگردانید و از برنامه خود چند گام جلوتر حرکت کنید.

5.وسایل بلا استفاده را بفروشید

این اقدام نیز می تواند بخشی از پول نقد مورد نیاز برای بازگرداندن بدهی ها را تامین کند. در خانه هریک از ما اقلام و وسایل بلامصرف زیادی وجود دارد که حتی در طول یک سال نیز مورد کاربرد قرار نمی گیرند. فروش این گونه کالا در کنار ایجاد فضای آزادتر در خانه، به شما کمک خواهد کرد تا بدهی ها را بازگردانده و با استفاده از بودجه اضافی، سایر اقلام ضروری را برای خانواده تهیه کنید.

 

 

6.عادت های خود را تغییر دهید

 

 

متن کامل را می توانید در نشریه معیشت، شماره 28 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 28
  • تاریخ: جمعه 28 مهر 1396 - 17:16
  • صفحه: گوناگون
  • بازدید: 3350

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1657
  • بازدید دیروز: 9027
  • بازدید کل: 22929623