Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

جابجا کردن گیاهان باغچه به داخل منزل در فصل زمستان!

جابجا کردن گیاهان باغچه به داخل منزل در فصل زمستان!

به طور کلی گیاهان را نباید جابجا کرد، چرا که به ریشه ی آنها شوک وارد می شود. اما روش هایی برای جابجایی گیاه به داخل منزل وجود دارد.

همه ی گیاهان را نمی توان در فصل زمستان به داخل خانه منتقل کرد و تنها برخی بوته های گیاه امکان جابجایی را دارند. به طور کلی گیاهان را نباید جابجا کرد، چرا که به ریشه ی آنها شوک وارد می شود. اما روش هایی برای جابجایی گیاه به داخل منزل وجود دارد. ابتدا باید بدانید کدام گیاهان و در چه شرایطی را از باغچه به گلدان منتقل کنید و سپس در فصل سرد از آنها در منزل مراقبت کنید.

همه ی گیاهان را نمی توان از خاک خارج کرده و به داخل منزل منتقل کرد، اما بوته هایی مثل بوته ی چهارپایه ی گوجه را می توان از ریشه بیرون آورد و به داخل منزل منتقل کرد. البته گیاهان کوچکتر را معمولاً راحت تر می توان به داخل خانه منتقل کرد و از آنها مراقبت نمود. گیاهانی مثل ریحان، جعفری، گشنیز و از این قبیل همه گزینه های عالی برای جابجایی هستند. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که زمستان های بسیار سردی دارد، می توانید گیاهان پونه ی کوهی و یا جعفری را از باغچه به داخل منزل منتقل کنید. البته اگر گیاهان در خارج از منزل زنده می مانند، ترجیحاً بهتر است در باغچه باقی بمانند. برای خارج کردن گیاه از باغچه باید اطمینان حاصل کنید که ریشه به طور کامل از خاک جدا شده است و به ریشه ی گیاه آسیبی وارد نشده است. برای اینکار کاملاً اطراف گیاه را گود کنید تا ریشه هایی که در عمق خاک قرار دارند بدون آسیب خارج شوند.

برای نگهداری گیاهان در داخل منزل باید فضای مناسب را ایجاد کنید. گل و گیاهانی که چند ساله و بالای دو سال عمر دارند بهتر در خانه رشد می کنند و مشکلی برای نگهداری آنها نخواهید داشت. تنها نکته ای که باید رعایت شود آن است که بدون آسیب به ریشه از خاک بیرون کشیده شوند. گیاهانی با ابعاد متوسط و کوچک را برای انتقال به داخل خانه انتخاب کنید. جابجا شدن برای گیاهان بسیار سخت است و گیاهان گوچکتر احتمال آسیب دیدگی بیشتری دارند.

بهترین زمان برای انتقال گیاهان از باغچه به داخل خانه در صبح زود یا اواخر شب است که رطوبت خاک به بیشترین حد خود می رسد و البته مراقب باشید حشرات را به همراه گیاه به داخل خانه نیاورید. برای دفع آفات چسبیده به گیاه می توانید از اسپری کردن آب و صابون کمک بگیرید.

بخشی از منزل باید به نگهداری گیاهانی که از باغچه منتقل شده اند اختصاص داده شود. اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید آن است که گیاهان داخل منزل نسبت به زمانی که در باغچه هستند کمتر نور آفتاب می گیرند. بنابراین نیاز به آبیاری کمتری دارند. دومین نکته آن است که گیاهان داخل منزل با سرعت کندتری رشد می کنند و بخصوص در فصل زمستان رشد آنچنانی ندارند.

گلدان ها را باید در فضای بزرگ و اتاق پر نور نگهداری کنید. اگر تعداد گلدان ها بیشتر از فضای در دسترس است، به کمک قفسه فضا را طبقه بندی کنید و در هر طبقه گلدان ها را بچینید. برای خاک گلدان نیز از خاک های معمولی باغچه استفاده کنید و چون گیاهان در خانه نگهداری می شوند نیازی به کود رسانی خاک ندارند.

اگر فضای کافی برای نگهداری گلدان در خانه ندارید، می توانید به کمک بطریهای آب یک باغچه در پشت پنجره ایجاد کنید. در این سیستم نگهداری گیاه از سقف آویزان می شود و در پشت پنجره نصب می گردد. به این ترتیب بدون آنکه فضای خانه اشغال شود، گیاهان نور کافی را از خورشید دریافت می کنند. گیاهان در ابعاد کوچکتر را می توانید به این روش در منزل نگهداری کنید تا در فصل زمستان دچار یخ زدگی نشوند.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2760
  • بازدید دیروز: 6030
  • بازدید کل: 23029412